728 x 90

Подробности и видео на Audi A3 Sportback

    Спортен, многофункционален и прогресивен – Audi представя новото издание на A3 Sportback. Ултраолекотената технология за направа на каросерията осигурява забележително ниско тегло на компактния модел с пет врати и просторен багажник, двигателите са мощни и високоефективни. По отношение на мултимедийното оборудване и системите за асистенция на водача, A3 Sportback предлага решения, които поставят нови мащаби

    Спортен, многофункционален и прогресивен – Audi представя новото издание на A3 Sportback. Ултраолекотената технология за направа на каросерията осигурява забележително ниско тегло на компактния модел с пет врати и просторен багажник, двигателите са мощни и високоефективни. По отношение на мултимедийното оборудване и системите за асистенция на водача, A3 Sportback предлага решения, които поставят нови мащаби в премиум сегмента на компактния клас.

    Външен дизайн

    Новият Audi A3 Sportback се отличава със спортно-елегантна външност. С дължина 4.310 милиметра, широчина 1.780 милиметра и височина 1.425 милиметра, автомобилът е станал малко по-голям от своя предшественик; междуосното разстояние е увеличено с 58 мм до 2.636 милиметра. Вариантът с пет врати разполага с 35 милиметра по-голямо разстояние между предния и задния мост спрямо A3 с три врати.
    Линията на каросерията с трикомпонентни странични прозорци изглежда изчистена и стегната, всички детайли излъчват прецизност и силен характер. Водещ елемент в оформлението на предната част е решената в сиво решетка Singleframe със специфични ъгли в горната част. Присвитите предни светлини имат специфичен стилистичен елемент в долната си част; по желание Audi предлага фарове Xenon plus с LED дневни светлини, а на по-късен етап ще могат да се поръчат и фарове, базирани изцяло на LED технология. Големите въздуховоди в предната броня свидетелстват за мощта на двигателите.
    Фланговете на каросерията се отличават с ясно изразена торнадо линия, която обуславя мускулестите рамене на автомобила. Динамичната линия на праговете се издига нагоре по посока на задницата.
    Изразителните извивки на каросерията, големите, фино дефинирани арки на колелата, тесните, силно наклонени задни колони на и дискретният спойлер на задния капак подчертават спортния характер на A3 Sportback, същото се отнася и за страничните огледала, които по подобие на спортните автомобили са монтирани на вратите.
    Задната част на автомобила е оформена триизмерно, двукомпонентните задни светлини подчертават широчината на каросерията. В комбинация с опционалните фарове Xenon plus, те работят с LED технология; LED светлинните ивици са оформени в изящни дъги. Адаптивните стопсветлини, които пулсират при внезапно спиране, са серийни. Характерен ръб обособява дифузора като отделен стилистичен детайл; накрайниците на изпускателната система – един или два на брой, в зависимост от двигателя – са разположени отляво.
    Audi предлага A3 Sportback с избор от 13 цвята за лаковото покритие каросерията – три от тях са универсални, осем са металик, а два са с перлен ефект. Като опция може да се поръча хромирана рамка за страничните прозорци (стандарт от ниво на оборудване Ambiente). За клиенти с особено спортни предпочитания на разположение са екстериорните пакети S line Sport и S line.

    Ултралека каросерия

    Ултраолекотените каросерии на Audi вече дълги години са сред най-важните отличителни черти на марката. При A3 Sportback теглото е намалено с до 90 килограма в сравнение с предшественика. Във версия с двигател 1.4 TFSI автомобилът с пет врати тежи едва 1.205 килограма без водач. Audi, пионер в разработването на олекотени конструкции, за пореден път достига до върхово постижение.
    Пътническата клетка е изработена от формовани по авангардна технология със закаляване елементи от високоякостна стомана и съчетава в едно здравина и ниско тегло. Тази технология е използвана при направата на цялата каросерия и има основен принос за намаляване на теглото на пътническата клетка с цели 37 килограма. Високоякостна стомана е използвана и в други елементи от каросерията. Предният капак, калниците и профилът зад предната броня от своя страна са направени от алуминиева сплав, като по този начин се спестяват цели дванайсет килограма, а заедно с това се подобрява и разпределението на теглото между двата моста.
    Каросерията на Audi A3 Sportback е извънредно здрава и комфортна в акустично отношение, а детайли като звукоизолиращото челно стъкло намаляват шума в пътническия салон. Благодарение на фината работа по аеродинамиката, която засяга и области като дъното на автомобила и двигателния кош, коефициентът на обтекаемост cW се равнява на впечатляващата стойност от 0,30. Пасивната безопасност също е на върхово равнище. При инцидент с пешеходец предният капак се повдига с няколко сантиметра посредством пиротехнически елемент в задната му част, с цел намаляване или предотвратяване на евентуални травми на пешеходеца.

    Интериор

    Интериорът на новия A3 Sportback е елегантен, ефирен и прегледно подреден. Линиите и повърхностите създават усещане за динамика; в стила на големите модели на Audi под челното стъкло преминава широка дъга. Арматурното табло изглежда компактно и филигранно; заедно с леко обърнатата към водача централна конзола, то създава визуален ефект, сякаш се рее в пространството – така в кокпита се създава усещане за свобода.
    Максимално интуитивната ергономия е една от традиционните ценности при Audi. Командната система MMI с електрически задвижван монитор е налична на борда при поръчване на MMI Radio или по-висока версия на системата. Нейният терминал се намира на конзолата върху централния тунел. На мястото на традиционната ръчна спирачка се намира бутон за задействане на електромеханичната паркинг спирачка – още едно решение, познато от моделите на Audi във висшия клас.
    Водачът седи зад елегантно оформен волан. В зависимост от версията, той може да бъде с три или четири спици, с присплеснат от долната страна венец, с многофункционални бутони или пък с планки за превключване на предавките. Показанията на големите кръгли контролни прибори се разчитат бързо и сигурно. Новопроектираните предни седалки предлагат оптимални контури и отлична опора за тялото. По желание Audi предлага и спортни седалки (серийни при Ambition).
    Благодарение на удълженото с 58 mm междуосно разстояние, A3 Sportback предлага достатъчно място за трима души на задната седалка, качването и слизането е максимално улеснено. Мястото за главите и краката на пътниците от втория ред в A3 Sportback е пораснало с по няколко милиметра в сравнение с предходния модел.
    Интериорът на новия Audi A3 Sportback пресъздава луксозна обстановка от висш клас. Сред отличителните белези тук са пластично оформените декоративни бленди. Те могат да се поръчат в изпълнение от алуминий Mistral или с 3D оптика Luv (стандарт при Ambiente). Топвариантът е с наподобяваща стъкло оптика, която създава още по-интензивно усещане за дълбочина.
    Четирите големи кръгли вентилационни отвора със самолетен дизайн са още един белег за естетика и технократски дух. Въздушният поток може да се регулира с леко преместване на централната ос, като прецизността на настройка позволява оптимално насочване на струята.
    Управляващите елементи на опционалната комфортна автоматична климатична инсталация са разположени върху декоративна бленда от черен пианолак, блендата на контролните прибори също блести в черно. По желание голяма част от елементите могат да получат алуминиева оптика; пакетът за интериорно осветление (серия от Ambiente) интегрира дискретни LED светлини.
    Цветовете в интериора са напаснати в зависимост от линията на обзавеждане. При A3 Sportback Attraction интериорът е решен в черно или титаново сиво, при спортния вариант Ambition той е изцяло в черно, със сребристи, сини или жълти контрастни елементи. Двуцветният салон Audi design selection Capriorange е едно ексклузивно предложение от дизайнерите на Audi, което ни пренася в един пъстър младежки свят. Луксозното изпълнение Ambiente може да се поръча и в цветове Pashmina бежово и кестеново кафяво.
    При избора на материали също има диференциране. За Attraction и Ambition серийната тапицерия е от текстил, докато при Ambiente е предвидена комбинация от текстил и изкуствена кожа. Като опция се предлага естествена кожа Milano или комбинация от кожа Perlnappa и алкантара. Спортните седалки в Milano в областта на раменете са тапицирани с мека кожа Velvet.
    Спортният пакет S line, предлаган за A3 Sportback Ambition, потопява интериора на автомобила изцяло в черен цвят. Спортните седалки са тапицирани с комбинация от текстил Biathlon и кожа. Шевовете на тапицериите са решени в сребристо, в сребристо са обрамчени и подовите стелки, декоративните лайстни могат да бъда от матиран алуминий или с черна 3D оптика. Облечен в перфорирана кожа скоростен лост и спортен волан са подобаващ завършек на този интериорен пакет.
    Номиналната вместимост на багажника възлиза на 380 литра. При сгъната облегалка на задната седалка се увеличава до 1.220 литра. Дъното на товарния отсек е равно, а широчината между арките на задните колела е 100 сантиметра. Дъното може да се настройва в два варианта на височина; местата, където то се закрепва, се осветяват от LED светлини. Облегалката на задната седалка може да се сгъва напълно или в съотношение 60 към 40. Куките за закрепване на багаж са серийни; като опция се предлагат сак за транспортиране на ски или сноуборд, устойчиво на изцапване покривало за пода на багажника, както и пакет от допълнителни възможности за товарния отсек и местата за съхранение на предмети.

    Двигатели

    Отначало Audi ще предлага A3 Sportback с един TDI и дваTFSI двигателя. На малко по-късен етап ще последват още два бензинови и два дизелови агрегата. Всички мотори на модела комбинират няколко технологии за ефективност: директно впръскване на горивото, турбопълнене, иновативна система за управление на топлинната енергия и старт-стоп система. Разходът на гориво е намален с около десет процента в сравнение с предходния модел.
    1.6 TDI е най-ефективното задвижване в моделната гама. Компактният дизелов агрегат, който се отличава с минимално вътрешно триене, в съчетание с механична трансмисия изразходва средно едва 3,8 литра гориво за 100 километра (99 грама CO2 на километър). 1,6-литровият мотор ускорява Audi A3 Sportback за 10,9 секунди от място до сто километра в час, максималната скорост възлиза на 194 km/h.
    Новоконструираният 2.0 TDI, чиито балансиращи валове са интегрирани в корпуса на коляновия вал, се предлага в две версии. Във версията със 110 kW (150 к.с.) и 320 Nm данните на A3 Sportback с предно предаване изглеждат по следния начин – 8,4 секунди за спринта от 0 до 100 km/h и 213 km/h максимална скорост. Средният разход на гориво възлиза на 4,6 литра на 100 километра, което се равнява на емисии CO2 от 120 грама на километър.
    По-мощният вариант на 2.0 TDI генерира 135 kW (184 к.с.) мощност и 380 Nm въртящ момент. Ключовите показатели с механична трансмисия и предно предаване са следните: от място до 100 km/h за 7,4 секунди, максимална скорост 232 km/h, среден разход на гориво 4,3 литра на100 киломатра (111 грама CO2 на километър).
    За малко по-късен етап е предвидена появата на 1.2 TFSI, който с алуминиевия корпус на коляновия си вал обещава ниско тегло и минимално вътрешно триене. Той разполага със 77 kW (105 к.с.) и максимална тяга 175 Nm. В комбинация с трансмисията S tronic този мотор ускорява A3 Sportback за 10,7 секунди от 0 до 100 km/h и развива до 193 km/h. Средната консумация се равнява на 4,9 литра на 100 километра, а емисиите CO2 са 114 грама на километър.
    Новият 1.4 TFSI в A3 Sportback, чийто цилиндров блок също е изработен от алуминий, тежи едва107 килограма – с 21килограма по-малко в сравнение с прекия му предшественик. Той предлага мощност 90 kW (122 к.с.) и въртящ момент 200 Nm, като ускорява A3 Sportback за 9,3 секунди от 0 до 100 km/h и постига максимална скорост 203 km/h. Средният разход на гориво е 5,3 литра на 100 километра (123 грама CO2 на километър).
    На по-късен етап 1.4 TFSI ще се предлага и в по-мощно изпълнение със 103 kW (140 к.с.) и 250 Nm максимален въртящ момент. Водеща иновация при него е системата cylinder on demand (COD), която при ниски и средни натоварвания изключва втори и трети цилиндър. Така 1,4-литровият мотор изразходва средно 4,7 литра гориво на 100 километра, а емисиите CO2 възлизат на едва 110 грама на километър. С 8,4 секунди
    време за стандартния спринт от място до 100 километра в час и максимална скорост 213 km/h, динамичните показатели добиват спортни измерения.
    Новият 1.8 TFSI е най-мощният двигател в гамата и разполага със 132 kW (180 к.с.) и 250 Nm въртящ момент. Той комбинира директно впръскване на горивото в цилиндрите FSI с допълнително впръскване във всмукателните колектори и разполага със система за променливо управление на клапаните Audi valvelift system. Изпускателният колектор е интегриран в цилиндровия блок – решение, което е познато от по-малките TFSI двигатели. Динамичните показатели в комбинация с трансмисия S tronic и предно предаване са ускорение от 0 до 100 km/h за 7,3 секунди, максимална скорост 232 km/h, среден разход 5,6 литра на 100 километра и емисии CO2 130 грама на километър.
    Audi предвижда и сериозно допълнително разширяване на двигателната гама на A3 Sportback. Плановете предвиждат спортен S-модел, както и нови варианти, съчетаващи ефективност и екологичност. През 2013 година ще дебютира нов двигател TCNG с 81 kW (110 к.с.), работещ с Audi e-gas – специално гориво, произвеждано от Audi. Равносметката от типа Well-to-Wheel за отделяните от A3 Sportback TCNG вредни емисии отчита под 30 грама CO2 на километър. През 2014 година се очаква A3 Sportback e-tron с Plug-in хибридно задвижване.

    Силово предаване

    Всички двигатели в Audi A3 Sportback се комбинират серийно с шестстепенна механична трансмисия. Като алтернатива за някои от двигателите се предлага трансмисията S tronic, като в зависимост от изпълнението тази светкавично и неусетно превключващата трансмисия с два съединителя разполага с шест или седем предавки.
    Трансмисията S tronic може да се управлява ръчно от скоростния лост или с опционалните планки за превключване на предавките от волана. В спортния режим на работа S нивото на оборотите е с една идея по-високо, докато в режим D приоритет е поддържането на ниски обороти и съответно икономия на гориво. В комбинация със системата Audi drive select (стандарт от A3 Ambition), в режим efficiency трансмисията S tronic разполага с режим за „реене”, т.е. движение по инерция и съответно временно отцепване на трансмисията от задвижването – решение, което допълнително намалява разхода на гориво.
    При двигателите с мощност до 103 kW (140 к.с.) тягата се предава на предните колела. За 1.8 TFSI и 2.0 TDI по желание се предлага системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro, която използва новоразработен ламелен съединител. Управляваният по електронен път ламелен съединител е в състояние в рамките на милисекунди да преразпределя въртящия момент между предните и задните колела, като едновременно с това тежи значително по-малък, отколко предходния агрегат от същия тип.

    Ходова част

    Ходовата част на новия Audi A3 е балансирана, хармонична и спортна. Основа за постигането на тези характеристики е оптималното разпределение на теглото между двата моста. В сравнение с предшественика, предният мост е изместен с 40 милиметра напред, съответно надвесът е станал значително по-къс. Всички двигатели са монтирани под наклон 12 градуса назад, като изпускателните им колектори за разположени от челната страна. Тази концепция идва от модулната напречна платформа (MQB).
    Предният мост на Audi A3 Sportback представлява конструкция от типа Макферсън с напречни триъгълни носачи и олекотени алуминиеви лагери; окачването е монтирано на помощна рама от алуминий. Задният мост с четири носача е монтиран на стоманена основа, като окачването поема надлъжните и напречните натоварвания независимо едно от друго. Двата предлагани варианта за спортно окачване снишават каросерията с 15 и съответно с 25 милиметра.
    Електромеханичното сервоуправление работи фино и ефективно, като едновременно с това е директно настроено с главно предавателно число 15,3:1. При движение в праволинейна посока електромеханичният сервоусилвател не функционира – важен принос за ефективността на автомобила. Кормилната уредба работи в тясно взаимодействие с различни асистиращи системи, сред които Audi active lane assist и асистента за автоматично паркиране. Диаметърът на завиване възлиза на 10,9 метра.
    В зависимост от линията на обзавеждане, новият Audi A3 Sportback стъпва на колела с диаметър 16 и съответно 17 цола; по желание се предлагат джанти диаметър до 18 цола и атрактивен дизайн.
    За сигурността на пътя се грижат мощни спирачки, предните дискове са вътрешно вентилирани. Електронният контрол на стабилността ESC интегрира електронен напречен блокаж, който подпомага водача в бързи завои. Ако някое от задвижващите колела прибуксува, електронният напречен блокаж упражнява леко блокиращо действие върху него, като по този начин автомобилът преодолява завоите по-лесно. Функционалността на електромеханичната паркинг спирачка може да бъде разширена с асистент за потегляне по наклон.
    Системата Audi drive select (серийна при Ambition) прави преживяването от управлението на A3 Sportback още по-емоционално и многостранно. Чрез натискането на бутон водачът сам избира настройките на педала на газта, сервоуправлението и опционалната трансмисия S tronic, като наличните режими са comfort, auto, dynamic, individual и efficiency. В последния от изброените режими автоматичната климатична инсталация, светлините adaptive light и системата adaptive cruise control работят в алгоритъм, който цели икономия на гориво.
    Друга опционална технология, която влиза във функциите на системата Audi drive select, е адаптивното окачване Audi magnetic ride. Системата разполага със спортен и комфортен режим на работа; нейният управляващ модул променя настройките на амортисьорите в рамките на милисекунди в зависимост от даденостите на пътната настилка и поведението на водача. В този случай каросерията е снишена с 15 милиметра.

    Infotainment

    Новият Audi A3 Sportback представя една основополагаща новост в света на мобилните комуникации – модулната Infotainment платформа (MIB). Концепцията на тази платформа позволява бързото разработване и внедряване на иновации.
    Управляващият блок на системата MMI интегрира един ключов елемент, носещ означението MMX (MMX: Multi-Media eXtension). Един от основните компоненти на този елемент е бърз графичен процесор T 20 от серията Tegra 2 на водещия производител в бранша Nvidia. Чипът, който генерира комплексни 3D изображения, играе важна роля в работата всички Online, гласови, медийни, телефонни и навигационни функции.
    Екранът с висока разделителна способност на системата MMI автоматично се отваря при стартиране на системата, като в зависимост от версията на системата, диагоналът му е 5,8 или 7,0 инча. Със своя лакиран в блестящо черно корпус от лек магнезий, екранът е изключително тънък (едва единайсет милиметра) и изглежда стилно и изискано.
    Командният терминал на конзолата върху централния тунел също съдържа важни нововъведения. Бързите бутони за управление ва навигацията, телефона, радиото и мултимедията са подредени по нов начин. При топверсията MMI Navigation plus главният контролер е комбиран с MMI touch – още едно решение от висшия клас на Audi – eволюирайки в т.нар. „Touchwheel“. Чувствителното на докосване поле, което позволява да на водача да изписва с пръст букви и цифри, се намира в предната част на командното поле.
    Аудиосистемата Audi Radio е серийна при новия Audi A3 Sportback. Следващата стъпка на надграждане се нарича MMI Radio и се отличава със задвижван от електромеханизъм 5,8-инчов екран. На разположение на клиентите е и пакет Connectivity – той включва функцията Audi Music Interface за свързване с преносим плейър, Bluetooth връзка и подготовка за навигационна система. Ако на по-късен етап клиентът закупи SD карта с навигационни данни или още от самото начало поръча навигационна система, MMI Radio се превръща и в навигационна система.
    Топверсията се нарича MMI Navigation plus с функция MMI touch – това е истинска медийна централа с 60 GB твърд диск, DVD плейър и управление с глас или изписване на думи. 7-инчовият екран с висока разделителна способност показва картите на навигационната система чрез ефектни 3D графики. Интегрираната Bluetooth връзка е в състояние да свързва MMI Navigation plus с мобилни телефони или преносими плейъри.
    Асортиментът от функции се допълва от още атрактивни решения. Към тях се причислява модул за дигитално радио и функцията Audi Phone Box за комфортно свързване на мобилен телефон с антената на автомобила. Като алтернатива на озвучителната система Audi Sound System се предлага и висококласната Bang & Olufsen Sound System; нейният 705-ватов усилвател поддържа стандарта 5.1-Sound, а броят на високоговорителите е 14. Лостчетата за отваряне на вратите са осветени чрез LED технология.

    Audi connect

    Наименованието Audi connect обхваща всички технологии, които свързват водача на Audi с автомобила, с Интернет, с инфраструктурата и с останалите автомобили. В основата на системата е автомобилен телефон Bluetooth online, който в новия A3 Sportback носи името Audi connect.
    Модулът Bluetooth-Autotelefon online е допълнение към системата MMI Navigation plus и с помощта на UMTS технология осъществява връзка с Интернет; с помощта на интегрирания WLAN-Hotspot пътниците могат да сърфират в мрежата с до осем външни устройства. За водача системата предлага специални Интернет функции в автомобила – от навигация с изображения от Google Earth с търсене Google Point of Interest, през данни за трафика Audi online, до апликацията за смартфони Audi music stream. Пакетът от прижения се допълва от новини и получаване на различни актуални данни.
    Социалните мрежи Facebook и Twitter също са сред приложенията, с които Audi connect е в състояние да работи. Наред със функцията за предикативно писане, на разположение е и друга практична текстова функция: с помощта на предварително избрани фрази и добавени към тях данни като например актуалното местоположение на автомобила, водачът може да информира приятелското си обкръжение къде се намира или накъде се е запътил.
    Друга нова услуга от Audi connect е Picturebook Navigation. Чрез нея водачът качва снимки от места, които е задал в навигационната система, като изображенията се събират в своеобразна „картинна книга” на специален сървър; снимките могат да бъдат както собствено творение, така и заимствани от Google Earth или от Интернет. По този начин човек може да представи маршрута на пътуването си в снимки – особено атрактивна възможност при осъществяване на пътешествия за удоволствие.

    Системи за асистенция на водача

    Audi A3 Sportback използва последно поколение технологии и при системите за асистенция на водача – най-важната сред тях е Audi adaptive cruise control. Радарният темпомат автоматично поддържа зададената от водача дистанция спрямо движещия се отпред автомобил при скорост до 150 km/h; с пакета за асистенция, който интегрира няколко системи, функцията може да работи дори до 200 km/h. Заедно с трансмисията S tronic, системата ACC предлага и комфортна функция Stop&Go при ниски скорости.
    Асортиментът се допълва от редица други системи. Технологията Audi side assist например следи мъртвата зона в зрителното поле на водача с помощта на радар, Audi active lane assist предпазва водача от неволно пресичане на пътната маркировка, като заедно с това упражнява леки корекции в електромеханичната кормилна уредба. Видеокамерата, която осигурява работата на системата, има и функция за разпознаване на пътните знаци; тя показва ограниченията на скоростта и т.н. Системата за информиране на водача разпознава първите признаци на умора и предупреждава за необходимост от почивка.
    За комфортното паркиране се грижат няколко модерни системи, най-голямо впечатление измежду които прави асистент за автоматично паркиране. Той изцяло поема работата с волана при успоредно и напречно паркиране; когато това е необходимо, асистентът може да осъществява паркиране и с повече маневри. Дванайсет ултразвукови сензора следят за препятствия около автомобила. Функционалността на асистента при паркиране може да бъде разширена с поръчване на камера за задно виждане.
    Друга високотехнологична опция е системата за сигурност Audi pre sense basic. В случай, че A3 Sportback поднесе, системата автоматично натяга предните предпазни колани; едновременно с това автоматично се затварят прозорците и люка на покрива. Допълнителната функция pre sense front е интегрирана в системата adaptive cruise control. При непосредствена опасност от инцидент с намиращ се отпред автомобил, функцията отправя към водача предупреждения в няколко степени; ако водачът не успее да реагира навреме, системата реагира с автоматична намеса върху спирачките.
    При темпо под 30 km/h Audi pre sense front е в състояние изцяло да стопира A3 Sportback в извънредни ситуации. Ако въпреки това се стигне до произшестие, на помощ идва още една нова система – асистент, който предпазва автомобила от това да продължи да се движи некотролируемо след инцидент.

    Оборудване

    Audi A3 Sportback може да се похвали с богато серийно оборудване. Пакетът от мерки за безопасност, който включва въздушна възглавница за коленете на водача, може да бъде допълнително разширен от странични въздушни възглавници за задните места. Широокобхватното серийно оборудване включва климатична инсталация с ръчно управление и индикатор за налягането в гумите. При версиите Ambition и Ambiente системата за информиране на водача с цветен дисплей също е серийна и разполага с функция за напомняне за нуждата от почивки при дълги преходи, както и с програма за ефективност, включително индикатор за най-подходящата спрямо ситуацията предавка.
    Освен това A3 Sportback Ambition е стандартно екипиран със спортни седалки, спортно окачване, 17-цолови алуминиеви джанти и системата Audi drive select. При Ambiente серийно на разположение са круиз контрол, LED интериорен пакет и асистент при паркиране на заден ход. За допълнително индивидуализиране при всички версии са налични самостоятелни опции, които са заимствани директно от висшия клас. Сред тях се отличават решения като панорамен стъклен покрив и комфортен достъп до автомобила.

    Технология на светлините

    По желание Audi A3 Sportback се предлага с фарове Xenon plus, в които са интегрирани LED дневни светлини. По горния и вътрешния контур на предните светлини е прокарана светлинна ивица с хомогенна оптика, която наподобява на мигли. При поръчване на фарове Xenon plus, задните светлини също са с LED техника. Светлинните елементи, направени от LED светодиоди, образуват хомогенно изглеждащи дъги; мигачите са оформени като тясна ивица, представляваща естествен завършек на контура на светлините. Адаптивните спирачни светлини, които пулсират бързо при внезапно спиране, са серийни.
    Базираната на ксенонова технология система Audi adaptive light не само позволява насочването на светлиниия поток в завой, но е свързана и с навигационната система, благодарение на което може да работи в различни режими за движение в града, в кръстовище, извън града и по магистрала. Предната камера следи преходите между осветени и тъмни участъци, като светлините автоматично настройват своите характеристики спрямо ситуацията. При шофиране през нощта това е огромен плюс по отношение на видимостта и сигурността.
    Абсолютна новост в премиум сегмента на компактните автомобили са LED светлините, които досега бяха приоритет единствено на моделите от висшия клас. Късите светлини са интегрирани в два рефлектора с общо девет високоефективнти LED чипа, а дългите светлини са интегрирани в матовия алуминиев пръстен и работят на основана на десет LED елемента.В зависимост от избраното оборудване, дългите светлини могат да се включват автоматично, а завиващата функция на светлините (също с LED техника) осветява пътното платно в остри завои. Различнитге режими на светлините шофиране в градски и извънградски условия допълват асортимента от комфортни функции. При мъгла или гъст снеговалеж са предвидени допълнителни светлини за неблагоприятни метеорологични условия.
    Стилистични акценти в интериора поставя осветлението на ключови места и елементи като лостчетата за отваряне на вратите, пространството пред краката на водача и спътника му и поставката за бутилки, както и амбиентното осветление на централната конзола. Контролерът „touch wheel“ на системата MMI Navigation plus също е ефектно осветен.
    Audi A3 Sportback стъпва на пазара в Германия през месец февруари 2013 година. Версията 1.2 TFSI, която ще се появи малко по-късно, стартира с цена 22.500 евро. Със своя спортен, функционален и комфортен характер, автомобилът е насочен към широка потребителска аудитория. В много случаи той ще бъде купуван като втори автомобил в семейството. Основна целева аудитория са семейства, които вече притежават един автомобил, както и необвързани хора на възраст до 39 години, голяма част от които са представители на нежния пол.

    Още снимки и информация може да видите тук:
    http://autoclub.bg/index.php?menu=16&id=10816

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт