728 x 90

Opel обедини силите си с MeRegioMobil

    – Технологичният пионер Opel ускорява развитието на електрическата мобилност– MeRegioMobil: Ясен поглед към енергията на бъдещето– Електрическата Meriva: Мобилна система за съхранение на електроенергия в интелигентната мрежа на бъдещетоOpel обедини силите си с MeRegioMobil за да ускори бъдещата мобилност с разработването на три демонстрационни електрически автомобила  Meriva. Финансиран от германското министерство на икономиката и технологиите,

    – Технологичният пионер Opel ускорява развитието на електрическата мобилност
    – MeRegioMobil: Ясен поглед към енергията на бъдещето
    – Електрическата Meriva: Мобилна система за съхранение на електроенергия в интелигентната мрежа на бъдещето

    Opel обедини силите си с MeRegioMobil за да ускори бъдещата мобилност с разработването на три демонстрационни електрически автомобила  Meriva. Финансиран от германското министерство на икономиката и технологиите, този изследователски проект има за цел интегрирането на електрическите автомобили като мобилни устройства за съхранение на енергията в интелигентната мрежа на бъдещето.
    „Тези демонстрационни автомобили заедно с моделите, които GM представи на останалите пазари ще бъдат използвани, за да се изучи практичността, функционалността и начина, по който хората възприемат електромобилите. С тази демонстрация ние смятаме, че ще имаме съществен принос в дефинирането на европейските стандарти по отношение на енергийната инфраструктура, енергоспестяващите технологии и обмена на данни,“ отбелязва вицепрезидентът по инженеринга на Opel, Рита Форст.

    Тестване на двупосочни технологии за зареждане
    Opel ще използва MeRegioMobil за да изследва нови технологии за зареждане, които могат да бъдат приложени в бъдещи модели. Електрическата Meriva е оборудвана с електронни контролни системи, които позволяват презареждане с използване както на битовата мрежа с напрежение от 230 волта, така и на трифазен ток с напрежение 400 волта. Системата е конструирана така, че да се съгласува с интелигентната мрежа, а батерията може да бъде зареждана с електричество от различни източници, като вятър или слънчева енергия в зависимост от това коя е на разположение и е по-изгодна икономически. 
    Демонстрациите трябва да покажат и възможностите за обратен процес – отдаването на електричество обратно в мрежата с помощта на двупосочна система за зареждане, когато автомобилът не се използва. При тези експериментални технологии за двупосочен токов поток ще се тества практичността на разпределеното енергийно съхранение в автомобилните батерии в домашни условия.
    Електрическата Meriva е оборудвана с мотор с мощност 60 кВт / 82 к.с. с въртящ момент 215 Нм. Благодарение на енергийния капацитет 16 кВтч автомобилът може да измине до 64 км при пълно зареждане и да достигне максимална скорост от 130 км/ч. Инженерите на Opel са интегрирали електрозадвижването без да правят компромиси с комфорта и багажното пространство. „Електрическата Meriva може и да изглежда като съвсем нормален сериен модел, но всъщност е изцяло изследователски автомобил. Ние изследваме заряда с особено големи токове в рамките на един час, както и протоколи за обмен между автомобила и зарядната станция,” допълва Форст. 

    Обмен на данни между източниците на електричество, автомобилите, инфраструктурата и клиентите
    Opel се включва в консорциум воден от енергийната група EnBW, а негови членове са още: Daimler, Bosch, SAP, Stadtwerke Karlsruhe, Технологичния институт Карлсруе (KIT) и Института за иновативни изследвания Фраунхофер (ISI).
    KIT ще експлоатира първите електромобили Meriva. Още два такива скоро ще влязат в употреба от Stadtwerke Karlsruhe и EnBW. KIT и Института Фраунхофер построиха един „Интелигентен дом” в южния кампус на Университета Карлсруе.  Жилищната площ от 60 квадратни метра е обзаведена с обичайните уреди, като хладилник, готварска печка, миялна машина и пералня, и се захранва от електричество произведено от фотоволтаични клетки и комбинирана микротоплинна и електроцентрала. Зарядна система свързва Meriva като станция за съхранение на енергия с местната електрическа мрежа.
    „MeRegioMobil е изключителен проект в областта на електрическата мобилност и ние, заедно с нашите партньори, за първи път тестваме в реални условия интелигентна двупосочна система за контрол на зареждането с включени електромобили.  Електрическият Opel Meriva е реален крайъгълен камък в изследователския проект. В бъдеще ще можем да съхраняваме енергия от възобновяеми източници в батериите на електрическите автомобили и след това, когато например силата на вятъра намалее, да я връщаме обратно в мрежата,” пояснява Ларс Валч, от  EnBW Energy Baden-Wurttemberg AG, ръководител на проекта MeRegioMobil.
    “Сега, след като разполагаме с електромобилите Meriva, можем да започнем активната фаза на MeRegioMobil:  благодарение на интердисциплинарната кооперация можем да изследваме възможностите и предизвикателствата при свързването на електрическия автомобил в енергийната система на нашата изследователска лаборатория „Интелигентен дом”,” отбелязва професор Хартмут Шмек, говорител на проекта MeRegioMobil от страна на KIT. “Възможността за прехвърляне на електрическа енергия от автомобила към мрежата е уникална – засега никой друг електромобил не би могъл да прави това. Използването на потенциала на стабилизиращия ефект на батерията върху енергийната мрежа може да бъде разработен само чрез нови концепции за интелигентни информационни и комуникационни технологии.”
    Комуникационните технологии играят ключова роля в проекта MeRegioMobil. В зависимост от това как живущите желаят да използват Meriva, те могат  да разпределят енергията лесно между дома и автомобила чрез компютър. Това гарантира, че електрическата Meriva винаги ще разполага с достатъчно енергия, за да посрещне транспортните нужди и ще даде възможност за буферно складиране на «зелена» енергия от фотоволтаичната система.
    Включените в проекта доставчици на електричество в момента изграждат стотици обществени зарядни станции в оперативния район на проекта в Баден-Вюртенберг. Там демонстрационните автомобили могат да бъдат презареждани с използването на възобновяеми източници. Целта на използването на инфраструктурата е да тества новите системи за комуникации на данни и заплащане, подобни на системите използвани при мобилните телефони; в бъдеще потребителите на електрически автомобили би трябвало да зареждат при всеки доставчик на електрическа енергия, но да получават една сметка от своя основен доставчик.

    Opel и GM са ангажирани с мобилността без емисии

    „Нашият принос за MeRegioMobil е в унисон с глобалната корпоративна стратегия на GM за разработването на електрически автомобили за всекидневна употреба“, отбелязва Форст. 
    General Motors е ангажиран с доставката на гама от технологии за електрифициране на автомобили, предлагайки различни решения, които ще позволят на клиентите да изберат автомобил, отговарящ на техните нужди. Експертният опит в областта на батериите, електрическите мотори и контролната електроника ще гарантират, че GM осигурява най-добрия избор, когато става дума за технологии от тази област.    
    Електромобилът с удължен пробег Opel Ampera е оптимално решение за клиенти, които имат намерение да използват автомобила основно за придвижване с помощта на електрическата енергия, като същевременно позволява изминаване на 500 км без допълнително зареждане. GM създава и демонстрационни автомобилни паркове на различни места по света, за да събере достатъчно информация за особеностите на градското движение, процесите на зареждането на батериите, инфраструктурата и начинът, по който хората възприемат електрическите автомобили на различните пазари. Едновременно с това, GM инвестира в компании с иновативни идеи, за да ускори следващото поколение от технологии за електрификация на автомобилите.
    „Електрическата мобилност отваря за Opel и за цялата автомобилна индустрия вратата към по-голяма независимост от изкопаемите горива и възможност за транспорт с нулеви емисии.“ отбелязва Форст.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт