728 x 90

За първи път от 10 години: средните CO2 емисии в Европа се покачват

За първи път от 10 години: средните CO2 емисии в Европа се покачват

Изглежда борбата за подобряване на въздуха, който дишаме на Стария континент, не е особено ползотворна, поне засега. Макар и десетки градове да обявиха намеренията си да спрат от движение старите автомобили, резултатът от тези инициативи към момента не е положителен. По данни на JATO Dynamics, водеща компания за анализ на пазара на коли в световен

Изглежда борбата за подобряване на въздуха, който дишаме на Стария континент, не е особено ползотворна, поне засега. Макар и десетки градове да обявиха намеренията си да спрат от движение старите автомобили, резултатът от тези инициативи към момента не е положителен.

По данни на JATO Dynamics, водеща компания за анализ на пазара на коли в световен план, средните CO2 емисии в Европа сред продадените чисто нови машини са се покачили за първи път от 10 години насам. Макар и минимално, с 0.3 грама на километър, покачването е факт.

Причините за това са основно две. Първата от тях се крие в това, че европейците все по-често поглеждат към сегментите на кросоувър и SUV автомобилите, които по дефиниция са по енергийно неефективни спрямо представители на другите масови класове.

Друг основен фактор е борбата срещу дизеловите двигатели, която неминуемо доведе до спад на интереса към този тип технология. Макар и тя да е малко по-замърсяваща по отношение на азотните оксиди (NOx), нивата на CO2 там са доста по-ниски на средна база.

Чистото сравнение между продадените бензинови и дизелови коли най-лесно показва положителния принос, който имат нафтовите агрегати. През 2017 г., всички продадени чисто нови дизелови коли образуват средно ниво на CO2 oт 117.9 гр/км, а при бензиновите това равнище е по-високо – 123.4 гр/км.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт