728 x 90

BMW Concept i4 е чисто електрическо Гран Купе

Баварският автомобилен гигант BMW демонстрира Concept i4 – едно чисто електрическо Гран Купе. BMW Concept i4 ни позволява да погледнем към бъдещото BMW i4, чието производство стартира през 2021 година. С пробег до 600 километра (по WLTP), мощност до 530 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за около 4 сек. и максимална скорост над

Баварският автомобилен гигант BMW демонстрира Concept i4 – едно чисто електрическо Гран Купе. BMW Concept i4 ни позволява да погледнем към бъдещото BMW i4, чието производство стартира през 2021 година.

С пробег до 600 километра (по WLTP), мощност до 530 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за около 4 сек. и максимална скорост над 200 км/ч почти безшумното разгръщане на мощността осигурява едно напълно ново усещане за динамика.

Модерният, елегантен екстериор е в целенасочен контраст с високо динамичното изживяване при шофиране. С четирите си врати, освен висока функционалност, BMW Concept i4 предлага и значително по-разточителен интериор, отколкото може да се очаква при тези динамични пропорции. Прецизните, плавни линии и стегнато оформените обеми оформят една модерна скулптура и създават ясен език на формите.

Модерният цвят на каросерията „Frozen Light Copper“ цитира цветовия нюанс на BMW Vision iNEXT и изразително подчертава оформлението на повърхностите. Сините елементи отпред, отстрани и отзад подсказват за връзката с BMW i. Те оформят типичните за BMW i икони и изтъкват скритата под тях техника.

Множеството аеродинамични решения осигуряват максимален електрически пробег. Освен затворената бъбрековидна радиаторна решетка и ясните аеродинамични ръбове, впечатляващ аеродинамичен елемент са и оформените ексклузивно за BMW Concept i4 джанти.

Внушителната, затворена бъбрековидна радиаторна решетка свързва миналото и бъдещето на BMW. Вместо за охлаждане тя служи като интелигентна площ, в която са монтирани сензори. Оформлението, запазено само за този модел, подсказва са скритата отдолу технология.

В задната част дифузьорите в BMW i Blue подсказват за чисто електрическото задвижване. С формата си те целенасочено цитират BMW i Vision Dynamics.

В предната част на интериора BMW Curved Display заедно с волана оформят новото изражение на ориентацията към водача. Тук вече може да бъде видян серийният дисплей на BMW iNEXT и на BMW i4. С цел максимално редуциране на елементите за управление почти всички функции, дори и климатизацията, са интегрирани в BMW Curved Display.

Сдържаното използване на различни материали, както и обмисленото разположение на елементите за управление създава модерно и в същото време луксозно излъчване. Акцентиращите лайстни в златист бронз с преливка към хром придават висококачествено излъчване на интериора.

В зоната на управление в средата липсва селектор на трансмисията, който е заменен с плъзгач за избор на предавка. Елементите за управление като контролера на iDrive или бутоните Памет на седалката на вратите са оформени висококачествено с кристално стъкло.

Комбинираната тапицерия текстил (микрофибър) и обработена с маслинови листа естествена кожа на седалките допълва висококачественото и устойчиво оформление на интериора. Задната част предлага разточително пространство с неочаквано голяма за купе свобода за главите и краката.

BMW Curved Display с три „Experience Modes“ позволява да се насладите на различните аспекти на електрическото задвижване. Те позволяват да надникнете визуално към следващото поколение на BMW Operating System от 2021 година.

Значителните визуални разлики между трите Experience Modes „Core“, „Sport“ и „Efficient“ се простират от съответната визия на индикаторите и използваната графика до оформлението на интериора. Така например по арматурното табло, вратите и индиректното зад дисплея демонстрира адаптацията на автомобилната техника.

„Efficient“ Experience Mode за пръв път показва „Assisted Driving View“ и по този начин позволява да видите какво възприемат сензорите на автомобила, както и да проникнете в комуникацията между автомобила и заобикалящата го среда.

Под името BMW IconicSounds Electric световно известният композитор Ханс Цимер разработи звука заедно с дизайнера на BMW Sound Ренцо Витале. Част от този звуков свят е и акустичния съпровод при отваряне на врата, както и акустичния сценарий при стартиране.

BMW i4, а с него и бъдещето на електрическата мобилност, са базирани на технологията BMW eDrive от пето поколение. Електромоторът, мощната управляваща електроника, зарядният блок и високоволтовата батерия на технологията BMW eDrive от пето поколение са изцяло нови разработки, с които BMW Group постига следващия значителен напредък в областта на електрическите задвижвания.

Разработеният за BMW i4 елмотор развива максимална мощност от до 390 кВт/530 к.с. и с това постига нивото на V8 агрегатите на актуалните модели на BMW с двигател с вътрешно горене. Спонтанното разгръщане на мощността осигурява на изключителни динамични възможности при ненадминато висока ефективност.

Разработеният за BMW i4 вариант на батерията се отличава с екстремно плоска конструкция и оптимизирана енергийна плътност. При тегло от около 550 килограма тя има енергиен капацитет от около 80 кВт/ч и позволява пробег до 600 километра при WLTP цикъл.

Серийното производство на BMW i4 ще започне през 2021 година в завода на BMW Group в Мюнхен. Около 90 % от съществуващите производствени инсталации ще могат да бъдат интегрирани, тоест адаптирани за производството.

Останалите 10 %, най-вече инсталациите за основата на каросерията, изискват изграждането на нови инсталации. Общата инвестиция в завода в Мюнхен за реализирането на серийното производство на BMW i4 ще достигне около 200 млн. евро.

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт