728 x 90

Ел-Ей 2010: Honda Fit EV Concept и Plug-in Hybrid Platform

    На автомобилното изложение в Лос Анжелис Honda представя изцяло новия електрически автомобил Fit EV Concept и платформа за средноразмерни plug-in хибридни автомобили. Моделът Fit в Европа и у нас е познат под името Jazz. Автомобилът и платформата са част от Honda Electric Mobility Network – всеобхватен подход на компанията за намаляване на емисиите на CO2

    На автомобилното изложение в Лос Анжелис Honda представя изцяло новия електрически автомобил Fit EV Concept и платформа за средноразмерни plug-in хибридни автомобили. Моделът Fit в Европа и у нас е познат под името Jazz. Автомобилът и платформата са част от Honda Electric Mobility Network – всеобхватен подход на компанията за намаляване на емисиите на CO2 чрез иновативни продукти, енергийно управление, производство и технологии.
    Fit EV Concept е базата, на която Honda ще стъпи за производство на сериен електрически автомобил на батерии Fit EV. Той ще бъде пуснат на пазарите на САЩ и Япония от 2012 г. Изцяло новата хибридна plug-in платформа е образец на следващото поколение двумоторна хибридна технология на Honda, която също ще дебютира през 2012 г.
    Таканобо Ито – президент и СЕО на Honda Motor Co., Ltd отбеляза: „Дългата история на Honda в технологиите на електрическите превозни средства ни позволи да разберем изискванията на клиентите. От наша гледна точка електрическите автомобили трябва да са полезни и да са приятни за управление. Градският Fit EV е  ще бъде идеално допълнение към Plug-in хибридите и електрическия автомобил с горивни клетки FCX Clarity.”
    Honda Fit EV е създадена, за да отговори на всекидневните нужди за управление на автомобил в големите градове. На външен вид колата е същата като популярния 5-местен хечбек Fit (познат в Европа като Jazz). Когато Fit EV бъде представен, той ще бъде с литниево-йонна батерия и коаксиален електрически мотор. Двигателят е подобен на този, използван в FCX Clarity, като осигурява отлична ефективност и мощност. Максимална скорост на Fit EV е 144 км/ч. С Fit EV ще могат да се изминат 160 км с едно зареждане. Пробегът е оптимизиран с използването на 3 режима на задвижване, адаптирани от спортния хибрид Honda CR-Z и ще може да се избира измежду ECON, NORMAL и SPORT, с които може да се постигне максимална ефективност и подобряване на ускорението. В 3-те режима на задвижване ще се използва същият принцип като при хибрида CR-Z, с който водачът може да оптимизира колата според своите предпочитания в условията на натоварен трафик. В режим ECON например пробегът може да се увеличи до 17%, в сравнение с шофирането в нормален режим и до 25 % в сравнение с управлението при спортен режим. Ускорението се подобрява значително, когато е в режим Sport. Възможностите са същите като на автомобил, оборудван с 2.0-литров бензинов двигател. В допълнение към 3-те режима на E-Drive системата, Fit EV ще включва няколко интерактивни системи за подпомагане на водача да увеличи максимално диапазона на батерията. Специален дисплей съветва водача да изключи климатика или други аксесоари, за да се запази заряда на батерията.
    За да помогне на водача в управлението на своя електрически автомобил, Fit EV ще има стандартна система за свързване. Тя ще позволява на водача да поддържа връзка чрез смартфон, персонален компютър или интерактивно дистанционно на Honda, когато се намира далеч от превозното средство. Поставено в джоба, дистанционното осигурява връзка с автомобила, без да е необходим интернет или сигнал за мобилен телефон. Чрез тази система водачите ще могат отдалеч да наблюдават състоянието на колата при зареждане, да активира климатика по време на зареждането, когато е свързано към мрежата, за да не се намалява енергията на батерията при дивжение.
    Fit EV е направена така, че да е лесна за зареждане. Батерията се зарежда по-малко от 12 часа при напрежение в контакта от 120 волта и по-малко от 6, ако напрежението е 240 волта. Заедно с Fit EV Concept на изложението бе показан и прототип на зарядно устройство Honda. За да започне зареждането, водачът слага карта в предната част на екрана и след това свързва зарядното устройство с превозното средство. С това зарядно устройство Honda показва бъдещето на електрическата инфраструктура за презареждане, която е лесна за използване от потребителите.
    Другата премиера е Honda Plug-in Hybrid. Това е платформата на следващото поколение двумоторна хибридна система. Тя ще може да се интегрира с платформата на средноразмерен седан. Рlug-in hybrid системата е направена така, че да осигури всекидневното придвижване на къси разстояния изцяло на електрически режим, но колата да може да се използва и на дълъг път, когато се налага. Двумоторната система на Honda има три различни режима на движение, за да се постигне максимална ефективност – изцяло на електрическа енергия, на бензин и електричество, и изцяло на двигателя с вътрешно горене. Освен това plug-in hybrid изпълнява регенериращи функции, като зарежда батерията при спиране.
    При изцяло електрическия режим се използва литиево-йонната батерия с 6 киловатчаса и мощността на електромотора от 120 кВт. Разстоянието, което може да се измине изцяло на електричество е между 16 и 24 км с максимална скорост от 100 км/ч. За пълното презареждане на батерията са необходими 2-2,5 часа от контакт 120 волта и 1 до 1,5 часа при 240 волта.
    Ако автомобилът се движи на бензин и електричество се използва и икономичния двигател i-VTEC с обем 2,0 л. Той е в комбинация с трансмисията Electric Continuously Variable Transmission (E-CVT). Алтернаторът в автомобила също служи за зареждане на батерията.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт