728 x 90

Запознахме се с Toyota GT-86

Автомобилните журналисти и собствениците на Toyota Celica и MR2 тези дни могат да се възползват от една нова за страната ни привилегия – да бъдат сред първите, запознали се с още прясното спортно купе на японците GT-86. Така наречената „статична среща“ се провежда в специалната „работилница“ на Toyota-дилъра в България – ТМ Ауто. Всеки един

Автомобилните журналисти и собствениците на Toyota Celica и MR2 тези дни могат да се възползват от една нова за страната ни привилегия – да бъдат сред първите, запознали се с още прясното спортно купе на японците GT-86. Така наречената „статична среща“ се провежда в специалната „работилница“ на Toyota-дилъра в България – ТМ Ауто. Всеки един от избраните ще се почувства наистина специален – ще отвие сам червеното наметало и ще разгледа детайлно машината в компанията на запознат асистент от фирмата.
Първото впечатление е точно това, което грабва в колата. Ярко червен цвят, „лош поглед“, класически пропорции за спортно купе и ниска линия на покрива. Дизайнът е освободен от ненужни украшения и детайли, всичко е в рамките на типичните за класа похвати. Какво става в салона – позицията на седене е доста близка до тази в състезателна кола – седалките са на 440 мм от земята, тялото е почти неподвижно, краката и ръцете са напълно изпънати, а мястото над главата – оскъдно. Червено-черният салон с кожа напа à la италианска „резачка“ и нищожното пространство при задните седалки допълват това усещане. Все пак не всичко е напълно спартанско – на таблото присъства навигационна система, двузонов климатроник и подгрев на предните седалки. По-опростената откъм екстри версия на модела носи името Subaru BRZ.
Да, точно така – Subaru всъщност има съществена роля в проектирането на автомобила. Характерният за японската марка боксерен мотор намира място и под капака на GT-86, като работният му обем е с размер от 2000 куб.см., пълненето е атмосферно, а максималната мощност – 200 конски сили при 7000 об/мин. Тук Toyota помага с горивната си система D-4S, останалото по агрегата е от Subaru. Назад обаче следват отново технологии от майчината компания – диференциал, скоростна кутия и електронни подпомагащи системи с марка Toyota. Именно „ниският“ откъм архитектура двигател спомага за силно снижен център на тежестта – около 460 мм над земята. Разпределението на теглото между двете оси пък е в отношение 53:47 процента в полза на предната – отново качества на чистокръвен спортист.
И точно това е имиджът, който моделът търси – без турбо пълнене, без непотребни екстри, без излишно пространство и без яркости в дизайна. На пръв поглед мисията е изпълнена, остава да разберем как се държи колата на пътя и дали наистина има онази спираща дъха „походка“, характерна за предшествениците й Supra, Celica и MR2. А това ще се случи след официалната премиера на GT-86 за България, насрочена за 20-ти юли. Впрочем, до тази дата никой от привилегированите няма право да заснеме "спортиста" без червеното наметало.
Имам натрапчивото чувство, че Toyota се нуждаеше болезнено от точно такъв модел – нещо, което да разчупи стереотипите в компанията, продукт без думата „спокойствие“ в описанието си. Стига с балансираните градски и семейни возила, време е за малко чисто удоволствие. А то идва от боксерен мотор, задно задвижване, нисък център на тежестта и място за само двама пътника или по-скоро – за двама редуващи се шофьори. Дали това е сполучлива рецепта? За справка – питайте Porsche…

Ангел Сергеев

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт