728 x 90

Шест БГ отбора във финалите на екологична надпревара в Лондон

Шест БГ отбора във финалите на екологична надпревара в Лондон

От 2 до 5 юли в Лондон ще се състои вече популярната надпревара за енергийна ефективност в транспорта Shell Eco-marathon Европа. За първи път в историята на 12-годишното си участие през 2019 г. България ще бъде представена на финалите от шест отбора и ще стане част от топ 10 на страните с най-много участници в

От 2 до 5 юли в Лондон ще се състои вече популярната надпревара за енергийна ефективност в транспорта Shell Eco-marathon Европа. За първи път в историята на 12-годишното си участие през 2019 г. България ще бъде представена на финалите от шест отбора и ще стане част от топ 10 на страните с най-много участници в единственото по рода си състезание за енергийна ефективност в транспорта.

В глобалната надпревара за ученици и студенти, които имат страст към разработването на иновативни решения за мобилност, участват три отбора в категория „градски тип“ – на Техническите университети в София и Варна, както и HydRU на Русенския университет „Ангел Кънчев“. В категория „прототипи“ също се включват три български екипа – отбор „Автомобилист“ на Русенския университет, а също и двата ученически отбора на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“ в Чепеларе, и на Професионална гимназия по механоелектротехника и електроника в Бургас.

„Изпитвам огромно удовлетворение, че в условията на сериозна конкуренция България се нарежда в топ 10 на страните-участнички в Shell Eco-marathon Европа по брой на отборите, които се включват през 2019 г. Ще продължим да работим за увеличаване на броя на училищата, които в момента са една трета от всички български участници. Ще се радваме, ако за в бъдеще българските отбори включат други алтернативни източници на енергия в състезанието, така че да отразят бъдещия енергиен микс“, сподели Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.
 
В състезанието Shell Eco-marathon Europe 30% от автомобилите са в категория „градски тип“ и 70% са в категория „прототипи“, докато при българските отбори разделението е 50/50. В енергийния микс на състезателите в Европа преобладават електрическата батерия и бензина, докато при българските отбори половината използват електрическа батерия, 2 отбора използват водородна горивна клетка и един отбор – бензин. През годините българските ученици и студенти непрекъснато подобряват резултатите си и от първото си участие през 2008 г. досега екипът на ТУ-София е завоювал три втори места в категорията си.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт