728 x 90

БГ-италиански екипаж с Hyundai Ioniq фаворит в Е-Световен шампионат за елмобили

Започна Еко-рали България 2017, което е кръг от ФИА Е-Световен шампионат за електрически автомобили (FIA Е Regularity cup). За участие Е-Световния шампионат по изисквания на FIA се допускат електромобили, коли с горивни клетки и задвижвани от електричество автомобили, разполагащи с ДВГ, който не е механично свързан към колелата (рейндж екстендър). С електрически автомобил Hyundai Ioniq

Започна Еко-рали България 2017, което е кръг от ФИА Е-Световен шампионат за електрически автомобили (FIA Е Regularity cup). За участие Е-Световния шампионат по изисквания на FIA се допускат електромобили, коли с горивни клетки и задвижвани от електричество автомобили, разполагащи с ДВГ, който не е механично свързан към колелата (рейндж екстендър).

С електрически автомобил Hyundai Ioniq ще се съревновава единственият смесен екипаж – пилот Светослав Дойчинов – България и Гуидо Гуерино – Италия. Италианецът е световен шампион, два пъти шампион на Италия и носител на редица отличия като състезател или навигатор с електрически автомобили.

Тази година участва като навигатор в Е-Купата на ФИА като претендент за първото място. Той дебютира в Световния шампионат на ФИА за алтернативни източници на енергия за хибридни превозни средства през 2009 г. и взима победа.

Гуидо активно участва и печели награди в редица еко състезания в Монца, Сан Марино – Ватикана, Атина, Белград и др. За първи път тази година пилот на тосканския навигатор ще бъде Светослав Дойчинов – известен офталмолог, който също е участвал в Шампионата с електрически автомобили.

Автомобилът, с който ще се борят за титла, е IONIQ Electric с напълно електрическо задвижване чрез литиево-йонна полимерна батерия с капацитет от 28 kWh за максимален обхват над 280 км. и има потенциал да изведе екипажа до лидерски позиции в класа си. Тимът е запознат с предимствата на автомобила и ще се възползва при професионалното му управление от максималният въртящ момент от 295 Nm, който е достъпен мигновено и от електромотора, който осигурява мощност 120 к.с. чрез безстепенна редукторна предавателна кутия и ускорява до 165 km/h.

Освен с напълно електрическо задвижване автомобилът Hyundai Ioniq се предлага на пазара като първата и единствена кола с още две електрифицирани задвижвания – Hybrid, Plug-in Hybrid. В Еко-рали България 2017, могат да участват хибриди и автомобили, задвижвани с газ, но без да вземат точки за Е-Световния шампионат.

В категорията „Хибриди“ ще участва хибридната версия Hyundai IONIQ Hybrid. Екипажът ще бъде съставен от дебютантите Любомир Рангелов и Станислав Ганджулов. Те ще участват за първи път на еко-рали, за да подкрепят зелената идея на събитието.

Електрическият двигател на IONIQ Hybrid осигурява мощност от 43,5 к.с. и въртящ момент от 170 Nm, като се захранва от литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет от 1,56 kWh. В комбинация с двигателя 1.6-GDI, IONIQ Hybrid предлага изходна мощност на системата от 141 к.с. и въртящ момент от 265 Nm, като се ускорява до максимална скорост от 185 km/h, с малки целеви емисии на CO2 до 79 g/km или по-ниски.
 
В категорията автомобили на газ ще участва един от най-продаваните леки автомобили в България – Hyundai i10 с фабрично монтирана газова уредба. Той ще бъде управляван от екипажът Олга Тодорова / Борислава Тодорова, който традиционно участва в надпреварата.

Газовият инжекцион на Hyundai i10 LPGi е фабричен и също като автомобила е с 5 годишна гаранция без ограничение в пробега. Газовите резервоари са интегрирани в купето, без да нарушават функционалността на автомобила, който е снабден с четири места за пътници и едно за водача. Автомобилът може да измине 100 км на газ за около 5,20 лв. при смесено шофиране.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт