728 x 90

С електромобил от Северния до Южния полюс

    Модифицираният Nissan Ariya e-4ORCE измина 27 000 километра за девет месеца в уникална по рода си експедиция Шотландските любители на приключения Крис и Джули Рамзи обявиха за завършена деветмесечната си експедиция от 27 000 километра „Pole To Pole EV“, първото в света шофиране от Северния магнитен полюс до Южния полюс с електрически автомобил. Двойката всъщност

    Модифицираният Nissan Ariya e-4ORCE измина 27 000 километра за девет месеца в уникална по рода си експедиция

    Шотландските любители на приключения Крис и Джули Рамзи обявиха за завършена деветмесечната си експедиция от 27 000 километра „Pole To Pole EV“, първото в света шофиране от Северния магнитен полюс до Южния полюс с електрически автомобил. Двойката всъщност достига дестинацията си на 15 декември (петък), но успява  да сподели новината едва след като възстановява сателитната връзка по-късно. Главният герой в приключението e електрическият Nissan Ariya e-4ORCE, модифициран от исландския специалист в преоборудване на автомобили за арктически условия Arctic Trucks. Основната промяна включва огромни гуми с външен диаметър от 39 цола с адаптирани към тях арки на калниците заедно с някои подходящи за условията съоръжения и усилване на каросерията. Задвижването и окачването почти не са променени – с изключение на увеличения просвет. Мощността на системата с два електромотора е 389 к.с., а батерията е с нетен капацитет от 87 кВтч. 

    Допълнителното оборудване значително намалява пробега на автомобила. По време на арктическите и антарктическите части на пътуването Рамзи използват различни трикове за поддържане на топлината на акумулатора на автомобила с цел постигане на по-добра ефективност. Един от тях е изграждането на снежна стена, под долната част на автомобила и предния радиатор за защита от студения вятър и дори използването на специална палатка за покриване на целия автомобил, когато вятърът не е много силен.

    В зависимост от времето двойката използва за зареждане на автомобила или 5-киловатова вятърна турбина, или прототип на соларна хибридна система. Има обаче и моменти, в които това не e достатъчно и тогава прибягват към бензинов генератор – всъщност задължително оборудване при прекосяване на арктическите региони.

    Извън полярните трасета маршрутът на семейство Рамзи преминава през Америка. През Северна Америка пътуването е относително лесно благодарение на достъпните зарядни устройства по пътя. В Южна Америка нещата стоят по малко по-различен начин, но „Pole To Pole EV“ си сътрудничи с доставчика на решения за зареждане на електрически автомобили Enel X Way за инсталиране на зарядни системи по маршрута им през Централна и Южна Америка – особено за частта от експедицията в Перу. Enel X Way обещава да запази тези нови зарядни устройства достъпни за публично използване и след това, като по този начин разширява своя електрически панамерикански коридор за зареждане.

    Това не е първият случай, в който Крис и Джули Рамзи привличат вниманието, когато става дума за събития, свързани с електрически автомобили. През 2017 г. шотландската двойка стана първата, която участва и завърши Монголското рали с електрически автомобил, използвайки модифициран Nissan Leaf Acenta. Зареждането става сравнително лесно в участъка от  Обединеното кралство до Турция, но от там нататък пътешествениците трябва да разчитат на местната домашна мрежа, което пък им осигурява много запомнящи се срещи с местните жители. Двамата изминават 10 000 мили за 56 дни – доста сериозно предизвикателство, като се има предвид пробегът от около 150 км на тогавашния, макар и модифициран Leaf. „Откакто завършихме това рали през 2017 година, изникна огромна мрежа от станции за зареждане по маршрута“, с радост отбелязва Крис Рамзи. 

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт