728 x 90

Нов електрически Partner: 100% Partner, 100% електрически

С тази нова, изцяло електрическа, версия Peugeot разширява гамата си, предлагайки на клиентите си екологична мобилност и удоволствие от управлението от нов тип. Новият Partner Electric предлага всичко, на което гамата Partner дължи успеха си, а именно стил, модулност, практичност, най-добър в сегмента товарен обем, заедно с удобството на електрическата система за задвижване. Partner Electric

С тази нова, изцяло електрическа, версия Peugeot разширява гамата си, предлагайки на клиентите си екологична мобилност и удоволствие от управлението от нов тип. Новият Partner Electric предлага всичко, на което гамата Partner дължи успеха си, а именно стил, модулност, практичност, най-добър в сегмента товарен обем, заедно с удобството на електрическата система за задвижване. Partner Electric е насочен към фирми, които искат да дадат своя принос в опазването на околната среда и да намалят разходите си.Представен за първи път на автомобилния салон в Брюксел през януари 2013, новият Partner Electric ще се продава от второто тримесечие на годината.

Еталон в сегмента
Товарни характеристики
Всичко, което Partner предлага по отношение на модулността и товарния капацитет, клиентите ще намерят и в неговата електрическа версия. Partner Electric се предлага с две дължини, L1 = 4,38 м и L2 = 4,63м и има най-големия товарен обем в категорията на електрическите фургони.
Полезният обем е 3,3 м³ в L1 с полезна дължина 1,80 м и 3,7 м³ в L2 с полезна дължина 2,05 м, а товароносимостта достига 695кг, една от най-добрите в категорията.
Partner Electric разполага със седалка Multi-flex и запазва изключителната модулност, с която  Partner се слави :
– Това уникално за сегмента оборудване позволява в предната част на автомобила да седнат трима души. Фирмите ценят високо тази възможност, тъй като могат да превозват персонала и оборудването си, оптимизирайки пътуванията.
– Сгъваемата странична седалка пътник дава възможност да се получи едновременно равен под и по-голям с 400 л полезен обем. Така, товарният капацитет става 3,7м³ в L1 с полезна дължина 3 м и 4,1 м³ в L2 с полезна дължина 3,25 м.
– Долната част на страничната седалка се прибира към обегалката, така че да могат да се превозват високи предмети.
– Сгъваемата облегалка на средната седалка изпълнява функцията на маса за писане.

Автономия
Автономията от 170 км в стандартен европейски цикъл на движение (NEDC) нарежда Partner Electric сред най-добрите представители на сегмента. Постигането на най-голяма автономия е основна задача на екипа от самото начало на проекта.
Резултатът се дължи на :
– Двойно възстановяване на енергията : освен традиционното възстановяване при намаляване на скоростта – при отнемане на газта – има и такова по време на спиране, което осигурява допълнителни 10% автономия, според вида на маршрута.
– Рекорден електрически капацитет от 22,5 квтч, комбиниран с ефективно управление на енергията.
– По-голяма аеродинамика, благодарение на добавянето на обтекател при радиаторната решетка, екраниране под каросерията и тасове.
– Максимална скорост 110 км/ч, достатъчна предвид начина на използване на Partner Electric.
Всичко това, заедно с изключителното оборудване за икономично управление, което позволява на водача да контролира разхода на енергия, осигурява реална автономия, достатъчна за потребителите на фургони, 70% от които изминават по-малко от 100 км на ден. Хомологираната автомония от 170 км е постижина при нормален трафик в града, без използване на климатика или отоплението. Консумацията на енергия и следователно автономията, както при автомобил с ДВГ, зависят най-вече от стила на шофиране и профила на маршрута, както и от фактори като налягането в гумите или използването на електрически устройства.

Ефикасна система за отопление и климатизация
Двата основни консуматора на енергия са отоплението и климатикът. За да ограничи влиянието им върху разхода на енергия, Partner Electric предлага изключителна система за отопление и климатизация. Тъй като е 100% електрическа, тя загрява или охлажда директно въздуха, който постъпва в купето, което позволява по-бързо достигане до желаната температура в сравнение с традиционна система.
За по-ефикасно запазване на енергията, режимът „ЕСО“ изключва временно отоплението и климатика, запазвайки вентилацията в купето, което спестява автономия. Той се активира чрез бутон в панела за управление на климатика и отоплението. Потенциалната спестена автономия се показва на централния дисплей преди активиране на режима ЕСО.
Partner Electric ще предлага като опция* плътна преграда зад седалките, която освен, че не позволява на товара да удари пътниците, спомага за по-бързо затопляне на кабината и запазване на температурата след изключване на отоплението или климатика.
(*през годината)

Удобно презареждане във всяка ситуация
За да улесни клиентите си, Partner Electric предлага 2 начина за зареждане на батериите :
– Бързото зареждане чрез специално зарядно устройство, захранвано с трифазен ток (380V), се извършва на 50% за 20 минути и на 80% за 30 минути.
– Специалният кабел за това зареждане, свързан с устройството, се включва в контакта от лявата страна на автомобила.
– Нормалноте зареждане става с еднофазен ток 230V, като кабелът се включва в домашната електрическа мрежа и в контакта от дясната страна на автомобила :
– Може да се използва стандартен или обезопасен контакт, благодарение на „интелигентния“ кабел, който идентифицира типа контакт и автоматично адаптира силата на тока (до 14 А според контакта и страната). При 14 А пълното зареждане се извършва за 8ч30.
Или
– Стенно зарядно устройство в домашни условия или обществена зарядна станция с 16А чрез кабел, който се доставя отделно (опция). Пълното зареждане се извършва за 7ч30.

Изключително ниски експлоатационни разходи
Експлоатационните разходи варират между 0,9 и 2 € (средно за Европа) на 100 км, според цената на киловат/час електричество в страната. За фирмите това е изключително предимство.
Разходите за поддръжка на Partner Electric също са значително по-ниски спрямо автомобилите с ДВГ, тъй като не се прави смяна на масло, частите за текуща поддръжка са по-малко, а спирачките се използват по-малко благодарение на възстановяването на енергия при намаляване на скоростта.

Услуги, които улесняват живота
Partner Electric ще предлага услуги, които отговарят на различните потребности и очаквания на клиентите. Те включват :
– във Франция и Германия, възможност за наемане на батерията, отделно от автомобила,
– гаранция на батерията и задвижващата система от 5 години или 50 000 км,
– адаптирана пътна помощ,
– удобни инфраструктури за зареждане благодарение на споразуменията за партньорство, сключени с доставчиците в различните европейски страни.

Неповторимо удоволствие от управлението
Динамика и удобство
Partner Electric разполага с електрически двигател, който гарантира забележителни динамични показатели, с мощност 49 kW (67 к.с.) и въртящ момент 200 Nm, на разположение от 0 до 1500 об/мин. Комбиниран с редуктор с една предавка, той гарантира динамичен старт и гъвкавост още при потеглянето и през всички фази на ускоряване, без да се налага смяна на предавки.
Безшумната работа на двигателя поставя водача в нова, много спокойна обстановка. Пътуването е по-малко уморително и по-приятно, защото нищо не смущава разговора между пътниците.
Потенциометърът в таблото показва временно нивото на разхода или възстановяването на енергията (при отнемане на газта или при натискане на спирачките), а допълнителният датчик показва нивото на консумация на отоплението или климатика. Водачът свиква бързо да използва оптимално възстановяването на енергията при намаляване на скоростта и е стимулиран да кара плавно и икономично.
Макар че е предвиден за спокойно управление, Partner Electric може да прояви характер и да бъде пъргав. При необходимост, силно натискане на педала на газта освобождава потенциалния въртящ момент на двигателя, за бързо и плавно ускоряване.
Функцията помощ при потегляне по наклон (Hill Assist), предлагана серийно със системата ESP, заедно с големия въртящ момент на двигателя, позволява лесно потегляне при наклон до 25%.
Функцията “пълзене” при отпускане на спирачките, подобна на тази на автоматична скоростна кутия, улеснява маневрите при ниска скорост.
Прецизното управление на фазата възстановяване на енергия, за да се постигне максимално плавно намаляване на скоростта, осигурява забележително удобство на управлението.

Място на водача
Мястото на водача е стандартно, подобно на това в автомобилите с ДВГ : контактен ключ, ръчна спирачка, регулатор за избор на скорост с 4 положения и два педала – както в автомобилите с автоматична скоростна кутия -, бутони за управление на отоплението и климатика…
Първата степен на контактния ключ активира захранването на електрическите системи, а втората задвижващата верига. Светването на зеления индикатор в таблото, заедно със звуков сигнал, показва, че автомобилът е готов да потегли.
Основните различия спрямо автомобилите със стандартно задвижване са в бордното табло, където се намират :
– потенциометърът,
– индикаторът за ниво на заряд в батерията,
– датчикът за разход на енергия на климатика или отоплението,
– бордкомпютърът, който показва обичайните информации, като разходът е в квтч.
– Както и в e-HDi версиите на  Partner с пилотирана скоростна кутия, липсата на скоростен лост – заменен с регулатор, отлично интегриран в арматурното табло – увеличава пространството в предната част и особено за пътника на средното място.

Безопасно управление на автономията
Partner Electric разполага с комплекс от средства, които помагат на водача да шофира икономично и да управлява безопасно разхода на енергия, така че да оптимизира автономията на автомобила.
Икономичният стил на управление на Partner Electric се постига напълно интуитивно :
– Потенциометърът, който се вижда добре в лявата част на таблото, показва временно нивата на разход на енергия и на възстановяване на енергия при намаляване на скоростта и спиране, чрез стрелка, която се движи в оцветени зони:
– зелена: управление, което позволява минимален разход на енергия,
– бяла: неикономично управление,
– синя „зареждане“: възстановяване на енергия.
– Датчик за допълнителен разход, новост в сегмента : показва консумацията на енергия на отоплението или климатика чрез стрелка, която се движи в оцветени зони. Зелената зона означава най-ниското ниво на разход на допълнителна енергия, а червената най-високото.
– Информация за допълнителната автономия, получена благодарение на режима „ЕСО“ на системата за отопление / климатизация, също новост в сегмента. На централния дисплей се изнася още общата оставаща автономия, както и средният разход в квтч/100км или км/квтч.
– Датчикът за енергия, горе в средата на бордното табло, показва нивото на заряд в батерията. От момента, в който останат 20% резерв от енергия, водачът е информиран, за да управлява по-лесно и безопасно края на автономията:
– при 20% резерв, индикаторът на датчика светва постоянно, а мощността на отоплението постепенно намалява,
– при 10% резерв, светва индикатор, мощността намалява, исканото ускорение не се осигурява и автомобилът се движи с много ниска скорост.

Без компромис със сигурността
Активна безопасност
Partner Electric се определя като еталон по отношение на безопасността. Частите на батерията се намират в 2 кутии, разположени под пода, от двете страни на задната ос, което допринася за разпределението на масите, снижава центъра на тежестта и гарантира добра динамична стабилност на автомобила. За тази стабилност допринася и серийното оборудване – освен АBS с Електронен разпределител на спирачното усилие и Помощ при внезапно спиране – Partner Electric е оборудван с Електронно управление на стабилността (ESP), новост в сегмента,
При отпускане на спирачките, кинетичната енергия на колелата вкарва двигателя в режим генератор на електричество и осигурява „моторна спирачка“, по-силна от тази на ДВГ. По този начин, ефективността на спирането е гарантирана от фазата възстановяване на енергията и стандартната спирачна система.

Защита на батерията при удар
Изискванията за защита и трайност на частите на електрическата задвижваща система на Partner Electric са особено високи.
Кутиите са монтирани в най-устойчивата на челен удар зона и са изработени от полимер усилен със стъклофибър. Конструкцията включва стоманени греди, захванати за усилващи елементи в задната част на пода, които предпазват кутиите при страничен или заден удар и увеличават устойчивостта на самия под. Всяка отделна клетка (общо те са 80) на батерията е защитена с иноксова стомана, като постоянно се следи нейната температура, напрежението и силата на тока. Клетките са групирани в защитени модули, вградени в структурата на кутията. В случай на удар, система за прекъсване на захранването изолира батерията и кабелите високо напрежение.

Безопасно зареждане на батерията
Зареждането в домашната електрическа мрежа със заземяване се извършва с обезопасен кабел, защитен чрез модул, който осигурява електронен контрол на непрекъснатостта на линията за заземяване и може да прекъсне зареждането в случай на аномалия.
Следенето на зареждането, бързо или нормално, е осигурено едновременно от датчиците за напрежение и за температура на клетките и от диалога между специалния компютър на кутията на батерията и този на зарядното устройство с главния компютър (мозъка на автомобила), който прекратява зареждането в случай на аномалия.
Зареждането е възможно единствено, ако автомобилът е спрял и контактът е прекъснат, така че да не може да се потегли с останал на място куплунг за зареждане.

Технология на задвижващата верига
Силов агрегат
Електродвигателят и редукторът с една предавка под предния капак задвижват предните колела.Високоефективният електродвигател тип синхронен с постоянни магнити е изключително компактен предвид мощността му 49 kW (67 к.с.) и въртящия момент 200 Nm, на разположение от 0 до 1500 об/мин.
Той се състои от :
– в централната част, подвижен ротор с магнити по периферията, които насочват последователно полюсите (Север/Юг) навън,
– отвън, неподвижен статор с трифазни намотки, създаващи магнитно поле, което задвижва ротора.
Двигателят се захранва с променлив трифазен ток 300V, получен чрез преобразуване с инвертор на постоянния ток 300V на батерията. Инверторът регулира електрическия ток, честотата и напрежението според степента на натискане на педала на газта. Отговорът на натискането на педала е постепенен, с  цел да се получи оптимален компромис между динамика и разход на енергия в полза на автономията.
Инверторът, двигателят и редукторът осигуряват вариациите на скоростта от 0 до 110 км/ч. Един единствен редуктор осигурява  предавателно число от 9,93 на преден и заден ход. Задният ход се извършва чрез обръщане на посоката на въртене на двигателя.

Батерия
Partner Electric разполага с литиево-йонна батерия последно поколение с висока енергийна плътност и капацитет от 22,5 квтч. Тя позволява съхранение на повече енергия на килограм и единица обем.
Освен това, тази батерия няма ефект памет. Може да бъде презареждана дори частично без да е необходимо да се извършват редовни пълни разреждания.
Състои се от 80 клетки с номинално напрежение 3,75 V, групирани в 5 модула с по 16 клетки.
Батерията е монтирана много рационално под формата на 2 кутии под пода на автомобила, от двете страни на задния мост (3 модула в предната кутия и 2 в задната), така че да се запазят шосейните качества на Partner, както и полезните размери на товарното пространство.
Всеки модул разполага с 2 CMU (Cell Monitor Unit), които управляват температурата, напрежението и силата на тока на всяка клетка.
Батерията разполага с модул BMU (Battery Management Unit), който управлява цялостното й функциониране и оптимизира енергийната ефективност, която гарантира по-голяма автономия на автомобила.

Електрически потоци
По време на движение, инверторът трансформира постоянния ток 300V от батерията в променлив 300V, за да се захрани електродвигателят. Именно той управлява двигателя по време на движение и във фаза възстановяване на енергия.
Двигателят е реверсивен. При закъснение, той генерира променлив ток, трансформиран от инвертора в постоянен, за да се зареди батерията (режим Генератор).
При нормално зареждане, вграденото зарядно устройство трансформира променливия ток 230V в домашната електрическа мрежа в постоянен 300V, за да се зареди батерията.
При бързо зареждане, зарядната станция доставя директно напрежение и постоянен ток за зареждане на батерията. Тя включва зарядно, захранвано с трифазен ток 380V. Батерията на автомобила се захранва с монофазен постоянен ток.
Зареждането се следи и управлява чрез диалога между главния компютър в автомобила и компютъра на станцията. То спира автоматично при достигане на 80% от пълния заряд. Може да се извърши втора фаза на зареждането (след първата до 80%), която води до 100% зареждане, но протича по-бавно, за да се спази максималният волтаж на всяка клетка на батерията.
Конверторът Постоянен/Постоянен, вграден в зарядното, поражда напрежение от 14,7 V, от 300V на батерията на автомобила, за да се зареди акумулаторът 12 V, който захранва оборудването – компютри, светлини, аудиосистема, сервоволан, вакуум помпа и т.н. Той играе същата роля като алтернатора в автомобилите с ДВГ.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт