728 x 90

Серийната версия на Opel Ampera (+видео)

    Новият Opel Ampera e призван да се превърне в основоположник на изцяло нов сегмент на европейския автомобилен пазар. Стартът на серийното производство на четириместния модел с пет врати е насрочен за по-късно тази година, а Ampera е създадена, за да предложи на потребителите всички предимства на електрическите автомобили, но без опасенията по отношение на продължителността

    Новият Opel Ampera e призван да се превърне в основоположник на изцяло нов сегмент на европейския автомобилен пазар. Стартът на серийното производство на четириместния модел с пет врати е насрочен за по-късно тази година, а Ampera е създадена, за да предложи на потребителите всички предимства на електрическите автомобили, но без опасенията по отношение на продължителността на автономния пробег, предизвикани от акумулаторните батерии като единствен енергиен източник в автомобила. Серийната версия на Ampera ще чества световната си премиера на автомобилното изложение в Женева (3 – 13 март, 2011 г.). До днес около 1000 човека от цяла Европа вече са резервирали своята Ampera, като половината от тях са корпоративни клиенти.
    Ampera вече получи множество награди от специализирани медии и обществени организации. Революционната технологична концепция на модела бе окачествена като изключително убедителна от читателите на германския специализиран вестник Auto Zeitung, които присъдиха наградата “Auto Trophy 2010” в категорията за електрически автомобили.

     

    Новаторска технология на крайна цена от €42 900

    За разлика от други производители, Opel предлага модела Ampera на еднаква цена в размер на 42 900 eвро (препоръчителна цена на дребно с вкл. ДДС) в цяла Европа. Тъй като нивата на оборудване ще се различават на отделните пазари, индивидуалните цени в различните държави могат да варират. Схемата на ценообразуването при Opel предотвратява объркването, произтичащо от обявяването на общата цена на автомобила и акумулаторната батерия.
    Серийната версия на Opel Ampera не се отклонява от целите, поставени в периода на разработката. Със своята уникална електрическа система на задвижване, осигуряваща динамично ускорение, високо ниво на комфорт и всички предимства на задвижвания с електричество автомобил, Ampera предлага пет врати, четири места  и обширно багажно пространство.
    Впечатляващият дизайн на модела се придържа максимално близо до този на ранните концептуални студии. Ampera носи стилистичната ДНК на новата линия в дизайна на марката Opel – представителна предна решетка, ярко изразена маркова емблема на Opel и предизвикателно оформление на предните светлини във формата на бумеранг. Всеки елемент от Ampera е конструиран и анализиран с цел постигане на максимална ефективност, превръщайки Ampera в един от най-аеродинамичните и енергийно ефективни автомобили на пазара. Отвътре Ampera е изпълнена със съдържание, достойно за революционен автомобил – от високоговорителите Bose до чувствителните на докосване екрани.

     

    „Е-пионерите” и Кати Мелуа с нетърпение очакват стартирането на продажбите

    Ampera вече „електрифицира” група от пионери по отношение на електрическите автомобили в Европа. Около 400 пионери се включиха в общността www.opel-ampera.com в качеството си на потенциални клиенти. Те получават ексклузивна информация и обслужване, бивайки първите, които ще получат Ampera за пробно шофиране и множество други привилегии.
    Докато „е-пионерите” очакват стартирането на продажбите на Ampera, те споделят мнението си по отношение на бъдещето на автомобилите. Все повече и повече шофьори са убедени, че бъдещето на човешката мобилност е свързано с електрическите автомобили. Томас A. от Еберсбах, Германия е сигурен, че “e-мобилността е близо. Концепцията на Ampera може да го постигне, защото повечето от извиненията са заради ограничения пробег.” Инженерът Ханс-Улрих Х. от Линдау, Германия е убеден, че “електричеството, произведено от възстановими енергийни източници, ще дефинира утрешния свят.” Един от поддръжниците на Greenpeace е на мнение, че Ampera е логичното окомплектоване на „зеленото” електричество и последното звено за затваряне на “екологичния кръг”. А Ралф Г. От Матлок, Великобритания заяви, “Въпреки че трябва още много да се направи по развитието на алтернативните горива, изглежда, че Ampera е първата практическа стъпка в правилната посока.”
    Много хора и „е-пионери” са съгласни с посланика на Opel Кати Мелуа, която ще пътува с Ampera по време на европейското си турне, започващо от март месец: “Харесва ми начина, по който опазването на околната среда и рационалността са осъществени в Ampera, както и начинът, по който тази «зелена» кола въплъщава емоция и охота за живот,” заяви британската певица в Лондон.

     

    Подходящ за всеки вид пътешествие

    Революционният Opel Ampera ще бъде първото в Европа задвижвано с електричество и подходящо за всекидневна употреба превозно средство с нулево ниво на емисиите. За разлика от конвенционалните електромобили, черпещи енергия само от акумулаторни батерии, Ampera изключва опасенията във връзка с продължителността на автономния пробег. Новият модел дава на водачите увереността и спокойствието, че няма да бъдат оставени безпомощни на пътя с напълно изтощени акумулатори.
    Батериите могат да се презаредят напълно за период от около четири часа при напрежение 230 V, като за целта кабелът на зарядното устройство на автомобила трябва просто да се включи в стандартен домакински контакт. Удобството при зареждане на акумулаторите без необходимост от специално зарядно оборудване предполага, че по-голямата част от бъдещите собственици на Ampera ще използват своите автомобили изцяло на електрическа тяга през цялото време. Резултатите от независимо проучване показват, че около 80 процента от европейците управляват автомобилите си на разстояния под 60 километра дневно, което означава, че Ampera може с лекота да покрие изискванията им. През първите 40 до 80 километра от пробега (в зависимост от профила на терена, стила на шофиране и околната температура), енергията за движението се осигурява изцяло от електричеството, акумулирано в литиево-йонната батерия с капацитет 16 кВтч. В режим на движение от осигурено от акумулатора електричество, Ampera не отделя в атмосферата никакви емисии. В случай, че се налага изминаване на по-продължително разстояние, бензиновият двигател с вътрешно горене на борда може без прекъсване да удължи автономния пробег на модела до над 500 километра при пълен горивен резервоар. Tази осигуряваща пълни динамични характеристики технология за удължаване на автономния пробег превръща Ampera в първия електромобил, предлагащ всекидневните удобства на конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене.

     

    Четирите режима на движение от градски до спортен гарантират ефективност и удоволствие от шофирането

    Изключително тихият електродвигател с мощност 111 кВт/150 к.с. осигурява максимален въртящ момент в размер на 370 Нютонметра още от момента на потеглянето от място. Благодарение на него Ampera се ускорява от 0 до 100 км/ч за около девет секунди и позволява достигането на максимална скорост 161 км/ч.
    Посредством превключвателя “Drive Mode” на централната конзола на арматурното табло, водачът може да избира между режимите „Normal” (нормален), „Sport” (спортен), „Mountain” (планински) и „City” (градски). Tези режими оптимизират управлението на енергийните потоци в зависимост от преобладаващия стил на шофиране и вида на пътните условия.
    Режимът „Normal” е стандартната настройка на Ampera, която се очаква да бъде използвана през по-голямата част от времето за осигуряване на максимална ефективност. Когато нивото на енергията в акумулаторите падне под определено равнище на работен заряд, Ampera автоматично преминава в режим на движение с удължен пробег, в който двигателят с вътрешно горене се включва самостоятелно с цел да генерира достатъчно електроенергия за заряд на акумулатора и продължаване на пътуването. Равнището на заряд на батерията се поддържа чрез оползотворяване на излишъка от енергия при спиране, с което свързаният с генератор двигател с вътрешно горене да почива при отсечки с дълго спускане по наклон.
    Режимът „Sport” aвтоматично променя конфигурацията на настройка на педала на газта, осигурявайки по-бърза реакция на командите на водача. Режимът „Sport” не предлага по-висока мощност, но осигурява по-чувствителна бързина на реакцията на автомобила спрямо желанията на човека зад волана.
    Режимът „Mountain” aвтоматично променя настройките на системата за задвижване така, че да се осигури необходимата енергия за преодоляване на планински маршрути, където възможностите на конвенционалните електромобили могат да се окажат недостатъчни. Планинският режим позволява включване на бензиновия двигател при необходимост  – преди акумулаторната батерия да достигне минималното си работно равнище на заряд. Водачите трябва да преминават към този режим след пълно зареждане на батерията или 10 до 15 минути преди навлизане в планински терен, за да осигурят пълни функционални характеристики на автомобила при продължителни стръмни изкачвания.
    Режимът „City” адаптира управлението на енергията от акумулаторната батерия към изискванията на модерните жители на градските околности, пътуващи всекидневно на едни и същи разстояния. При него е възможно двигателят с вътрешно горене на Ampera да бъде включен веднага след избирането на този режим, например при движение по магистрала или дълга отсечка от първокласен път. В момента, в който режимът бъде изключен, бензиновият двигател преустановява работа и Ampera може да използва съхранения по този начин пълен заряд на акумулаторите за движение с максимален пробег изцяло на електрическа тяга при навлизане в градската зона или в райони с ограничено движение на превозни средства с по-високо от нулевото ниво на емисиите.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт