728 x 90

Първият собственик на Chevrolet Volt не е зареждал бензин 3 месеца

През март Емануел Пробст бе един от най-добрите клиенти на бензиностанцията в своето селце, посещавайки я два или три пъти седмично, и зареждайки по един резервоар с гориво. След като получи своя електрически автомобил с удължен пробег (E-REV) Chevrolet Volt, който бе и първият продаден в Европа, швейцарският бизнесмен вече не се нуждае от подобно

През март Емануел Пробст бе един от най-добрите клиенти на бензиностанцията в своето селце, посещавайки я два или три пъти седмично, и зареждайки по един резервоар с гориво.
След като получи своя електрически автомобил с удължен пробег (E-REV) Chevrolet Volt, който бе и първият продаден в Европа, швейцарският бизнесмен вече не се нуждае от подобно нещо и не е зареждал бензин в продължение на три месеца! При сегашното ниво на цените на горивата в Европа, сметката на Емануел за бензин е намаляла с внушителните 80 процента.
Като генерален директор на JURA, известната швейцарска компания за производство на кафе и еспресо машини, Емануел използва своя Volt за придвижване от своя дом в Цюрих до работата си в Нидербухситен, както и за шофиране за удоволствие. При общия му пробег от над 2 000 км средният разход е бил 1,2 л/100 км бензин, като първите 60-80 км от всяко пътуване са били изцяло с електрическа енергия.
"Установих, че изразходвам с 80 процента по-малко бензин и това значително намалява общите му разходи! По-голямата част от ежедневния ми пробег от 75 км изминавам използвайки електрическа енергия. При движение в бавен трафик понякога успявам да пропътувам цялото разстояние без да отделям каквито и да било емисии на вредни газове," допълва Емануел.
От старта на продажбите на Chevrolet Volt собствениците на автомобила по света са спестили общо един супертанкер с гориво. Те са изминали сумарно 65 милиона километра (40 милиона мили) изцяло с електрическо захранване – на практика това е еквивалент на 1,606 обиколки на света на електричество (всяка с дължина от 40,075 км) или 167 пътувания до Луната (всяко с дължина от 384,081 км)*. Заедно шофьорите на Chevrolet Volt са спестили над 9.5 милиона литра (2.1 милиона галона) бензин или в парично изражение – над 6.5 милиона евро (8 милиона долара) кумулативно*.
"Едно от нещата които обичам най-много в своя Volt е, че не се налага да ходя до бензиностанцията. В първите три месеца откакто притежавам този автомобил съм използвал само бензина в резервоара, който бе зареден от дилъра," отбелязва Емануел Пробст.
Носителят на множество награди Chevrolet Volt получи и приза „Европейски автомобил на годината 2012”. Той изминава до 80 километра с електрическата енергия съхранена в литиево-йонната батерия с капацитет от 16 кВтч с нулеви емисии на CO2. Когато зарядът на батерията на Volt спадне до определено минимално ниво, се активира бензинов мотор, който задвижва генератор произвеждащ електричество едновременно за задвижване на автомобила и поддържане на това ниво. По този начин Volt елиминира притесненията от възможността автомобилът да спре на пътя, усещане характерно за собствениците на електрически автомобили.
Емануел добавя: "Най-голямата полза от подобно решение, за мен се състои в това, че не е необходимо непрекъснато да изчислявам пробега, тъй като мога да пътувам където си поискам без да си поставям ограничения.
"Току що заредих резервоара си за първи път и смятам че едва ли ще ми се наложи да направя това скоро, не и преди август. Използвайки зарядните системи до дома ми и до офиса, открих, че мога да дозареждам батерията и да добавям електрически пробег, ако ми се налага да изминавам допълнителни километри в работно време, например за обяд."
Volt не само че създава сам електричество, но печели и вниманието на околните, мнозина от които искат да научат повече за философията на този автомобил и какво означава да се придвижваш по този начин. „Дори приятели които никога не са се интересували от автомобили ме разпитват за Volt. Те харесват дизайна му и са още по-впечатлени когато им кажа че това е електромобил и колко средства спестявам от бензин."
Колегите на Емануел в JURA също проявяват интерес към автомобила. "Един служител ме попита дали може да тества Volt през уикенда, защото харесва идеята за неограничения пробег благодарение на двигателя с вътрешно горене." Скоро в района ще се появят и нови автомобили от този модел, тъй като служителите на JURA поръчаха „тестови ден” в своя офис, за да решат дали да закупят Volt.
Volt осигурява електрическа мобилност без притеснения за Емануел и хиляди други притежатели на автомобила по света. "Обичам Volt и открих, че не съм единственият човек, така силно впечатлен от енергоспестяващото му технологично решение. Скоро срещнах друг водач на Volt в Швейцария и двата сравнихме начина по който използваме нашите автомобили и спестяваме разходи. Амбицията ми е да постигна най-голям пробег със захранване единствено от батерията на Volt в Европа," заключава Емануел.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт