728 x 90

Запознайте се с купето и кабриото BMW 640d xDrive (+видео)

BMW разширява гамата на BMW Серия 6 с допълнителен вариант на купето и кабриолета. През пролетта на 2012 година стартират продажбите на BMW 640d xDrive Купе и Кабриолет. Така интелигентната система за двойно задвижване вече ще осигурява още повече радост от шофирането и в съчетание с редовия шестцилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo.

BMW разширява гамата на BMW Серия 6 с допълнителен вариант на купето и кабриолета. През пролетта на 2012 година стартират продажбите на BMW 640d xDrive Купе и Кабриолет. Така интелигентната система за двойно задвижване вече ще осигурява още повече радост от шофирането и в съчетание с редовия шестцилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo. Комбинацията между дизеловия двигател и двойното задвижване, което е на разположение и за BMW 640d xDrive е предложение без аналог сред конкурентите.

Новото BMW 640d xDrive Купе ускорява от 0 до 100 км/ч за само 5,2 сек.
Благодарение на технологията BMW TwinPower Turbo дизеловият агрегат с мощнос 313 к.с. се отличава с изключително висок коефициент на полезно действие, който в комбинация със серийната 8-степенна спортна автоматична трансмисия осигурява ненадминато ниски разход на гориво и нива на вредните емисии. Мощността на двигателя се разпределя прецизно и променливо между предните и задните колела от системата BMW xDrive. Свързаното със системата за контрол на стабилността DSC (Dynamic Stability Control) управление на двойното задвижване гарантира идеално сцепление, максимална сигурност, най-добра управляемост и оптимално разгръщане на мощността при всякакви метеорологични условия и състояния на пътната настилка. Средният разход на гориво на BMW 640d xDrive Купе е между 5,7 и 5,8 л/ 100 км (измерени в ЕС тестови цикъл, в зависимост от избрания размер гуми). Съответните стойности на СО2 са 149 до 153 г/ км. Със спонтанните си реакции и еластичност дизеловият мотор на BMW Серия 6 отговаря на всички изисквания на подчертано спортните автомобили. Характеристиката на мощността, акустиката и вибрациите на шестцилиндровия двигател, както и неговата ефективност също са категорично доказателство за компетентността на BMW при разработката на дизелови двигатели.
Най-новото поколение на мощния дизелов агрегат е с работен обем 3 литра, оптимизирано тегло на изцяло алуминиевия цилиндров блок, както и още по-модерна технология BMW TwinPower Turbo. Този пакет от технологии включва директно впръскване Common-Rail, чиито пиезо-инжектори работят при максимално налягане от 2000 бара. Двустепенното свръхпълнене осигурява спонтанно и в същото време неудържимо разгръщане на мощността, а системата за впръскване

гарантира прецизно захранване с гориво за максимално ефективно и чисто изгаряне.
Новата модификация на каскадното свръхпълнене реагира по-прецизно на изискванията на конкретната ситуация на пътя. При ниски обороти първо се активира малкият турбокомпресор, който поради по-ниската си инертност реагира особено спонтанно. Сгъстеният от него въздух се подава директно в горивните камери по байпас-тръбопровод. Тъй като въздухът вече не преминава през големият турбокомпресор, се постига особено ефективно повишаване на налягането на свръхпълненето. Електронното управление на байпасният блок активира големия турбокомпресор едва при възникване на нужда от висока мощност. Ориентираните към съответните нужди реакции на системата за свръхпълнене се оптимизират и от променливата геометрия на по-малкия от двата турбокомпресора.
Това гарантира особено спонтанни реакции при всяко движение на педала на газта. Двигателят разгръща максималния си въртящ момент още между 1500 и 2500 об/мин.
Максималната мощност се постига при 4400 об/мин. Това осигурява както мощни спринтове, така и динамични междинни ускорения. Тъй като 8-степенната спортна автоматична трансмисия е настроена прецизно към характеристиката на двигателя, високият и достъпен в широк оборотен диапазон въртящ момент може да се ползва по идеален начин за спортно и в същото време уверено шофиране.
От друга страна,

при шофиране в режим ECO PRO (включен в серийното оборудване)
резервите от мощност на спортния дизелов агрегат допринасят по особено интензивен начин за спокойния и в същото време изключително ефективен стил на шофиране при ниски обороти на двигателя. Режимът ECO PRO, който се активира от бутона Driving Experience Control, променя настройките на управлението на двигателя, чувствителността на педала на газта и характеристиките на превключване на автоматичната трансмисия. Освен това целенасоченото управление на мощността на електрически задвижваните функции като климатизацията, подгряването на седалките и страничните огледала осигурява особено ефективно управление на енергията. Специфичните индикатори информират и за постигнатото увеличение на пробега. Другите серийни технологии на BMW EfficientDynamics при BMW 640d xDrive Купе са регенерацията на спирачната енергия, функцията Auto Start Stop, управляваните при нужда спомагателни агрегати и активното управление на въздушните клапи.
Освен това с Driving Experience Control могат да бъдат активирани и режимите „SPORT“, „SPORT+“ и „COMFORT“, а в комбинация с опционалния динамичен контрол на амортисьорите, респективно Adaptive Drive – и режимът „COMFORT+“. По този начин освен чувствителността на педала на газта, реакциите на двигателя, сервоусилването на кормилното управление, прагът на чувствителност на системата за стабилност DSC и динамиката на превключване на автоматичната трансмисия се променя и работата на амортисьорите и системата за стабилизиране на каросерията срещу наклоняване. При това водачът винаги активира предварително конфигурирани и хармонични общи настройки, които включват и звуковата картина на двигателя. За тази цел, в зависимост от конкретната ситуация на пътя и избрания с Driving Experience Control режим естествените компоненти на звука на двигателя се усилват от звуков модул и се пренасят в интериора. Дигиталната обработка на сигнала на системата е в директна връзка с управлението на двигателя и взима под внимание както оборотите, така и въртящия момент и скоростта на движение. По този начин водачът получава особено прецизно впечатление за съответното натоварване на двигателя, както и още по-интензивно усещане за разгръщането на мощността и ситуацията на пътя.
Въвеждането на системата за двойно задвижване BMW xDrive при BMW Серия 6

обогатява усещането при шофиране в премиум-купето от висок клас с още един вълнуващ акцент.
В BMW 640d xDrive Купе се монтира най-новото поколение на интелигентната система за двойно задвижване, което освен променливото разпределение на мощността между предните и задните колела включва и Performance Control за съобразено със ситуацията разпределение на задвижващия момент между дясното и лявото задно колело.
За разлика от конвенционалните системи за двойно задвижване електронно управляваната система BMW xDrive е насочена не само към оптимизирането на сцеплението при хлъзгави пътни настилки, но и към повишаването на динамиката на управлението в завои. Благодарение на свързването на системата за двойно задвижване със системата за контрол на стабилността (Dynamic Stability Control) в Integrated Chassis Management (ICM) всички ситуации на пътя се разпознават и оценяват, за да може да се активира своевременна регулираща намеса. Тя може да бъде осъществена само от xDrive или в комбинация с DSC респективно с Performance Control. Разпределението на мощността бива променяно бързо и прецизно по такъв начин, че осигуряването на типичната за BMW управляемост да бъде гарантирано, дори и при особено динамично движение по завои.
Монтираната при BMW Серия 6 система за двойно задвижване се отличава със специфични за модела настройки, които взимат под внимание особените качества и характеристики на автомобилите. Тези настройки са базирани на принципа за хармонично съчетаване на качествата на типичното за BMW задно задвижване и преимуществата на разпределението на мощността между четирите колела. Поради това при нормални условия, също като при всяко BMW с двойно задвижване, 60 % от задвижващия момент се насочват към задната, а 40% – към предната ос. При нужда това разпределение може изключително бързо да бъде адаптирано към променените условия.
BMW xDrive дължи своя статут на интелигентна система за двойно задвижване на факта, че може своевременно да разпознае

опасността от приплъзване на едно или повече от колелата
и да противодейства на това с промяна на разпределението на мощността. За този предвиждащ анализ на ситуацията на пътя се взимат под внимание наличните в ICM данни за управлението на двигателя, положението на педала на газта, ъгъла на завъртане на волана, оборотите на колелата и страничното ускорение на автомобила. Благодарение на тази детайлна информация BMW xDrive дозира разпределението на мощността между предната и задната ос толкова прецизно, че мощността на двигателя да бъде оползотворена максимално. За разлика от конвенционалните системи за двойно задвижване, които винаги реагират едва тогава, когато едно от колелата загуби сцепление, BMW xDrive елиминира всяка опасност от презавиване или недозавиване още в зародиш. Ако например има опасност автомобилът да се плъзне с предните си колела към периферията на завоя, веднага по-голяма част от задвижващия момент се насочва към задните колела. В резултат на това автомобилът завива по-прецизно – xDrive оптимизира стабилността по курса, още преди водачът изобщо да е забелязал необходимостта от това. Също толкова предвидливо се противодейства и на поднасянето на задните колела чрез насочване на излишната мощност към предната ос. Така се гарантира динамика на двойното задвижване, още преди да възникне загуба на сцепление.
Интелигентното разпределение на мощността повишава и комфорта. Поради стабилизиращото въздействие на xDrive намесите на DSC са необходими само в екстремни ситуации. Едва когато оптималното разпределение на мощността вече не е достатъчно, за да се поддържа курса на автомобила, DSC реагира с намаляване на мощността на двигателя и спирачни намеси към отделни колела.

Максимално бързото адаптиране към променените условия на пътя
чрез разпределение на мощността между предните и задните колела е възможно благодарение на електронното управление на системата BMW xDrive. Многодисковият съединител на централната раздатъчна кутия се управлява от стъпков електрически двигател. При увеличено налягане върху дисковете чрез редуктор се подава допълнителна мощност към предните колела, а при напълно отворен съединител мощността се подава само към задните колела. Благодарение на електронното управление промяната в разпределението на мощността се извършва за рекордно кратко време. Съединителят на xDrive може бъде отворен или затворен за само 100 милисекунди.
Допълнителен принос за динамиката на управлението има и Performance Control. Тази система с електронно управление осигурява дозирани спирачни намеси и изравняване на въртящия момент чрез свързаността си с управлението на xDrive, благодарение на което ефективно елиминира още в зародиш всяка тенденция към недозавиване при хлъзгава настилка или особено динамично движение по завои. Ако предните колела се устремят прекалено силно към периферията на завоя, към вътрешното за завоя задно колело се прилага целенасочено спирачно усилие от свързаните електронни системи на xDrive и DSC. Предизвиканото по този начин леко понижение на тягата се компенсира чрез повишаване на мощността на двигателя.
BMW предлага автомобили оборудвани със система за двойно задвижване от над 25 години. Още от самото начало целта на задвижването на двете оси при BMW е не само оптимизирането на сцеплението при неустойчиви пътни настилки или тежки метеорологични условия, но и повишаването на динамиката на управлението в завои. С течение на времето двойното задвижване при BMW от ограничена до малък брой модели опция се превръща в конкуртентно предимство на марката и двигател за последователно разширяване на моделната програма.
За световния успех на BMW xDrive допринaся и въвеждането на моделите BMW X. С BMW X5, BMW X6, BMW X3 и BMW X1 вече се предлага избор от четири модела, които поставят стандарти по отношение на пъргавината и радостта от шофирането в съответните сегменти. И при тези модели двойното задвижване подобрява не само сцеплението и стабилността, но и

допринася в значителна степен за ненадминатата динамика
на управлението. Успоредно с победоносния ход на BMW X моделите постоянно се увеличава и изборът на модификации с двойно задвижване и при другите моделни семейства. Днес BMW xDrive се предлага при BMW Серия 3, BMW Серия 5, BMW Серия 7, както и за пръв път и при BMW Серия 6.
Новото BMW 640d Купе осигурява допълнително разнообразие при моделите на BMW Серия 6. Освен това интелигентното двойно задвижване се предлага и при BMW 650i xDrive Купе. При този модел системата xDrive разпределя мощността на V8-двигател с технология BMW TwinPower Turbo между предните и задните колела. Двигателят на BMW 650i xDrive Купе развива максимална мощност от 300 кВт/407 к.с. и максимален въртящ момент от 600 Нм и също се комбинира с 8-степенна спортна автоматична трансмисия. В съчетание с BMW xDrive това гарантира ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди.
С трите варианта BMW 640i, BMW 650i и BMW 640d, възможността за избор между типичното за марката задно задвижване и интелигентната система 4×4, най-модерната технология на окачването, както и множеството иновативни и отчасти уникални опции на оборудването BMW предлага ексклузивни оферти в премиум-сегмента на купетата от висок клас.
Новото BMW Серия 6 Купе може да бъде оборудвано и с разработения специално за модела М Спортен пакет. Създадените в типичния за М стил компоненти в областта на аеродинамиката, екстериора и интериора още по-силно подчертават спортния характер на автомобила. Оборудването включва М аеродинамичен пакет със специфични компоненти по предната част на каросерията, страничните прагове и задната броня, накрайници на ауспусите с цвят Dark Chrome, LED фарове за мъгла, както и 19-инчови алуминиеви М джанти с двойни спици. Като алтернатива се предлагат и 20-инчови алуминиеви М джанти с двойни спици. В интериора интензивното усещане при шофиране се подчертава от спортните седалки с типична за М тапицерия Alcantara/кожа в цвят антрацит със сини контрастни шевове, М кожен волан с мултифункционални бутони и лостчета за превключване, както и интериорни лайстни Aluminium Hexagon. Освен това М Спортният пакет включва и лайстни на праговете с логото на М, както и М опора за крака на водача.
BMW Серия 6 Купе предлага 4+1 места. В багажника с вместимост 460 литра има място за три 46-инчови чанти за голф респективно два средно големи куфара и Bordcase. Серийното оборудване за комфорт на новото BMW Серия 6 Купе включва двузонова автоматична климатична инсталация, мултифункционален волан, електрическо регулиране на кормилната колона, странични огледала с електрическо регулиране и подгряване, автопилот със спирачна функция, сензор за дъжд и автоматични светлини, HiFi-аудиосистема и система за управление iDrive със свободно стоящ контролен дисплей с Flatscreen-дизайн. Сред акцентите в гамата от допълнителното оборудване са адаптивните LED-фарове и музикалната система Bang & Olufsen High End Surround Sound.

За иновативният характер на новото BMW Серия 6 Купе допринася и голямото разнообразие
от асистиращи системи и услуги, свързани с мобилността на BMW ConnectedDrive. Сред тях са комфортни функции като активния автопилот с функция Stop&Go, Speed Limit Info, камера за обратно виждане, Surround View и BMW асистент при паркиране. Предлагат се и Infotainment-системи от ново измерение. С опцията BMW Приложения и BMW Connected притежателите на Apple iPhone ще ползват Facebook, Twitter, както и функцията Webradio в BMW Серия 6 Купе. Офисните функции позволяват изобразяването на календара и имейлите от смартфона на дисплей на автомобила, като има възможност и да бъдат прочетени на глас.
Повишаването на сигурността се гарантира от предложенията на ConnectedDrive. Новото поколение на BMW Head-Up дисплея предлага оптимално качество на изображението. Графиките вече са пълноцветни, така че символите могат да бъдат проектирани на предното стъкло максимално реалистично. Други функции са разширеното аварийно телефонно обаждане с автоматична локализация на автомобила и разпознаване на тежестта на инцидента, BMW Night Vision с разпознаване на пешеходци, предупреждението при смяна и при напускане на платното.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт