728 x 90

Подробно за суперспортния 2013 Audi R8

– Обновената гама на Audi R8 представя промени в множество детайли– Нова върхова версия R8 V10 plus и нова седемстепенна трансмисия S tronic за всички варианти на модела– Серийни предни светлини с LED-елементи и динамична функция на мигачите Audi демонстрира още по-динамично и привлекателно оформление за своя суперспортен модел R8. В лицето на версията R8

– Обновената гама на Audi R8 представя промени в множество детайли
– Нова върхова версия R8 V10 plus и нова седемстепенна трансмисия S tronic за всички варианти на модела
– Серийни предни светлини с LED-елементи и динамична функция на мигачите

Audi демонстрира още по-динамично и привлекателно оформление за своя суперспортен модел R8. В лицето на версията R8 V10 plus гамата се увенчава с нов върхов модел, a към трансмисиите се добавя изцяло новоразработената седемстепенна S tronic. Предните светлини с LED-елементи и новите задни мигачи с динамична функция са част от серийното оборудване на всички варианти на модела. Със своята дължина от 4,44 метра, широчина 1,90 метра и височина само 1,25 метра (1,24 метра при откритата версия Spyder), разработеният и произвеждан от quattro GmbH суперспортен модел Audi R8 стъпва стабилно на пътя и изглежда винаги готов за скок. Новите детайли добавят още повече острота и характер в дизайна на модела. Голямата предна Singleframe-решетка със скосени ъгли в горната част се отличава с лакирана в бляскаво черно вътрешна част, като при вариантите с двигател V10 ламелите са допълнени с хоризонтални хромирани лайстни. Изцяло нова е и предната броня, чиито отвори за въздух са с по три хоризонтални ламели. По желание Audi предлага допълнителен преден спойлер от усилен с въглеродни влакна композитен материал, а при новия R8 V10 plus той е част от серийното оборудване.
Всички варианти на Audi R8 вече се предлагат серийно с предни светлини с нова технология с LED-елементи, при която диодите за дълги и къси светлини са разположени над и под светлинната ивица на дневните светлини, която благодарение на промененото управление вече поема ролята и на мигачите. В предните светлини е вградена и статична функция за осветяване на пътя пред и встрани от автомобила при завой на кръстовища.
Корпусите на страничните огледала и страничните отвори на каросерията (т.нар. „Sideblades”) при версията Coupé при върховия модел R8 V10 plus са изработени от усилен с въглеродни влакна композитен материал. При десетцилиндровите версии страничните отвори са изнесени по-навън, отколкото при версиите с V8 и разполагат със специални кантове. Малки различия има и в оформлението на праговете. Вентилационните решетки в близост до задния прозорец при версията R8 V10 Coupé са издържани в цвят матов алуминий, докато при R8 V8 Coupé и R8 V10 plus цветът им е черен мат. По желание се предлага LED-осветление на двигателния отсек, а при R8 V10 plus това осветление и частичната облицовка от въглероден композит на двигателя са част от серийното оборудване. 
В задната част на Audi R8 LED-светлините имат доминиращо присъствие. Динамичната функция на мигачите, разположени в долния край на блока на задните светлини е нововъведение на марката Audi – което дава допълнителна информация за посоката на предстоящата маневра с „бягаща” светлина към външния край на каросерията. Върху панела между отворите за въздух, който при версиите R8 V10 е лакиран в бляскаво черно, е разположена новата емблема при кота буквата „R“ застъпва частично червения ромб, използван за символ на Audi Sport. Формата на големия дифузор, който по желание се предлага в изпълнение от въглеродни композити (серийно при версията R8 V10 plus), е изтеглен нагоре и навътре в каросерията. При всички версии на двигателя изпускателната уредба завършва с две кръгли изпускателни тръби с блестящи хромирани накрайници, само при R8 V10 накрайниците са издържани в черен цвят.
Предлаганите от Audi лакови покрития за обновения R8 включват стандартните Ibis (бяло) и Brillant (червено), чети лака тип металик в различни тонове и пет лакови покрития с перлен и с кристален ефект. Специално за върховата версия R8 V10 plus се предлага и изключително лаково покритие с матова повърхност. Страничните отвори на каросерията при версията Coupé могат да бъдат оцветени в осем различни цвята, а мекият покрив при открития R8 Spyder се предлага в черно, червено и кафяво.

Суперспортният модел R8 отразява в пълна степен изключителната компетентност на марката Audi в създаването на свръхолекотени конструкции. Каросерията, изпълнена от алуминий по технологията Audi Space Frame (ASF), тежи само 210 килограма при версията Coupé, а при открития Spyder теглото й е 216 килограма. Собственото тегло (празен) на версията R8 V8 Coupé с механична предавателна кутия е едва 1560 килограма, а откритият спортен модел тежи общо 1660 килограма. При върховата версия R8 V10 plus, която ще се предлага само във вариант Coupé, стрелката на кантара спира на 1570 килограма. За намаляването на теглото на автомобила допринасят регулируемите анатомични спортни седалки с носеща структура от усилени със стъкловлакна композити, намалената до минимум употреба на шумоизолиращи материали, спортните колела от специални леки сплави и голяма част от компонентите на ходовата част (сред които и серийната спирачна система с керамични дискове), както и използването на въглеродни композити в каросерийните панели.
При Audi R8 Spyder от усилени с въглеродни влакна полимери са изпълнени капакът на мекия покрив и страничните части на каросерията. Елегантния и лек покрив, в чиято сгъваема конструкция са използвани предимно елементи от алуминиеви и магнезиеви сплави, увенчава олекотената концепция на спортния модел. Той се отваря и затваря в рамките на 19 секунди с помощта на електрохидравличен механизъм, който позволява това да става и в движение при скорост до 50 км/ч. Отопляемото задно стъкло е отделно от покрива в преградната стена между двигателния отсек и пътническото пространство и може да се спуска и вдига по желание с бутон на арматурното табло, изпълнявайки функцията и на аеродинамичен дефлектор за успокояване на завихрянето на въздуха в купето при движение с отворен покрив и висока скорост. При опасност от преобръщане се задейства механизъм, който освобождава мощни пружини и зад седалките на пътниците изскачат мигновено два стабилни ролбара за защита в областта на главите.
Подобно на пистовите болиди в професионалния автомобилен спорт, аеродинамиката на Audi R8 е настроена за постигане на максимална сила на прилепяне. На дъното на каросерията са разположени общо пет NACA-елемента, както и дифузори в предната част, които се грижат за увеличаване на прилепящата сила на предния мост. Стойността на коефициента на въздушно съпротивление cW в зависимост от версията на двигателя и съответно типа каросерия е 0,35 или 0,36, а челната площ на каросерията възлиза на едва 1,99 квадратни метра. 

Двигателите на модела се сглобяват изцяло ръчно. Както агрегатът V8 с работен обем 4163 cм3, така и разполагащият с кубатура 5204 см3 V10 са атмосферни мотори, изпълнени с мощ и вдъхновение във висша степен. В съчетание с новата седемстепенна предавателна кутия S tronic емисиите на CO2 са снижени с до 22 грама при едновременно съкращаване на времето за ускорение от 0 до 100 км/ч с три десети от секундата. Двата двигателя са компактни по размери и с относително ниско тегло. Картерът с т.нар. „Bedplate”-конструкция е изпълнен от алуминиево-силициева сплав и се отличава с изключително висока устойчивост. Мазилната система със „сух картер” позволява много ниско разположение на двигателя, а маслената помпа работи само при необходимост, което допълнително повишава ефективността на задвижващия агрегат.
Системата за директно впръскване на гориво FSI позволява използване на висока степен на сгъстяване от 12,5 : 1, а управлението на клапаните се осъществява посредством четири разпределителни вала с променливи фази. Клапите във всмукателните колектори придават специален профил на завихряне на постъпващия свеж въздух в режим на ниски обороти и натоварване, с което подобряват процеса на пълнене на цилиндрите, докато изпускателната система е конструирана с цел постигане на минимално съпротивление на изходящия поток. В двете изходящи ауспухови тръби има клапи, които се отварят при подаване на пълна газ и правят звука на автомобила още по-плътен и могъщ.
Двигателят 4.2 FSI разполага с максимална мощност от 316 кВт (430 к.с.) при 7900 об/мин и предлага максимален въртящ момент от 430 Нм в диапазона между 4500 и 6000 об/мин. Ускорението на версията R8 Coupé с този двигател и новата трансмисия S tronic от място до 100 км/ч се извършва за 4,3 секунди, а максималната скорост е 300 км/ч (съответно 4,6 секунди и 302 км/ч при версията с механична предавателна кутия). Данните при открития R8 V8 Spyder са следните – 4,5 секунди (4,8 секунди) за дисциплината 0-100 км/ч и аналогична максимална скорост от 300 км/ч. Средният разход на гориво на R8 V8 quattro във вариант Coupé с трансмисия S tronic е 12,4 литра на 100 километра.
Двигателят V10 постига максимум на въртящия момент от 530 Нм при 6500 об/мин, а максималната му мощност е 386 кВт (525 к.с.) при 8000 об/мин. Коляновият вал при него използва конструкция тип „Common Pin”, която позволява ъгли на запалването от 54 и 90 градуса. Тази конструкция обединява качества като максимална устойчивост и ниско тегло, съчетани с близкия до професионалния автомобилен спорт шум на десетцилиндровия V-образен двигател.

Audi R8 V10 Coupé с трансмисия S tronic ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди, а максималната му скорост е 314 км/ч. С механична трансмисия тези стойности са съответно 3,9 секунди и 316 км/ч. При R8 V10 Spyder със S tronic спринтът от място до 100 км/ч се извършва за 3,8 секунди, а максимумът на скоростта се достига при 311 км/ч (с механична трансмисия съответно 4,1 секунди и 313 км/ч). Средният разход на гориво на R8 V10 Coupé в съчетание с предавателната кутия S tronic е 13,1 литра на 100 километра пробег.
Новата върхова версия в гамата на Audi R8 носи означението V10 plus. Неговата максимална мощност достига 404 кВт (550 к.с.), а максималният му въртящ момент е 540 Нм при 6500 об/мин. В съчетание с новата трансмисия S tronic, предлаганият само с каросерия Coupé R8 V10 plus се катапултира от 0 до 100 км/ч в рамките на 3,5 секунди и постига максимална скорост 317 км/ч при среден разход на гориво от 12,9 л/100 км. При версията с механична предавателна кутия съответните стойности са 3,8 секунди, 319 км/ч и 14,9 литра.
При обновения Audi R8 на разположение са два вида трансмисии. Шестстепенната механична предавателна кутия със скоростен лост в отворена конзола от фрезована неръждаема стомана се предлага серийно при версиите с V8 и по желание в съчетание с двигател V10. Новата седемстепенна трансмисия S tronic (по желание при V8 и серийно при V10) се отличава с подчертано къси спортни предавки – само последната е относително по-дълга. Водачът може да управлява трансмисията с двоен съединител ръчно с помощта на скоростния лост или посредством планките на волана, предлага се и спортен режим на превключване. Функцията за контрол на стартирането „Launch control” се активира с натискане на бутон и осигурява оптимално ускорение от място с повишени обороти на двигателя и прецизен контрол на сцеплението на четирите задвижващи колела.
Новата седемстепенна предавателна кутия S tronic е с тривалова конструкция и компактни размери с дължина под 60 сантиметра. Новост е разположението един зад друг на двата ламелни съединителя, които обслужват два независими един от друг зъбни предавателни механизми. Директният процес на превключване се осъществява чрез последователното отваряне и затваряне на съединителите, което става почти без прекъсване на тягата в рамките на стотни от секундата – всичко протича толкова динамично, плавно и комфортно, че е практически неусетно.
Към изходящия вал на седемстепенната трансмисия S tronic е свързан кардановия вал, който преминава през картера на двигателя към предния мост, където разпределението на въртящия момент се поема от вискосъединител. В нормален режим на движение той предава около 15% от тягата на колелата на предния мост, а когато задните колела започнат да приплъзват, напред могат да се предадат още 15% от въртящия момент. За балансиране на тягата на задния мост се използва механичен самоблокиращ диференциал, като акцентът върху задните колела при разпределяне на общата тяга е в идеална хармония с общата компановка на Audi R8 с неговия централно разположен пред задния мост двигател. Тегловия баланс между двата моста е в отношение 43 : 57 (отпред : отзад) с леки отклонения при различните версии.

Ходовата част на суперспортния модел използва най-новите технологии от професионалните моторни спортове. Окачването на всички колела е напълно независимо с ковани от алуминий триъгълни напречни носачи. Върховата версия R8 V10 plus се отличава със специална настройка на пружините и амортисьорите, а геометрията на предния мост е съобразена с тези специфични промени. Системата на адаптивното окачване Audi magnetic ride разполага с два режима на работа („Normal” и „Sport”), част е от серийното оборудване на R8 V10 и се предлага по желание при вариантите с двигател V8. Сервоуправлението осигурява на водача перфектна чувствителност и отлична обратна информация за контакта с пътя и се отличава със своята спортно-директна настройка.
Oбновеният R8 прави впечатление с големите си серийни колела. При версиите с двигател V8 размерите им са 8,5 J x 18 отпред и 10,5 J x 18 на задния мост, а размерът на гумите е съответно 235/40 и 285/35. При версиите с двигатели V10 Audi монтират серийно 19-цолови колела с широчина 8,5 и 11 цола отпред и отзад и гуми 235/35, съответно 295/30. По желание се предлагат колела в изключително разнообразни и привлекателни оформления – полирани до блясък, в титанов цвят и (при R8 V10 plus) в блестящо черно.
Стоманените спирачни дискове на суперспортния модел са вътрешновентилирани, перфорирани и монтирани „плаващо” посредством щифтове с алуминиевата централна част. Новият „Wave”-дизайн на дисковете с вълнообразна форма на външния ръб намалява теглото с общо около два килограма в сравнение с кръглите дискове с аналогичен размер. Aлуминиевите спирачни апарати на предните колела са осембутални, а на задния мост се използват апарати с по четири бутала всеки. В комбинация с 19-цоловите колела Audi предлагат по желание спирачни дискове от усилена с въглеродни влакна керамика (серийно при версията R8 V10 plus). Електронната система за контрол на стабилността ESC разполага със специален спортен режим на работа и може да се изключва изцяло.

Audi R8 е изключително практичен спортен автомобил. Багажното пространство под предния капак предлага обем от 100 литра, към които при версията Coupé се добавят още 90 литра зад седалките. Дългото междуосно разстояние от 2,65 метра позволява постигане на оптимална свобода и удобство в интериора. Вътрешното обзавеждане е образец на успешно съчетание на лукс и състезателна атмосфера. Най-характерният елемент в интериора е т.нар. „monoposto” – голямата дъга, която обгръща арматурното табло на мястото на водача. Воланът със скосена долна част има и предлаган по-желание спортен многофункционален вариант с по-силно изразени форми на местата за захват и нова емблема на R8. Същата може да се види и върху скоростния лост, на лайстните на праговете, в блока на контролните прибори и на началния екран на бордовия монитор.
Спортните седалки при версиите с двигатели V10 разполагат със серийна електрическа настройка, а при моделите с V8 тя се предлага допълнително. В зависимост от варианта на модела, тапицериите се състоят от комбинация алкантара/естествена кожа или изцяло от фина естествена кожа напа. При тапицериите на откритата версия R8 Spyder се използва специален пигмент, който намалява загряването на повърхността на седалките от при пряко излагане на слънчевите лъчи. По желание Audi предлага и професионални спортни седалки с по-силно изразени форми в страничната част, осигуряващи по-добра опора на тялото при високи стойности на страничното ускорение в завой (серийно при версията R8 V10 plus).
Много от приборите за управление и декоративните облицовки в интериора се отличават с фини хромирани елементи и черно лаково покритие. Стрелките на приборите на централния блок пред водача и планките за смяна на предавките на волана са леко променени в сравнение с преди. Кожените облицовки на централната конзола и ръкохватката на ръчната спирачка правят впечатление с изисканите си декоративни шевове, а при версиите с двигатели V10 с кожа е облицован и панелът около серийната навигационна система рlus.
При тапицериите от фина естествена кожа напа, декоративното оформление с шевове на ромбове се използва както в централната част на седалките и облицовките на вратите. В допълнение към това, облицовката от алкантара на тавана при версията R8 Coupé използва същия декоративен мотив с шевове. Клиентите с още по-ярко изразени предпочитания към индивидуалния вкус, могат да се насочат към облицовани с кожа елементи в различни цветове, да изберат декоративни облицовки Carbon Sigma (серийно при върховата версия R8 V10 plus) или оформлението с панели от пиано-лак. Наред с това се предлага богат избор от дизайнерски и оптични пакети оборудване и различни кожени тапицерии и облицовки, включени в гамата за индивидуално оформление Аudi exclusive.
Версиите R8 V10 и R8 V10 plus се оборудват серийно с навигационната система plus и аудиосистемата Bang & Olufsen Sound System. Допълнителните възможности за оборудване при всички варианти на R8 включват система за автоматично управление на дългите светлини, пакет възможности за съхранение на дребни вещи в интериора, различни комплекти от куфари за багажното пространство, подготовка за инсталиране на мобилен телефон включително с микрофон на предпазния колан и гласово управление, както и система за подпомагане на паркирането и видеокамера за движение на заден ход.

Обновеният Audi R8 ще бъде на разположение на клиентите на марката в Европа към края на годината. Базовата цена на версията Coupé с двигател V8 е 113 500 евро, а при откритата версия Spyder цената е 124 800 евро. Съответните варианти с двигатели V10 ще се предлагат за 154 600 и 165 900 евро, а върховото изпълнение R8 V10 plus ще струва 173 200 евро.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт