728 x 90

Съдия даде началото на "Дизелгейт" и за Daimler

    Федерален съдия в Ню Джърси даде ход на по-голямата част от исковете срещу Daimler AG, подадени още през 2016 година от собственици на автомобили, които твърдят, че дизеловите автомобили на Mercedes използват незаконен софтуеър, за да дават неточни данни при тестовете за вредни емисии. Съдия Хосе Линарес определи като допустими и исковете срещу доставчика на

    Федерален съдия в Ню Джърси даде ход на по-голямата част от исковете срещу Daimler AG, подадени още през 2016 година от собственици на автомобили, които твърдят, че дизеловите автомобили на Mercedes използват незаконен софтуеър, за да дават неточни данни при тестовете за вредни емисии.

    Съдия Хосе Линарес определи като допустими и исковете срещу доставчика на Mercedes Bosch, като преди това отхвърли възраженията на двете компании да не дава ход на делата срещу тях.

    След избухването на първия „Дизелгейт” на Volkswagen през септември 2015 година, дизеловите автомобили в Щатите са поставени под особено внимание. През 2015 от VW си признаха, че са инсталирали незаконен софтуеър на 580 000 коли в Щатите, който осигурява много по-ниски нива на вредни емисии по време на тестове, а в ежедневието нивата на вредните емисии са с до 40 пъти по-големи. След това стана ясно, че компанията е използвала тази практика в световен мащаб и с този софтуеър са оборудвани 11 милиона коли.

    Един от адвокатите на собствениците на дизелови коли на Mercedes, Стив Бърман заяви пред съда, че „също като Volkswagen, от Mercedes са се опитали да измамят клиентите си с обясненията, че гамата им дизелови автомобили са екологични. С помощта на изкусен маркетинг и устройството на Bosch, което осигурява неверните данни, двете компании са реализирали печалби от неподозиращите си клиенти.”

    От Daimler определиха тези твърдения като „безпочвени”, а от Bosch отказаха коментар.

    В момента срещу Daimler текат различни разследвания, както в Щатите, така и в Германия, относно използването на заблуждаващ софтуеър. В Щатите разследват Министерството на правосъдието, Агенцията за опазване на околната среда и Борда за опазване на въздуха в Калифорния, а в Германия – прокуратурата в Щутгарт.

    VW призна вина в „Дизелгейт” в Щатите и досега компанията е изплатила над 25 милиарда долара на собственици на автомобили, глоби от регулатори, отделни щати и обезщетения на дилъри на автомобили.

    През януари FIAT Chrysler Automobiles плати 800 милиона долара глоби за използването на такъв софтуеър, но наказателното разследване срещу компанията продължава. Bosch също участва и този скандал, като компанията плати почти 131 милиона долара, като сумата покрива глобите и споразуменията по казусите с Volkswagen и FCA.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт