728 x 90

Lexus LF-ZC – Близкото електрическо бъдеще

    Toyota разработва нови, по-мощни високоволтови батерии и модулни структури на каросерията за следващото поколение електрически автомобили. Lexus също ще се възползва от тях. Първият модел с тази модулна система е електрическият LF-ZC. Първите електрически автомобили на Toyota от новото поколение модели се очаква да се появят от 2026 г. нататък. За конструкцията им се използва

    Toyota разработва нови, по-мощни високоволтови батерии и модулни структури на каросерията за следващото поколение електрически автомобили. Lexus също ще се възползва от тях. Първият модел с тази модулна система е електрическият LF-ZC.

    Първите електрически автомобили на Toyota от новото поколение модели се очаква да се появят от 2026 г. нататък. За конструкцията им се използва гигакастинг (отливане на големи части, терминът, както може да се предполага, е на Tesla), а за огромния пробег – новата технология на батериите. Първият електромобил от този тип обаче ще дебютира под марката Lexus. На Японското изложението за мобилност Lexus LF-ZC показва как ще изглежда електрическият модел, който ще се появи през 2026 г.

    Модулна технология, собствена операционна система

    В основата на новия Lexus са мегаотливките. Цялото шаси е съставено от три части. Предполага се, че по този начин се подобрява здравината и преди всичко се намаляват производствените разходи. Новите призматични акумулаторни клетки обещават да удвоят пробега в сравнение днешните модели. Lexus обаче не дава конкретни стойности за LF-ZC. Още в навечерието на изложението компанията майка Toyota обеща т.нар. Performance литиево-йонни батерии за новите електрически модели от 2026 г., които в комбинация с по-добра аеродинамика и по-ниско тегло на автомобила трябва да позволят пробег от над 800 км по WLTP. Времето за зареждане от 10 до 80% ще намалее до по-малко от 20 минути. Освен това новите батерии би трябвало да са с около 20% по-евтини от сегашните системи за съхранение на енергия. Високоволтовата батерия винаги ще бъде разположена в централната част. Тази позиция позволява да се избегнат структурните въздействия върху предната и задната секция и същевременно дава необходимата гъвкавост за по-лесно интегриране на бъдещите постижения в областта на акумулаторните технологии в автомобила.

    Към новата модулна структура на каросерията и усъвършенствания производствен процес японците добавят и напълно нова софтуерна платформа. Новата операционна система, наречена Arene, е проектирана да управлява „по жица“ ключови компоненти, като кормилната уредба, спирачките и педала на газта, както и системите за подпомагане и автономно движение. Софтуерът може да се използва и за персонализиране на изживяването при шофиране: могат да се симулират поведението на пътя, шумовете и вибрациите на различни типове превозни средства – според личните предпочитания на водача. Към това се добавят собствени приложения, както и възможност за интегриране на приложения от външни доставчици. Освен това Toyota възнамерява да предостави цялата операционна система на други производители на автомобили чрез лицензионни споразумения.


    Изключително аеродинамичен

    Lexus LF-ZC може да се похвали и с реални данни. Моделът с четири врати се простира на дължина 4,75 м, широк е 1,88 м, а височината му е 1,39 м. Междуосието е 2,89 метра. Това го поставя на едно ниво с Tesla Model 3 или BMW i4. За изключително аеродинамично проектираната каросерия японците се стремят към стойност на Сх под 0,2 в серийната версия. Тънкият силует се простира от изтегления надолу капак на двигателя през стесняващата се кабина до задната част. Разширените задни калници балансират аеродинамичните достойнства с широка стойка. Аеродинамичните компоненти, като входните и изходните отвори за въздух, са интегрирани в дизайна.


    Бамбук и екрани

    В интериора на Lexus LF-ZC, над който се простира голям панорамен стъклен покрив, акцентът е преди всичко върху простора. Седалките са монтирани ниско върху равния под. Водачът държи в ръцете си волан в стил „хомот“, напомнящ самолетен щурвал. Вляво е разположен малък цифров панел, от който се управляват движението, режимите на шофиране и системите за подпомагане. Вдясно от волана са групирани функциите за комфорт, като аудиосистема, климатик, телефон и изкуствен интелект. Налице са също цифрово арматурно табло и голям head-up дисплей. Пред пътника отпред се издига голям сензорен екран с развлекателни функции. Повечето от тях могат да се управляват и с глас. Самообучаващ се изкуствен интелект постоянно адаптира концепцията за управление към навиците на пътниците. За да се отговори на призива за устойчивост, голяма част от интериора е изработена от бамбук.


    Снимки: Lexus
    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт