728 x 90

Франкфурт 2011 събира очите на финансистите

Ако някой песимист с черни очила или пък някой ловък ментърджия, свикнал да изкарва пари от мътната вода, ви кажат, че кризата не е отминала и дори идва втората и фаза – не му вярвайте! Поне, ако става дума за западна Европа и конкретно Германия. Иначе големите автомобилни производители би трябвало да скъсат договорите на

Ако някой песимист с черни очила или пък някой ловък ментърджия, свикнал да изкарва пари от мътната вода, ви кажат, че кризата не е отминала и дори идва втората и фаза – не му вярвайте! Поне, ако става дума за западна Европа и конкретно Германия. Иначе големите автомобилни производители би трябвало да скъсат договорите на своите финансови и маркетингови мениджъри.
Почти никой не е вярвал, че такива камари пари ще се изсипят за франкфуртския автосалон, пък бил той и най-важният за годината. Големите германски акули,  без никакви угризения и мисъл за пестене, се ширят в самостоятелни палати. Точно до официалния вход е домът на Mercedes, който е по-висок и доста по-голям от повечето оперни салони в столиците на Европа. До него, сякаш градена в подходящ мащаб, е и гарсониерата на Smart. На срещуположната страна, до най-използвания вход, пък е залата на BMW. Между тях, но само като местоположение на салона, е пренаселената с марки къща на групировката VW, където под един покрив успоредно се представят разпознаваемите отдалеч играчки на богатите – Bentley и Porsche, и изборът на умните и практичните не-сноби – Skoda. А точно по средата е най-интересната зала, която иначе не същесвува в сградния фонд на изложението. Вътре в нея е изложбената площ на Audi, която е оградена от реална писта, по която фучат нови модели с пасажери от публиката. Част от този трак се вижда отвътре, друга част – отвън. И, ако видите някой със замислен поглед да гледа и мери тази подвижна постройка, това сигурно ще да е данъчен. Но дори и той с набитото си око надали може да даде точна оценка – гадаенето за цената на това чудо варира от 9 до 30 млн. евро /най-вероятната цена е около 11 млн./.
Така че приблизително 100-те премиери и лъскавите коли и момичета със сигурност замъгляват мисленето на посетителите. Но с рекордното пръскане на пари, 64-то автомобилно изложение във Франкфурт гарантирано събира очите на финансистите и анализаторите.
Два цели дни преди вчерашното официално откриване имахме възможност с колеги журналисти от целия свят да гледаме, питаме и пипаме /само колите, разбира се!/. И всеки от нас има своите професионални и лични впечатления. Ето какви са моите, изразени в превъзходни определения в стил ,,10-те най-“ и снимки:

1.    Най-впечатляващо излагане – залата на Audi.
2.    Най-завладяващата концепция за нов модел – Concept You на Volvo. Реална кола, пълна с нови технологии и материали, по скандинавски изчистена и съвършена. Тя показва ясен поглед и реалистично виждане в близкото бъдеще, съгласувано с  изискванията на времето. Това ще е и първият модел, с който започва ерата, в която Volvo ще прави коли с най-много 4 цилиндъра.
3.    Най-лачена лимузина – Cadillac Ciel. Кабриолетът е дълъг повече от 5 метра, междуосието му е над 3.2 метра, а двигателят му е хибриден, 6-цилиндров, би-турбо, с  литиево-йонни батерии. Дори гумите му Bridgestone са екслузивно за модела изваяни с надпис Cadillac.
4.    Най-голямото стълпотворение – на авангардния щанд на Hyundai.
5.    Най-атрактивни момичета – на площите на Lamborghini.
6.    Най-изпипан щанд и най-футуристичен концепт – на Citroen.
7.    Най-голям по избор и разнообразие щанд – този на 100-годишната вече глобална марка Chevrolet.
8.    Най-дискретно, но впечатляващо присъствие – Rolls Royce.
9.    Най-невероятното – Aston Martin с двигател 1.4 литра и размер на сапунерка.
10.   Най-необяснимото – девойката на Kumho, стояща върху нищо.  

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт