728 x 90

Плъг-ин джипка Citroen C5 Aircross Hybrid от €39 950 (видео)

Плъг-ин джипка Citroen C5 Aircross Hybrid от €39 950 (видео)

Вече познаваме хибриди под марката Citroen – например, още през 2011 г. се появи хечбекът Citroen DS5 Hybrid4 с отделен елмотор върху задната ос. Но тиражът не беше голям. Сега Citroen обещава, че при всеки нов модел от гамата ще има хибридна модификация с възможност за презареждане от розетка. Първи в тази тенденция стана паркетникът

Вече познаваме хибриди под марката Citroen – например, още през 2011 г. се появи хечбекът Citroen DS5 Hybrid4 с отделен елмотор върху задната ос. Но тиражът не беше голям.

Сега Citroen обещава, че при всеки нов модел от гамата ще има хибридна модификация с възможност за презареждане от розетка. Първи в тази тенденция стана паркетникът Citroen C5 Aircross Hybrid, който визуално се отличава от "обичайните" версии само по синия декор и логото.

Технически този Aircross е унифициран с роднинските хибриди Peugeot 3008 и DS 7 Crossback, но "зарядът" при него е по-скромен, а задвижването е само предно. Под капака на джипката е монтирана бензинова турбочетворка 1.6 PureTech (180 к.с.) със стартер-генератор.

Осемстепенният "автомат" вместо хидротрансформатор е снабден с пакет мокри фрикциони, а след тях идва 110-силен електромотор. Пиковата мощност на такава установка е 225 к.с. и 320 Нм – най-голямата в гамата.

Тяговата батерия с капацитет 13,2 кВт/ч би трябвало да стигне за 50 км чисто електрически пробег по методиката WLTP, затова и паспортният разход на гориво е само 1,7 л / 100 км. Максималната скорост в електрически режим е 135 км/ч.

От фирменото устройство Wallbox (7,4 кВт, 32 А) акумулаторът може да се зареди напълно за по-малко от два часа. Има и режим за шофиране e-Save, в който електрониката съхранява в батерията заряд за зададен от водача маршрут, в края на който има "зелена" зона, където използването на ДВГ е забранено.

Литиево-йонният акумулатор е разположен под задния диван, като заявеният обем на багажника при хибрида е по-малък от бензиновите и дизеловите модификации – от 460 до 600 литра в зависимост от положението на задните седалки против 580-720 литра. Производството на плъг-ин хибридите Citroen C5 Aircross Hybrid ще бъде в същия завод, където се правят останалите модификации, като цената в Европа започва от €39 950, а продажбите – от лятото на 2020 година.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
– Hybrid 225 ë-EAT8
– Двигател с вътрешно горене: PureTech 180 S&S Euro 6 – 180 к.с. (132 kW)
– Електрически двигател: 110 к.с. (80 kW), разположен между двигателя с вътрешно горене и скоростната кутия
– Акумулирана мощност: 225 к.с. (165 kW)
– Батерия: Високо Напрежение 200 V Li-Ion 13,2 kWh
– Трансмисия 4×2 на предните колела
– Вътрящ момент на електрическия двигател: 320 Nm
– Електрифицирана автоматична скоростна кутия ë-EAT8
– Автономия в режим ZEV: 50 кмi (функционална до 135 км/ч) – цикъл WLTP
– Емисии на CO2: 39 гр/кмi – цикъл WLTP
– Смесен разход: 1,7 л/100 кмi – цикъл WLTP
– Време на зареждане:
– По-малко от 2 ч. на зарядна станция Wall Box 32A, с допълнително зарядно устройство 7,4 kW
– 4 ч. на контакт 14A от типа Green’up™ Legrand, със серийно зарядно устройство 3,7 kW
– 7 ч. на стандартен домашен контакт 8A, със зарядно устройство 3,7 kW

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт