728 x 90

Същността на BMW M Performance (+видео)

– Автомобилите BMW M Performance – нова продуктова категория с подчертано спортна насоченост и изключителна ефективност– Специфичната компетентност на M GmbH осигурява перфектна хармония на настройките на задвижването, окачването и аеродинамичният баланс– Актуална интерпретация на традиционна концепция: автомобилите BMW M Performance по следите на BMW M535i   За автомобилите BMW M Performance за характерни изключителните

– Автомобилите BMW M Performance – нова продуктова категория с подчертано спортна насоченост и изключителна ефективност
– Специфичната компетентност на M GmbH осигурява перфектна хармония на настройките на задвижването, окачването и аеродинамичният баланс
– Актуална интерпретация на традиционна концепция: автомобилите BMW M Performance по следите на BMW M535i

 

За автомобилите BMW M Performance за характерни изключителните динамични характеристики, пътно поведение, гарантирано от максималната хармония между задвижването, окачването и аеродинамично оптимизираният дизайн и забележителна ефективност. Новата продуктова категория отговаря на изискванията на спортно ориентираните водачи за още по-висока радост от шофирането при неограничена пригодност за ежедневието.
Първите модели от тази категория, разработени от BMW M GmbH, разширяват гамата на BMW Серия 5, както и на BMW X5 и BMW X6. Те се задвижват от най-мощния предлаган досега дизелов двигател на марката, оборудвани са с окачване, прецизно настроено към характеристиката на мощността на този агрегат, осемстепенна спортна автоматична трансмисия с особено висока динамика на превключването, интелигентното двойно задвижване BMW xDrive с оптимизирано по отношение на динамиката управление, както и специфични елементи на дизайна и оборудването в екстериора и интериора.

BMW M GmbH: специализирани в хармоничните автомобилни концепции
Концепцията на автомобилите BMW M Performance е базирана на характерните качества на съответните модели на BMW и гарантира целенасочено подчертаване на типичната за марката динамика. Това е постигнато чрез всеобхватни модификации на компонентите на автомобила, имащи отношение към особено спортния дух. Изборът и настройките на всички специфични за модела технически и дизайнерски елементи се извършва от BMW M GmbH. По този начин те са базирани на компетентността на подразделението при създаването на мощни и прецизно управляеми автомобили – натрупана в резултат на десетилетния опит от моторните спортове. Благодарение на тази компетентност , която позволява разработката и производството на изключително мощни спортни автомобили със самостоятелни технологии на задвижването и окачването, както и дизайнерски език и която е ползвана и при специфичната концепция на М Спортните пакети за моделите на BMW. Основен принцип при разработката на автомобилите BMW M Performance е създаването на автентична характеристика на автомобила, която позволява контролирано преобразуване на повишената мощност на двигателя в динамика на управлението. В същото време се запазват важните в ежедневието качества на съответните модели на BMW по отношение на функционалността и комфорта. За управляемостта на автомобилите BMW M Performance е характерна особено високата пъргавина и прецизност. Всички модификации по пружините и амортисьорите, спирачната система, системите за контрол на окачването и двойното задвижване са ориентирани към съответната характеристика на мощността. Освен това всички те са съгласувани с цел постигането на възможно най-хармонично поведение на пътя. Резултатът: дори и при високо динамични ситуации на пътя задвижването, кормилното управление и спирачките имат ясно дефинирани и предвидими реакции съобразно командите, подавани от водача с педала на газта, кормилното управление и спирачната система.
Особеното позициониране на автомобилите BMW M Performance се определя както от двигателите, така и от типичните за М цялостни настройки. Двигателят, разработен за BMW M550d xDrive, BMW X5 M50d и BMW X6 M50d е най-мощният дизелов мотор в актуалната палитра от задвижвания на марката. Модификациите, създадени от BMW M GmbH, са запазени ексклузивно за автомобилите BMW M Performance.

По-висока мощност, перфектен контрол
Корените на BMW M GmbH са в разработката и производството на състезателни автомобили, които още от самото начало постигнат изключителни успехи, особено в шампионатите за туристически автомобили. Разкритият по този начин спортен потенциал на серийните модели на BMW предизвиква интерес сред клиенти търсещи допълнителна мощност на пътя. Само няколко години след основаването на BMW Motorsport GmbH през 1972 година се появяват първите модели на BMW Серия 5 със съответните модификации на задвижването и окачването. През 1980 година е представен и допълнителен модел на BMW Серия 5: BMW M535i се задвижван от редови шестцилиндров двигател с мощност 160 кВт/218 к.с., който дотогава се монтира само при BMW Серия 6 и BMW Серия 7. Освен допълнителната мощност BMW M535i получава и прецизни модификации на окачването, спирачната система, трансмисията и задния диференциал, специфични гуми и джанти, както и спортни седалки и кожен волан. Като опция се предлагат оптимизирани в аеродинамично отношение преден и заден спойлер.
На базата на второто поколение на BMW Серия 5 също е създадено BMW M535i, което се предлага от 1984 до 1987 година. Благодарение на повишената и перфектно превърната в динамика на управлението мощност, както и визуалната диференциация чрез оптимизираните в аеродинамично отношение компоненти BMW M535i отново гарантира интензивна радост от шофирането при неограничена пригодност за ежедневието. Тази концепция остава много успешна в продължение на дълги години и при представеният през 1985 година мощен спортен автомобил BMW M5. С автомобилите BMW M Performance тази концепция е интерпретирана по един по-модерен и актуален начин.

Задвижване: Най-иновативният и спортен дизелов мотор в света
– Най-мощният редови шестцилиндров двигател на света, уникална технология: M Performance TwinPower Turbo за пръв път три турбокомпресора и модернизирано впръскване Common-Rail.
– Максимална мощност: 280 кВт/381 к.с., максимален въртящ момент: 740 Нм, спонтанно, линейно разгръщане на мощността в широк оборотен диапазон, максимални обороти: 5 400 об/мин.
– BMW EfficientDynamics: иновативните технически решения осигуряват оптимизиран коефициант на полезно действие, BMW M550d xDrive с разход от 6,3 л/100 км в ЕС тестови цикъл.
Модерните дизелови агрегати се отличават с впечатляващи динамични възможности. Максималната мощност, но преди всичко огромният въртящ момент на тези двигатели им спечелиха популярност и сред спортно ориентираните водачи. Високият коефициент на полезно действие на дизеловата технология в същото време гарантира и особено нисък разход на гориво и нива на емисиите на CO2. BMW има значителен принос за все по-високата атрактивност на дизеловия двигател – благодарение на агрегатите, които постоянно поставят нови стандарти по отношение на спортния дух и в същото време регистрират рекорди по ефективност. Историята на разработките, която стартира през 1983 година с първия дизелов модел на BMW, днес се допълва от ново, възхитително постижение. Първите представители на новата, ориентирана към спортната радост от шофирането продуктова категория на автомобилите BMW M Performance се задвижва от дизелов двигател. Трилитровият редови шестцилиндров мотор M Performance, осигурява всички предпоставки, за да изпълни свързаните с това очаквания: технология, без аналог, най-високата за всички времена мощност на дизелов двигател на BMW и ненадмината ефективност.
При работен обем от 2993 см3 двигателят, монтиран в моделите BMW M550d xDrive, BMW M550d xDrive Туринг, BMW X5 M50d и BMW X6 M50d, развива максимална мощност от 280 кВт/381 к.с. Не по-малко впечатляващ е и максималният въртящ момент от 740 Нм, който е на разположение още при 2000 об/мин. Най-характерната отличителна черта на новият агрегат е спонтанната тяга, която се запазва до високи обороти. Това се дължи на множество иновативни технически решения, като основното са трите турбокомпресора – за пръв път при BMW. Благодарение на подредбата и стратегията на взаимодействие на трите турбокомпресора новият двигател постига изключително висок коефициент на полезно действие.

По-високо налягане, по-висока мощност, по-висок въртящ момент: световна премиера за редовия шестцилиндров дизелов двигател с три турбокомпресора. Координираното взаимодействие на турбокомпресорите с различни размери гарантира спонтанни реакции при ниски обороти и повишаване на налягането на свръхпълненето в зависимост от нуждите при високо натоварване. BMW прилага тази техника при редовите шестцилиндрови двигатели с технология BMW TwinPower Turbo, които се монтират на моделите BMW 535d, BMW X5 xDrive40d и BMW X6 xDrive40d. BMW е първият производител в света, който представя дизелов двигател, при който принципът на каскадното свръхпълнене е разширен с трети турбокомпресор. При двигателя, разработен за автомобилите BMW M Performance, за пръв път два относително малки компресора за високо налягане на комбинирани с по-голям компресор за по-ниско налягане. Интеграцията на допълнителен компресор за високо налягане дава нови възможности за постигането на свръхналягане, необходимо за особено динамично разгръщане на мощността.
Новата технология M Performance TwinPower Turbo, включително и специфичното охлаждане на нагнетяваният въздух, е интегрирана компактно в цялостния задвижващ агрегат. Компактната конструкция на двигателя създава предпоставки за покриването и на бъдещите изисквания по отношение на защитата на пешеходците. Успоредно с това подредбата на трите турбокомпресора е подчинена на особено интелигентна систематика. Както подаването на отработените газове за задвижване на турбокомпресорите, така и захранването със свеж въздух и отвеждането на сгъстеният въздух са организирани така, че трите компресора да се допълват при всички оборотни режими. Допълнително оптимизиране на коефициента на полезно действие се постига и чрез променливата геометрия на двата турбокомпресора за високо налягане, които по този начин могат по-прецизно да реагират на конкретните натоварвания на двигателя.

Спонтанни реакции и прецизно координирано взаимодействие
При ниски обороти малко над оборотите на празен ход първо се активира единият от двата малки турбокомпресори. Поради ниската си инертност той реагира без забавяне на най-малките движения на педала на газта и гарантира своевременното напълване на горивните камери със сгъстен въздух. При повишаване на оборотите потокът от отработени газове достига и до по-големия турбокомпресор, който осезаемо се задейства още при 1 500 об/мин. Заедно с по-малкия турбокомпресор той осигурява достигането на изключителният максимален въртящ момент от 740 Нм още при тези обороти и тази стойност да се запази константна до 3 000 об/мин.
За още по-голямо увеличение на мощността на големия турбокомпресор при около 2 700 об/мин е необходим повишен обем на отработените газове. За тази цел при увеличаване на необходимата от водача мощност се отваря управлявана с вакуум клапа, която освобождава още един канал, по който покрай вече активния турбокомпресор за високо налягане се подава допълнително количество отработени газове към големия компресор за ниско налягане. В този байпас-канал е интегриран третият турбокомпресор, който благодарение на също така малката си инертност и променливата геометрия на турбината започва да работи непосредствено след отварянето на клапата. Резултатът е допълнително свръхналягане от два източника: големият турбокомпресор може да разгърне пълната си мощност, вторият малък компресор допълва действието на двата вече работещи комресора и осигурява допълнително количество сгъстен въздух в горивните камери. Тази конфигурация на системата за свръхпълнене гарантира мощна и равномерна тяга на двигателя до достигането на максималната мощност от 280 кВт/381 к.с. при 4 000 – 4 400 об/мин. Максималните обороти на новият дизелов двигател са 5 400 об/мин.
За да се осигури максимална ефективност на увеличаването на налягането на нагнетявания въздух, подаването на свеж въздух към компресорите, както и отвеждането на сгъстения въздух в горивните камери се управлява с висока прецизност. За да се предотврати нежеланото обратно налягане на отработените газове, при особено високи обороти на големия турбокомпресор за разтоварването му вакуумен клапан отваря т. нар. Wastegate-клапан. Подаването на свеж въздух също се управлява в зависимост от натоварването от пневматично задействани клапи. Така например при ниски обороти Wastegate-клапана осигурява директно подаване на свеж въздух към компресора за високо налягане, който се задейства особено рано. Освен това при обороти под 2 700 об/мин допълнителна клапа не позволява подаването на свеж въздух към третия, все още неактивен компресор, за да се предотвратят нежелани колебания на налягането.
Индиректното охлаждане на сгъстявания въздух позволява на компресирания от трите турбокомпресора въздух да бъде намалена до оптимални за повишаването на мощността стойности. Разположеният непосредствено пред горивните камери основен интеркулер, както и разположените след компресора за ниско налягане междинни интеркулери се захранват от нискотемпературен воден циркулационен кръг с отделна електрическа помпа.

Детайлните оптимизации позволяват постигането на по-високо налягане на горенето, по-висока мощност и повишена ефективност
С 93,6 кВт на литър работен обем новият еластичен и пъргав дизелов двигател постига нов рекорд и по отношение на специфичната мощност. Постигнатата благодарение на технологията M Performance TwinPower Turbo мощност обаче се генерира не от системата за свръхпълнене, а от самия двигател, който по тази причина е бил подложен на всеобхватни модификации. В сравнение с най-мощният досега дизелов двигател на BMW максималното налягане на горенето е повишено от 185 до 200 бара.
За тази цел цилиндровият блок на новият 3-литров дизелов двигател е оборудван с нова концепция на затягане на петите на основните лагери и цилиндровата глава. Синтерованите пети на основните лагери са допълнително стабилизирани с централен болт. Както цилиндровият блок, така и цилиндровата глава са обработени по специален процес с високо налягане. При този процес, наречен „HIPen“, алуминиевите отливки се загряват до температурата на топене, при което технологичните леярски отвори се заваряват под високо налягане. По този начин готовият детайл придобива допълнителна здравина. Термичната стабилност на преградите между цилиндрите се осигурява от двойни диагонални отвори. Коляновият вал и мотовилките са геометрично оптимизирани и са изработени само от високоякостни материали.

По-високото налягане повишава ефективността на впръскването
Системата за впръскване на новият шестцилиндров дизелов двигател също е подложена на последователна модернизация. Директното впръскване Common-Rail допринася за особено прецизното дозиране на горивото, както и за ефективността на двигателя и по-чистото изгаряне. При новата система пиезо-инжекторите работят при налягане, повишено до 2200 бара. На работен такт се извършват три предварителни, едно основно и четири допълнителни впръсквания. Особено мощна помпа подава горивото през общата рейка (common rail) от кована неръждаема стомана до горивните камери.
Повишена е мощността и капацитетът на охладителната система. За темпериране на интеркулера служи допълнителен нискотемпературен циркулационен кръг, който се контролира от електрическа водна помпа. Системата за обработка на отработените газове включва дизелов филтър за твърди частици и оксидационен катализатор, които са разположени близо до двигателя в общ корпус. Благодарение на по-силното охлаждане на отработените газове се постига намаляване на образуването на азотни оксиди. В комбинация със серийната технология BMW BluePerformance, която включва NOx катализатор, новият дизелов двигател на BMW M550d xDrive още днес отговаря на влизащата в сила от 2014 година норма за вредни емисии EU6.

8-степенна спортна автоматична трансмисия със специфична за М динамика на превключване
Комбинацията между най-мощният дизелов двигател, монтиран някога в BMW, с осемстепенната спортна автоматична трансмисия гарантира особено ефективно и в същото време икономично пренасяне на мощността върху пътната настилка. Конфигурираното за автомобилите BMW M Peformance управление на трансмисията подпомага особено динамичното ускорение. Специфичната за М динамика на превключването позволява особено бързи смени на предавките при минимално прекъсване в подаването на мощността. Осемстепенната спортна автоматична трансмисия предлага на водача две автоматизирани програми за превключване, режимите D и S, както и възможност за ръчен избор на предавката в режим M.
Управлението на автоматичната трансмисия се извършва от означеният с логото на М електронен селектор на средната конзола. В ръчен режим водачът може да избира предавките секвенциално по два начина – или чрез селектора, или чрез лостчетата на волана. В типичния за М стил дясното лостче е за възходящо, а лявото – за низходящо превключване. В ръчен режим избран от селектора на трансмисията, при високо динамичен стил на шофиране включената предавка се задържа до максималните обороти на двигателя с цел оптимизиран контрол върху автомобила, а функцията за принудително възходящо превключване се деактивира. В ръчен режим активиран чрез лостчетата на волана функцията за принудително възходящо превключване е активна. Трансмисията самостоятелно преминава обратно в автоматичен режим, ако лостчетата за възходящо или низходящо превключване не бъдат използвани отново.

Още повече радост от шофирането чрез усилване на естествената звукова картина в интериора
Мощността на новия дизелов двигател и специфичната за М характеристика на поведението на автомобилите BMW M Performance са в основата на новата дефиниция на радостта от шофирането. Впечатляващата еластичност и насочените към максимален спортен дух настройки гарантират напълно ново усещане за динамика при дизелов автомобил. При автомобилите BMW M Performance това усещане се подсилва и от акустиката. За да може характера на редовия шестцилиндров двигател да се пренесе автентично в интериора на автомобила, естествената звукова картина на задвижването се усилва целенасочено с помощта на Sound Design и се излъчва в интериора чрез музикалната система.
Дигиталната обработка на сигнала на системата обменя данни директно с управлението на двигателя и взима под внимание както оборотите, така и въртящия момент и скоростта на движение, за да може по всяко време да осигури прецизно пренасяне на звука на задвижването. Акцентирането на подобния на турбина, спортно-сонорен звук на редовия шестцилиндров двигател допринася за емоционалното преживяване при шофиране, особено при активираните с Driving Experience Control режими „SPORT“ и „SPORT+“ при BMW M550d xDrive. Това дава на водача изключително прецизно усещане за моментното натоварване на двигателя и допринася за още по-интензивното възприемане на разгръщането на мощността и ситуацията на пътя. Освен това управлението на музикалната система осигурява идентично възприемане на звуковата картина от всички места в автомобила.

Новият шестцилиндров двигател с три турбокомпресора – крайъгълен камък в бляскавата история на дизеловите двигатели на BMW
С разработеният за автомобилите BMW M Performance двигател бляскавата история на дизеловите агрегати на BMW достига до нова връхна точка. Производителят на премиум-автомобили предлага модели с такова задвижване още от 1983 година. Представеното тогава BMW 524td придобива статуса на най-спортният дизелов модел на пазара. Двигателят развива мощност 85 кВт/115 к.с. и осигурява най-добрата динамика при най-ниския разход на гориво на фона на конкурентите. От тогава дизеловите модели на BMW редовно печелят сравнителните тестове благодарение на високата си ефективност. Уникалната компетентност на марката при разработката на дизелови технологии се подчертава и от множеството отличия като например „Engine of the Year Award“ и успехите на дизелови модели на BMW по състезателните писти.
Напълно логичен е и стартът на първите автомобили на BMW M Performance с дизелов двигател. Разработеният за тях агрегат отговаря на най-високите спортни изисквания, и то в няколко дисциплини, и при това успява по-уверено от всякога да разреши историческото противоречие между радостта от шофирането и икономичността.

BMW M550d xDrive и BMW M550d xDrive Туринг
– Уникално за високия сегмент на средния клас съотношение между динамични характеристики и разход на гориво.
– BMW M550d xDrive като стандарт за ефективност: от 0 до 100 км/ч за 4,7 среден разход на гориво: 6,3 литра/100 километра.
– Ексклузивна комбинация: изключителна дизелова мощ, типични за М настройки, изразителен дизайн.
BMW Серия 5 бързо се превърна в световен бестселър в горния сегмент на средния клас. Голямата популярност както на лимузината, така и на туринга се дължат на убедителния баланс между динамика и комфорт, ненадмината ефективност, премиум-качество и иновативно оборудване. За типичното за марката въодушевление допринасят и спортно-елегантният дизайн и пъргавото поведение на пътя. Премиерата на автомобилите BMW M Performance целенасочено акцентира върху спортните аспекти в характера на BMW Серия 5. Моделите BMW M550d xDrive и BMW M550d xDrive Туринг впечатляват с динамични характеристики, значително по-високи от тези на конкурентите им с дизелови двигатели. И това е съчетано с типичната за дизеловите модели на BMW висока ефективност.
Спортната насоченост на BMW M550d xDrive и BMW M550d xDrive Туринг се подчертава от специфичните за модела модификации при задвижването, окачването и дизайна. Те носят подписа на BMW M GmbH, чиято компетентност гарантира изключително хармоничните цялостни настройки на двата модела. Забележителната мощ на редовия шестцилиндров дизелов двигател с три турбокомпресора се превръща във възхитителна динамика на управлението с висока прецизност. Благодарение на това автомобилите BMW M Performance, базирани на BMW Серия 5, предлагат не само изключителна дизелова мощ, но и изключително пъргава и прецизно предвидима и контролируема управляемост, дори и при много динамични ситуации на пътя.

Най-мощният двигател от този тип, най-спортните дизелови модели в сегмента
Новата технология M Performance TwinPower Turbo позволява на редовия шестцилиндров дизелов двигател на моделите BMW M550d xDrive и BMW M550d xDrive Туринг да постигнат максимална мощност от 280 кВт/381 к.с. и максимален въртящ момент от 740 Нм. Спонтанната и равномерно разгръщащата се тяга открива пътя към нови рекордни постижения сред дизеловите модели от горния сегмент на средния клас. BMW M550d xDrive Седан ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди, а BMW M550d xDrive Туринг – за 4,9 секунди. Благодарение на изключителните резерви от мощност на двигателя и двата модела се отличават с въодушевяващо спортна еластичност дори и при много високи скорости. Максималната скорост и на двата модела е ограничена електронно до 250 км/ч.
Дизеловата технология, разработена ексклузивно за автомобилите BMW M Performance, поставя нови стандарти и по отношение на ефективността. При тестовия цикъл на ЕС лимузината се задоволява с 6,3 литра, а туринга – с 6,4 л/ 100 км. Съответстващите стойности на емисиите на CO2 са 165 грама на километър за BMW M550d xDrive Седан и 169 грама на километър за BMW M550d xDrive Туринг. Освен това благодарение на серийната технология BMW BluePerformance и двата модела отговарят на изискванията на нормата за вредни емисии EU6.
Изключителното съотношение между радостта от шофирането и разхода на гориво се дължи както на високия коефициент на полезно действие на новия двигател, така и на всеобхватната серийна технология BMW EfficientDynamics. Преимуществото на BMW M550d xDrive и BMW M550d xDrive Туринг се затвърждава и от ефективността на осемстепенната спортна автоматична трансмисия с дълги предавателни отношения на високите предавки, прецизно управление и минимално приплъзване в хидротрансформатора. Автоматичното изключване на двигателя при спиране на светофари и в задръствания се осигурява от серийната функция Auto Start Stop. Режимът ECO PRO, който се активира от серийния превключвател на Driving Experience Control подпомага икономичния и в същото време спокоен стил на шофиране чрез съответните промени в управлението на двигателя, чувствителността на педала на газта и програмата за превключване на предавките. Освен това чрез целенасочено управление на мощността на електрическите функции като климатизацията, подгряването на седалките и страничните огледала режимът ECO PRO осигурява особено ефективен енергиен мениджмънт. BMW M550d xDrive и BMW M550d xDrive Туринг се оборудват и с регенерация на спирачната енергия, управлявани в зависимост от нуждите спомагателни агрегати и изключващ се компресор на климатичната инсталация.

Двойно задвижване BMW xDrive със специфични за M настройки
При автомобилите BMW M Performance серийната система за двойно задвижване BMW xDrive разпределя мощността променливо и в зависимост от ситуацията на пътя между предните и задните колела. Електронно управляваната система за двойно задвижване е настроена специфично за моделите и противодейства на тенденцията към недозавиване в особено динамични ситуации на пътя с промяна на разпределението на мощността, без да се налага намесата на свързаната с xDrive система за стабилност DSC (Dynamic Stability Control). Специфичните за М настройки на системата подчертават типичното за BMW задно задвижване при разпределянето на мощността.
При влизане в завои системата за двойно задвижване на BMW M550d xDrive и BMW M550d xDrive Туринг подава повече мощност към задните колела, като по този начин осигурява прецизно завиване и впечатляваща стабилност. В допълнение серийният Performance Control разпределя мощността между двете задни колела за увеличаване на спортните възможности на автомобила. Целенасоченото спирачно усилие върху вътрешното за завоя задно колело при същевременно повишаване на подаването на мощност позволяват на автомобила да реагира особено спонтанно и прецизно на командите с волана. При особено динамични ситуации на пътя типичното за М поведение при завиване може да бъде използвано за контролирани дрифтове.

Прецизна и пъргава управляемост благодарение на типичните за М настройки на окачването
Окачването на BMW M550d xDrive и BMW M550d xDrive Туринг е базирано на конструкцията с два напречни носача отпред и интегрална задна ос. Моделът Туринг допълнително се оборудва и с въздушно окачване и автоматично регулиране на нивото на задната ос. Освен окачванията на колелата на специфични за М настройки са подложени и пружините и амортисьорите, както и хидравличното кормилно сервоуправление с функция Servotronic. Целенасочените модификации при двата модела гарантират ново изражение на типичните М характеристики на пътно поведение. Пъргавината под въздействието на странично и надлъжно ускорение, както и прецизността при реакциите на командите с кормилното управление са на напълно ново ниво.
Специфичните гумени тампони и стабилизатори оптимизират връзката на каросерията с окачването при BMW M550d xDrive и BMW M550d xDrive Туринг. Оптимизираната система за контрол на наклоняването на каросерията подпомага спонтанното завиване при всяка скорост. Компенсирането на страничното наклоняване при смени на посоката е линейно и поради това винаги може да бъде контролирано. Въпреки това при автомобилите BMW M Performance е запазен типичния за BMW Серия 5 комфорт при преодоляването на неравности по пътната настилка. В комбинация с опционалния динамичен контрол на амортисьорите респективно системата Adaptive Drive чрез превключвателя на Driving Experience Control може да бъде избран и режимът „COMFORT+“. В специфичните за М настройки на автомобилите BMW M Performance са включени и електронно управляваните амортисьори, както и системата за стабилизиране на каросерията при наклон. Това гарантира хармонични, типични за М цялостни настройки независимо от оборудването.
Мощната спирачна система на BMW M550d xDrive и BMW M550d xDrive Туринг включва вентилирани спирачни дискове, които – също като при V8 бензиновия модел BMW 550i – са с диаметър 374 милиметра отпред респективно 345 милиметра отзад. Серийните 19-инчови М алуминиеви джанти с двойни спици са оборудвани с гуми с размер 245/40 R 19. Като опция се предлагат и разработените ексклузивно за автомобилите BMW M Performance 20-инчови М алуминиеви джанти с различни гуми отпред и отзад.

Ексклузивен спортен характер на екстериора и интериора
Друга съставна част от типичните за М цялостни настройки са аеродинамичните характеристики на каросерията, които допринасят за прецизната динамика на управлението на BMW M550d xDrive и BMW M550d xDrive Туринг. Спортно-елегантното излъчване се допълва от специфичното за моделите оформление на предната и задната броня, което оптимизира обтичането им от въздушния поток. Визията на предната част на двата модела се доминира от големите въздухозаборници. Мястото в областта на външните въздухозаборници, което при другите модели на BMW Серия 5 е запазено за фаровете за мъгла, се използва за по-интензивно подаване на въздух за охлаждане. Триизмерното оформление на предната броня включва и елементи за отвеждане на въздуха в долната част на външните отвори, наречени Flapps, които са разделени от хоризонтални пластини в цвят Ferric Grey metallic. Корпусите на страничните огледала, както и опционалните 20-инчови М алуминиеви джанти, са лакирани в цвят Ferric Grey металик. Освен това серийното оборудване включва и BMW Individual High-gloss Shadow Line за средната колона, конзолите на страничните огледала и рамките на прозорците.
С особено мощната си форма и интегрирания дифузор специфичната за модела задна броня на BMW M550d xDrive и BMW M550d xDrive Туринг оптимизира както спортната визия, така и обтичането на дъното на автомобила от въздуха. Разположените във външните краища изпускателни тръби са оборудвани с трапецовидни накрайници в Chrome Dark. Друг отличителен белег са надписът „M550d“ на капака на багажника и на лайстните на праговете на предните врати.
Типичната за М атмосфера в интериора се осигурява и от селектора на трансмисията с логото на М, М кожения волан с лостчета за превключване, М опората за крака на водача, таванът BMW Individual в цвят Anthracite и интериорните лайстни Aluminium Hexagon. Спортните седалки с ексклузивната М тапицерия Alcantara/текстил в цвят Grey Shadow е с контрастни шевове и щамповано лого на М.
Серийното оборудване на моделите BMW M550d xDrive и BMW M550d xDrive Туринг включва и ксенонови фарове, автопилот със спирачна функция, електрическо регулиране на седалките за водача и пътника до него включително фунция запаметяване за седалката на водача, 4-зонова автоматична климатична инсталация, сензор за дъжд, радио Professional, устройство Свободни ръце с Bluetooth-интерфейс, функция Ambient Light и система за управление iDrive. Допълнителен комфорт се осигурява от висококачествените опции като комфортен достъп, автоматично отваряне на задния капак (серийно за BMW M550d xDrive Туринг в Германия), електрически стъклен панорамен покрив, врати с автоматика Soft-Close, теглич, подгряване на волана, активни седалки, навигационна система с твърд диск, както и висококачествени аудио-система, както и развлекателна система за пътниците на задната седалка.
На разположение е и почти пълната гама от асистиращи системи и мобилни услуги на BMW ConnectedDrive, предлагани за BMW Серия 5. Те включват системите Контрол на дистанцията при паркиране (Park Distance Control – PDC), камера за обратно виждане, адаптивни светлини, BMW Head-Up дисплей, асистент за дълги светлини, активен автопилот с функция Stop & Go, система за предупреждение за ограниченията на скоростта – Speed Limit Info, предупреждение при напускане на платното, предупреждение при смяна на платното, Surround View и BMW Night Vision с разпознаване на пешеходци. Другите иновативни технологии за свързаност на автомобила и интегриране на мобилни устройства позволяват например ползването на услугите на BMW Assist, включително разширеното аварийно обаждане с автоматична локализация, BMW Online и достъп до интернет, достъп до онлайн-услугите Facebook и Twitter, както и Real-Time Traffic Information.

BMW X5 M50d и BMW X6 M50d
– Sports Activity Vehicle иSports Activity Coupé с по-остър профил: еластични и ефективни.
– Още по-висок спортен дух благодарение на специфичните М настройки на окачването и xDrive.
– Типични за М характеристики на управляемостта и дизайна.
Автомобилната концепция на моделите BMW X дължи големия си световен успех на уникалния за високопроходим автомобил с двойно задвижване спортен дух. С мощните си двигатели, висококачественото окачване и двойното задвижване BMW xDrive, което освен стабилност по курса и сцепление по неустойчиви настилки и лоши метеорологични условия повишава и динамиката на управлението в завои, BMW X5 и BMW X6 осигуряват ненадмината за сегмента радост от шофирането. В допълнение към това задвижваните от редови шестцилиндрови дизелови двигатели варианти на Sports Activity Vehicle и Sports Activity Coupé впечатляват с разход на гориво и вредни емисии, които са необичайно добри на фона на размерите и мощността им.
Със старта на автомобилите BMW M Performance типичната за моделите BMW X увереност и ефективност се обогатява с нов аспект. Благодарение на най-мощния дизелов двигател в гамата на BMW, както и на типичната за М оптимизация на задвижването, управляемостта и аеродинамичния баланс BMW X5 M50d и BMW X6 M50d поставят нови стандарти в своя клас по отношение на спортния дух, хармоничността на концепцията и ефективността.

Технологията M Performance TwinPower Turbo: ефективен път към още по-висок спортен дух
Благодарение на повишената дизелова мощ и типичните за М настройки BMW X5 M50d и BMW X6 M50d се превръщат в още по-убедителни автомобили. С максималната си мощност от 280 кВт/381 к.с. и максималния въртящ момент от 740 Нм разработеният за автомобилите BMW M Performance двигател осигурява на двата модела BMW X динамични характеристики, недостижими за нито един дизелов автомобил в този сегмент. BMW X5 M50d ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди, а BMW X6 M50d – за само 5,3 секунди. Благодарение на забележителната мощ на дизеловия си двигател двата модела се отличават и с изключителна еластичност. И при двата автомобила максималната скорост е ограничена електронно до 250 км/ч.
Впечатляващите им възможности се доказват и от пестеливото изразходване на горивото. Средният разход на гориво на BMW X5 M50d в ЕС тестови цикъл е 7,5 л/ 100 км, а на BMW X6 M50d – 7,7 л/ 100 км. С тези постижения както Sports Activity Vehicle, така и Sports Activity Coupé незначително надвишават данните на предлаганите досега дизелови варианти на двата модела. Емисиите на CO2 на BMW X5 M50d са 199 г/ км, а на BMW X6 M50d – 204 г/ км.
Освен новият дизелов двигател с висок коефициент на полезно действие се отличава и осемстепенната спортна автоматична трансмисия на BMW X5 M50d и BMW X6 M50d. Технологията BMW EfficientDynamics осигурява интелигентен енергиен мениджмънт. Серийни са регенерацията на спирачната енергия, управляваните в зависимост от нуждите спомагателни агрегати и изключващия се компресор на климатичната инсталация.

BMW xDrive: интелигентно управление, оптимизирани по отношение на динамиката характеристики
Електронно управляваният многодисков съединител на системата за двойно задвижване BMW xDrive осигурява променливо в зависимост от ситуацията на пътя разпределение на мощността между предните и задните колела. За оптимизиране на сцеплението, стабилността по курса и динамиката на управлението разпределението на мощността може да бъде променяно за части от секундата. Свързаността между xDrive и системата за динамичен контрол на стабилността гарантира предвиждащ анализ на ситуацията на пътя. Системата xDrive дължи своя статус на интелигентно двойно задвижване благодарение на възможността за своевременно разпознаване на опасността от приплъзването на колелата и противодействието на това чрез промяна на разпределението на мощността към едно или повече от колелата. В нормални ситуации на пътя по-голямата част от задвижващата сила се подава към задните колела. По този начин се подчертава типичното за автомобилите на BMW поведение на пътя. При BMW X5 M50d и BMW X6 M50d специфичните за М динамични настройки осигуряват подаването на повече мощност към задните колела при спортен стил на движение по завои дори и при стабилност на автомобила, което подобрява пъргавината и намалява тенденциите към недозавиване.
Пъргавата управляемост се подпомага и от Performance Control при BMW X5 M50d респективно Dynamic Performance Control при BMW X6 M50d. Когато предните колела на BMW X5 M50d започнат силно да се плъзгат към периферията на завоя, върху вътрешното за завоя задно колело се прилага целенасочено спирачно усилие от управляващата електроника на xDrive и DSC. Намалената по този начин тяга се компенсира чрез повишаване на мощността. По този начин намесата на Performance Control осигурява по прецизно движение по кривата на завоя. Още по-гъвкаво е разпределението на мощността при BMW X6 M50d, което серийно се обору

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт