728 x 90

Ford B-Max ни кани с широко отворени врати

Борислав Цаков Август 2012, Мюнхен Нови идеи при днешните автомобили виждаме доста често. Понякога те са наистина полезни, друг път са си чиста козметика, а нерядко са само маркетингов трик. Но като че ли никой досега не беше дръзвал да наруши конструкцията на купето в общоприетия му вид. Ford го направи. В В-Мах страничната колона,

Борислав Цаков

Август 2012, Мюнхен

Нови идеи при днешните автомобили виждаме доста често. Понякога те са наистина полезни, друг път са си чиста козметика, а нерядко са само маркетингов трик. Но като че ли никой досега не беше дръзвал да наруши конструкцията на купето в общоприетия му вид. Ford го направи.

В В-Мах страничната колона, която сме свикнали да виждаме между двете врати, я няма. Отваряш широко и от изчистения обем изскачат нетърпеливи въпроси: ,,Достатъчно здраво и сигурно ли е купето? Надеждно ли е затварянето на вратите? По-лека ли е така колата? Какво печелим от това ние, клиентите? Тази новост ще повиши ли цената?” След повече от 300 навъртени километра из Бавария и 2 дни в компанията на тази нова звезда, предлагам субективните си коментари в аванс, преди още тя да е стъпила у нас.
При поглед отвън това си е компактен ван. Стилен като линия, симпатичен като излъчване, уж нищо изключително. Местата са 5, а багажното пространство изглежда достатъчно, макар да не е огромно. Веднага прави впечатление, че задните врати се отварят с плъзгане назад – практично и удобно решение за този тип кола. Картинката обаче придобива съвсем други измерения, когато се разтворят предните врати. ,,Малкият” ван изведнъж предлага сериозен обем и най-важното е, че той е достъпен отвсякъде. Няма централна колона, която да разделя страничния отвор. Нищо не ни пречи да седнем удобно, да нагласим лесно столчетата на децата или да натоварим багаж. Чистото разстояние  е метър и половина! А когато се свалят облегалките на всички седалки, включително пасажерската до шофьора, подът става равен чак до таблото отпред, с дължина 3.5 метра. Там лесно можем да вкараме отстрани ски, сърф или материали за ремонта вкъщи. Хлопваме предната врата, плъзваме задната и В-Мах пак се превръща в обикновен ван за другите, които само го гледат на улицата.

Всяка новост е интересна. Тази при В-Мах е и функционална и полезна. Но като всяко нещо си има и минуси, а не само плюсове. Единственият, без да е съществен, който аз забелязах е, че при дадени маневри малко е затруднена видимостта. Защото, когато вратите са отворени – колона няма, но когато са затворени, тя всъщност е по-широка от обикновено. Специалистите от Ford са направили повече от 5000 теста на конструкцията и са абсолютно сигурни, че здравината и надеждността ни най-малко не са застрашени. 58% повече стомана е вложена във възловите участъци за повече якост. В края на октомври ще излезнат и официалните резултати от краш-теста, но всички са спокойни – очакват се 5 звезди от международната асоциация Euro NCAP.

Въпреки че купето е малко по-високо и обемно, Ford B-Max стабилно стъпва на пътя и е много приятен за управление – по това не се различава от другите модели на марката. Тестът се проведе из хълмовете на Бавария и имах възможност, както да го натисна по завои, така и да настъпя газта по аутобаните, все още без ограничение на скоростта. Колата ме слушаше без напрежение и с лекота изпълняваше желанията ми, независимо от настилката, наклона или дъжда, който се изля за 2 часа.

Изпробваните от мен автомобили В-Мах с бяха чудесно оборудвани с всичко необходимо за едно приятно пътуване. Дисплеят за  движение на заден ход е малко малък, но пък камерата и местоположението и са чудесни и можех дори да видя мравка, разхождаща се по бронята на колата зад мен. Тествах два двигателя. Единият, бензинов, изцяло потвърди предишните ми впечатления от него – еднолитровият Еco Boost с мощност 120 к.с. е наистина революция при бензиновите агрегати. Средният разход, който той ми даде, бе 6.1 литра на 100 км  пробег. А аз все пак тествах, а не се разхождах… Вторият бе дизелов, 1.6 TDCI с мощност 95 к.с. С него В-Мах не е толкова пъргав, но пък е още по-икономичен. И при двата варианта Старт-Стоп системата работеше неусетно и ефективно. Странното за мен беше, че и двата двигателя бяха с 5 – степенни скоростни кутии. Попитах защо така е решено и отговорът беше, че ,,според маркетинговите специалисти точно това са типовете двигатели и скоростни кутии, които клиентите им биха очаквали от този автомобил. Но, ако пазарът покаже липса на различни варианти, компанията ще отговори на търсенето.”

Тук идваме до темата за кого е предназначен В-Мах. Специалистите от Ford са се насочили най-вече към млади семейства с 1-2 деца, както и към по-възрастни потребители, над 60 години, улегнали и спокойни, но все още с настроение за пътуване и търсене на интересни преживявания. Конкретно за България аз виждам Ford B-Max като типичен семеен автомобил. Статистиката и моят опит сочат, че така виждат  достижима мечта около 90% от българските семейства – търсят икономичен, практичен, многофункционален и удобен автомобил, с който могат да могат да отидат на почивка, да напазаруват, да пренесат хладилник, а понякога да помага и в бизнеса. Още повече, че цената му у нас ще започва от много приемливо ниво – 24 990 лева.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт