728 x 90

Новото MINI Cooper SE – в „зелен“ режим през "Зеления ад"

Северната отсечка на Нюрбургринг, 20,8 км от историята на моторспорта, някога е определяна като „Зеления ад“ от трикратния световен шампион във Формула 1 Джеки Стюърт. Същото трасе все още се използва при върхови изпитания за издръжливост – въпреки че последният старт от Гран При тук е проведен преди 43 години. Всеки нов модел на марката

Северната отсечка на Нюрбургринг, 20,8 км от историята на моторспорта, някога е определяна като „Зеления ад“ от трикратния световен шампион във Формула 1 Джеки Стюърт. Същото трасе все още се използва при върхови изпитания за издръжливост – въпреки че последният старт от Гран При тук е проведен преди 43 години. Всеки нов модел на марката MINI трябва да демонстрира своите динамични характеристики по предизвикателната писта в планината Айфел. Тя е и идеалното място за тест на новото MINI Cooper SE (комбиниран разход на гориво: 0,0 л/100 км, комбиниран разход на електроенергия: 16,8 – 14,8 кВтч/100 км, комбинирани емисии на CO2: 0 г/км).

Нюрбургринг поставя изключителните качества на автомобила на изпитание, като изисква той да се справи с тотално нови предизвикателства. Вместо да се надява на рекордни обиколки, първият изцяло електрически модел на британския производител на премиум автомобили се стреми към рекорди от съвсем различно естество. MINI Cooper SE трябва да покори „Зеления ад“ в „зелен“ (Green) режим без водачът му да докосва педала на спирачката.

Новото MINI Cooper SE е първият електрифициран модел от BMW Group, в който шофьорът може да определя напълно индивидуално степента на рекуперация на енергията и свързания с това ефект на намаляване на скоростта. В зависимост от избрания режим, електродвигателят „изпраща“ повече или по-малко енергия обратно към високоволтовата батерия, когато водачът вдигне крака си от педала на „газта“. Съответно спирачното усилие, свързано с превключването на електромотора в режим на генератор, може да бъде по-силно или по-слабо. Технологичната иновация се явява стимул за много специално предизвикателство. Колко бързо новият MINI Cooper може да взима завои като десните „Мината, „Карусел“ или S-образната конфигурация Щефан Белоф, която продължава към десния с прогресивно изкачване Schwalbenschwanz („Опашката на лястовицата“) без шофьорът да докосне дори веднъж педала на спирачката?

Най-добре ще бъде новото MINI Cooper SE да се справи с теста за ефективност на Нюрбургринг в режим Green. Наред с комфортната настройка на кормилното управление, този вариант от MINI режимите на шофиране включва и не толкова спонтанни реакции при подаване на „газ“. Също така има опция за активиране на режим Green+ с помощта на Toggle ключ отдясно в характерния панел с превключватели под централния дисплей. Тогава се деактивират автоматичната климатична инсталация и отоплението на седалките, за да се пести повече енергия. Режимът за рекуперация се избира посредством друг Toggle ключ отдясно на Start/Stop-бутона. Така водачът може да адаптира в зависимост от личните си предпочитания т.нар. One Pedal усещане за новия MINI Cooper SE, за да постигне още по-добра динамика и ефективност при покоряването на завоите изцяло на ток.

Нивото на рекуперация на спирачната енергия и свързаното с това намаляване на скоростта могат да бъдат адаптирани в зависимост от стила на шофиране и профила на трасето. Навременното превключване между режимите гарантира плавно намаляване преди дълги завои, докато рекуперацията на пълна степен осигурява максимално отрицателно ускорение преди най-острите завои без да се налага пилотът да натиска спирачката. Да вземем за пример секцията Brünnchen на 16-ия километър: тук професионалистите препоръчват острият десен завой да бъде „атакуван“ максимално отляво с ранно завиване. В случая е необходима максимална рекуперация, за да не се качите на бордюрите. Обратно, бавно забавяне на скоростта е достатъчно преди втория десен завой от секцията, защото е трудно постоянно да бъдете на пълна „газ“. След това пилотът влиза енергично в „Ледения завой“, а след това с пълна мощ атакува „Градината“.

Всичко, което се случва на Нюрбургринг, осигурява и допълнителната радост от шофирането в ежедневния трафик, която е толкова типична за мобилността, осигурена от MINI-то с нулеви локални емисии. Специфичните за модела дисплеи в кокпита на новия MINI Cooper SE също помагат при бързите преходи между бързи и бавни завои с избора на най-подходящия режим на рекуперация. Стандартната настройка е особено интензивната рекуперация на спирачната енергия, която води до отрицателно ускорение от 0,19 g. Превключването към максимално слаба рекуперация със стойност 0,11 се осъществява с потвърждение в дигиталното арматурно табло на новото MINI Cooper SE. Освен това само едно от двете LED светлинни полета все още е активно в дисплея за рекуперация. В същото време в предната част на Toggle ключът светва жълт светодиод.

Първата обиколка на „Зеления ад“ разкрива колко много двустепенната рекуперация увеличава радостта от шофирането в комбинация с ефективността. Това се вижда най-добре непосредствено след секцията Galgenkopf. Тук новият MINI Cooper SE може да се възползва от цялата енергия, която е била съхранена в батерията под високо напрежение вместо да бъде изразходвана при спиране, и да направи финален спринт през високия участък „Гьотингер“.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт