728 x 90

Китайци ще правят екзотични суперколи на ток

Китайци ще правят екзотични суперколи на ток

Миналата седмица китайската компания BYD представи на салона в Шанхай електрическия концепт E-Seed GT. Електромобилът предсказва дизайна на следващите модели на ток на марката, в които ще се използва новия дизайнерски език на BYD „Драконово лице”. BYD на практика не присъства на пазара в Европа, но е супер важен играч в Китай. Компанията е създадена

Миналата седмица китайската компания BYD представи на салона в Шанхай електрическия концепт E-Seed GT. Електромобилът предсказва дизайна на следващите модели на ток на марката, в които ще се използва новия дизайнерски език на BYD „Драконово лице”.

BYD на практика не присъства на пазара в Европа, но е супер важен играч в Китай. Компанията е създадена през 1995 година с екип от едва 20 души, а днес за BYD работят 240 000 човека. И BYD е най-големият производител на електромобили в света. Което е впечатляващо постижение, като се има предвид, че Китай е и най-големият пазар в света – за конвенционални коли и за електромобили.

Начело на екипа, създал E-Seed GT е Волфганг Егер, който отговаря за глобалния дизайн на BYD. Заедно с него работят ХуанМа Лопес – екстериорен дизайн и Мишел Жаук-Паганети, интериорен дизайн. Преди да започне работа за китайците Егер беше главен дизайнер на Audi, Жаук-Паганети отговаряше за дизайна на Mercedes Италия, а Лопес беше начело на тима за екстериорен дизайн на Ferrari.

BYD вече стартира сериозна програма, която да наложи компанията като важен производител на електромобили в световен мащаб. Част от тази програма е създаването на гама спортни суперколи на ток, но също така и производството на електрически автобуси и камиони. През януари компанията оповести, че е произвела своя електрически автобус №50 000 и успя да се пребори за доставка на електрически камиони за боклук в Калифорния.

Специално при автобусите обаче са и най-сериозните проблеми на BYD. В Калифорния бързо стана ясно, че китайските возила трудно изкачват височини и бяха пренасочени към равнинни маршрути. Отделно от това се появиха и проблеми с пробега, като реалните километри се оказаха по-малко от заявеното от китайците.

През ноември общината в Албъкърки върна електрическите автобуси в Китай и даде компанията под съд, тъй като се оказа, че BYD са доставили дефектни возила, в които се появиха пукнатини в рамата.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт