728 x 90

Детройт 2013: Завръщането на Chevrolet Corvette Stingray

Един от най-известните американски спортни автомобили – Chevrolet Corvette, приветства седмото си поколение, което ще бъде показано на специализираното изложение Автосалон Детройт 2013 NAIAS днес. Новият 2014 Corvette е третия от линията, който носи допълнителното име Stingray. Той заимства само два компонента от предишното поколение на модела и е базиран на изцяло нова каросерийна конструкция

Един от най-известните американски спортни автомобили – Chevrolet Corvette, приветства седмото си поколение, което ще бъде показано на специализираното изложение Автосалон Детройт 2013 NAIAS днес. Новият 2014 Corvette е третия от линията, който носи допълнителното име Stingray. Той заимства само два компонента от предишното поколение на модела и е базиран на изцяло нова каросерийна конструкция и ходова част, използва нов задвижващ агрегат и силово предаване, както и изцяло нови стилистични решения по отношение на външния дизайн и интериора. Изцяло новият 6.2-литров V8 двигател LT1 съчетава авангардни технологични решения като директно впръскване, Active Fuel Management (изключване на част от цилиндрите при работа на частично натоварване) и високотехнологичен горивен процес, които дават възможност за осигуряване на по-висока мощност при по-нисък разход на гориво. 8-цилиндровият мотор развива максимална мощност от 450 к.с. и пиков въртящ момент от 610 Нм, постигайки средно потребление на гориво от 9/100. Според производителя, машината може да ускори от покой до 100 км/час за по-малко от четири секунди. 
Corvette Stingray може да се похвали с адаптирано за пистово шофиране допълнително оборудване Z51 Performance Package, включващо електронно управляван блокируем диференциал, система за смазване със сух картер, интегрална система за охлаждане на спирачките, диференциала и трансмисията, както и уникален аеро пакет, който допълнително подобрява стабилността при висока скорост. Използвани са леки материали за различни детайли от купето, като карбонов капак над двигателя и отделящия се покривен панел, предни и задни калници и врати от композитни материали, карбонови нано композитни материали за подподовите панели и нова алуминиева носеща рама на каросерията. Всички те спомагат за изместване на центъра на тежестта назад в името на постигането на оптимално съотношение на теглото между предния и задния мост от 50/50 и водещо за класа съотношение между мощност и тегло.
В интериора са използвани не имитации, а детайли от истински усилени с въглеродни влакна полимери (карбон), алуминий и ръчно обработена кожа. Едновременно с това се предлагат два избора по отношение на седалките – всяка включваща лека магнезиева носеща рамка с изключителна здравина – и два 8-инчови екрана за информация за водача и за инфоразвлекателни цели с възможност за конфигуриране.
Новият Corvette Stingray ще се произвежда в завода на GM в Боулинг Грийн, Кентъки, като за целта в последно време са инвестирани 131 милиона долара, включващи приблизително 52 милиона в нова техника за сглобяване на алуминиевата каросерия, което за първи път ще се извършва от самия производител. Продажбите на модела ще стартират през третото тримесечие на 2013 година.

Corvette Stingray моделна година 2014 е най-мощният стандартен модел в неговата история, със своите 450 к.с. (335 кВт) и с въртящ момент от 610 Нм. Той е също и най-динамичният модел с това име, като ускорението му от нула до 60 мили/ч (96 км/ч) става за по-малко от четири секунди, а страничното ускорение в завой достига 1g. Същевременно с това се очаква новият модел да бъде най-икономичният Corvette, със среден разход от 10,9 литра на 100 км.
“Както Sting Ray от 1963 година, най-добрите модели на Corvette олицетворяват уникални качества по отношение на динамика, модерни технологични решения, вдъхновяващ дизайн и изключително преживяване зад волана,” отбелязва президентът на General Motors North America Марк Ройс. “Напълно новият Corvette надхвърля всичко създадено досега, благодарение на постиженията в областта на дизайна, технологиите и инженеринга.”
Напълно новият Corvette Stingray заимства само два компонента от предишното поколение на Corvette. Той е базиран на изцяло нова каросерийна конструкция и ходова част, използва нов задвижващ агрегат и силово предаване, както и изцяло нови стилистични решения по отношение на външния дизайн и интериора. Ето и някои от най-важните характеристики на модела:
– В интериора са използвани не имитации, а детайли от истински усилени с въглеродни влакна полимери (карбон), алуминий и ръчно обработена кожа. Едновременно с това се предлагат два избора по отношение на седалките – всяка включваща лека магнезиева носеща рамка с изключителна здравина – и два осем инчови екрана за информация за водача и за инфоразвлекателни цели с възможност за конфигуриране
– Предлагат се авангардни технологии за водача, включващи петрежимен Drive Mode Selector (селектор за избор на режим) с който се настройват 12 параметъра на автомобила, както и нова седем-степенна механична трансмисия с функция Active Rev Matching (активно съответствие на оборотите), която установява избора на предавка и настройва оборотите на двигателя, така че да бъде осъществен перфектен процес на превключване
– Изцяло новият 6.2-литров V8 двигател LT1 съчетава авангардни технологични решения като директно впръскване, Active Fuel Management (изключване на част от цилиндрите при работа на частично натоварване) и високотехнологичен горивен процес които дават възможност за осигуряване на по-висока мощност при по-нисък разход на гориво
– Използвани са леки материали за различни детайли като карбонов капак над двигателя и отделящия се покривен панел; предни и задни калници и врати от композитни материали; карбонови-нано композитни материали за подподовите панели и нова алуминиева носеща рама на каросерията. Всички те спомагат за изместване на центъра на тежестта назад в името на постигането на оптимално съотношение на теглото между предния и задния мост от 50/50 и водещо за класа съотношение между мощност и тегло
– Скулптурирани външни форми с авангардни високоенергийни газоразрядни и LED светлини и изпитана на състезателните писти аеродинамика, включваща изключителна обтекаемост за ниско ниво на въздушно съпротивление с елементи имащи за цел подобряване на стабилността и динамичните качества на писта
– Адаптирано за пистово шофиране допълнително оборудване Z51 Performance Package включващо: електронно управляван блокируем диференциал, система за смазване със сух картер, интегрална система за охлаждане на спирачките, диференциала и трансмисията, както и уникален аеро пакет, който допълнително подобрява стабилността при висока скорост.

Изработен на ръка, високотехнологичен интериор
– Премиум материали, включващи истински алуминиеви детайли с високо ниво на обработка; предлага се и оборудване с карбонови детайли
– По-директно усещане при шофиране, с волан с по-малък диаметър и избор от два нови вида седалки
– Авангардни технологични решения, включващи стандартно два екрана и цветен  head-up дисплей.

Технологии, насочени към водача
– Driver Mode Selector (селектор на режима за водача) оптимизира 12 параметъра на автомобила
– Конфигурируемите екрани и head-up дисплеят могат да бъдат настроени съгласно желанията на водача
– Централният touch screen екран използва технология разпознаваща жестовете

Дванайсетте динамични параметъра които се настройват с помощта на избора на всеки режим включват:
– Настройка на конфигурацията на уредите: При режими Tour, Eco и Weather се изобразяват данни за пътуването, аудио системата и навигацията; режим Sport показва класически, лесни за разчитане спортни уреди; в режим Track конфигурацията на уредите е базирана на използваните в състезателния Corvette Racing C6.R с време за измерване на всяка обиколка
– ETC (Electronic Throttle Control, електронен контрол на дроселовата клапа): Настройва характеристиката на отваряне на дроселовата клапа (в съответствие с движението на педала на газта) в избран режим и по този начин на реакцията на автомобила
– Автоматична трансмисия с лостове на волана: Настройва се комфортът на превключване и оборотните режими на смята на предавките  
– Active Fuel Management: В нормален режим, двигателят LT1 използва всичките 8 цилиндъра на V-8 мотора по време на ускоряване и само четири цилиндъра (като V-4 конфигурация) при равномерно движение с невисока скорст; в режим Eco двигателят остава в режим V-4 с цел намаляване на разхода на гориво до момента до който не се наложи по-агресивно ускоряване
– Активна изпускателна система: Системата настройва времето за отваряне на електронно контролираните клапи за да създаде подходящата звукова картина от  V-8 двигателя в зависимост от режима на движение
– Електронно управляван блокируем диференциал (Z51): Настройва се степента на блокиране на диференциала, балансът между реакцията на кормилното управление и стабилността при различните пътни условия; по-агресивни характеристики в режими Sport и Track
– Кормилно управление: Степента на подпомагане от страна на кормилното управление се настройва в режимите за да осигури на водача подходящото за всяка ситуация усещане
– Magnetic Ride Control: Настройва твърдостта и абсорбиращите качества на амортисьорите на базата на пътните условия, от ниво на оптимизиран комфорт до динамично шофиране
– Launch control (контрол на потеглянето): Може да се активира в режими Sport и Track за механични и автоматични трансмисии и предлага оптимално дозиране на въртящия момент за максимално бързо потегляне
– Активно поведение на пътя (контролна система за стабилност StabiliTrak): В режими Sport и Track може да се активира спортна настройка на системата. Същата може изцяло да бъда изключена, предоставяйки на водача пълен контрол над автомобила
– Traction control (контрол на сцеплението): В режим Weather контролът на сцеплението и въртящия момент на двигателя се настройват съобразно влошените пътни и метереологични условия
– Performance Traction Management (управление на сцеплението на писта): наличен в режими Sport и Track той предлага пет настройки на степента на намаляване на въртящия момент и интервенцията на спирачките при пилотиране на писта.

Всяка линия във функционалния екстриор на Corvette Stingray има значение
– Аеродинамичният дизайн включва стратегии от състезателната програма на Corvette
– Ярко изразените светлинни тела включват LED дневни светлини, газоразрядни основни светлини, с висока интензивност и задни светлини с индиректни LED елементи
– Предният капак и свалящият се покривен панел са изработени от усилени с въглеродни нишки полимери с помощта на които се подобрява тегловия баланс между предния и задния мост

Инженерите и стилистите са прекарали много часове в аеродинамичния тунел за да оформят повърхностите така че да съчетават естетика и динамика. Ето някои характеристики на функционалните външни елементи:
– Всички модели са с нова радиаторна решетка и разположение на радиаторите, както и нови отвори на капака. Отвеждането на въздуха покрай капака намалява силата на повдигане на предната част и подобрява реакциите на кормилното управление при висока скорост
– Конструкцията на предните калници също има принос за отвеждане на създаденото под капака налягане и намаляване на аеродинамичното съпротивление
– Моделите с автоматична трансмисия и динамичния пакет Z51 Performance Package разполагат с функционален отвор от лявата страна с помощта на който се насочва въздушен поток към топлообменника за трансмисионното масло и подобен отвор от другата страна, който насочва въздушния поток през топлообменника за маслото на електронно блокируемия диференциал
– Въпросният въздушен поток преминал през двата топлообменника напуска каросерията на автомбила чрез отвори интегрирани в задните светлини с форма вдъхновена от тези на самолетите и през допълнителни отвори под тях
– Оборудването Z51 Performance Package включва също и отвори за допълнително охлаждане на спирачките, уникален заден спойлер и допълнителни въздушни дефлектори за подобряване на динамичните качества на писта.  

“Всеки квадратен сантиметър от екстериора на Corvette, моделна година 2014, е създаден така че да оптимизира движението с висока скорост,” отбелязва Кърк Бранън, директор екстериорен дизайн. “Екипът успя да съчетае по изключителен начин ниско аеродинамично съпротивление с атрибути нужни за динамично шофиране на пистата – и всичко това в един скулптуриран дизайн, който вдъхновява хората по същия начин по който го е правил Corvette в продължение на шест десетилетия.”

Конструиран да се състезава, създаден за удоволствие на пътя
– Новата алуминиева конструкция на носещата пространствена рама е с 57 процента по-здрава и устойчива на усукване и едновременно с това с 45 кг по-лека от досегашната стоманена
– Новаторското използване на композитни материали включително усилени с въглеродни нишки полимери за предния капак и покрива, леките формовани композити за предните и задните калниците и вратите, както и карбоновите нано-композити за подподовите панели, спомагат за намаляване на теглото на каросерията със 17 кг
– Новият V-8 двигател LT1 използва авангардни технологични решения с цел постигане на по-висока мощност при по-нисък разход на гориво; той от своя страна предава мощността си на изключителната седемстепенна механична предавателна кутия със система за настройка на съответствието на оборотите при превключване (Active Rev Matching) за по-прецизно преминаване на по-високи и по-ниски предавки.

По-директно и пряко усещане при шофиране  
– Трето поколение Magnetic Ride Control за по-високо ниво на комфорт и контрол
– Електрическото кормилно управление адаптира реакцията и усещането
– Електронно управляваният блокируем диференциал осигурява оптимално сцепление

“Електронният блокируем диференциал подобрява поведението на Stingray с оптимизиране на управляемостта в различни ситуации на пътя,” отбелязва Майк Бейли, инженер в областта на автомобилните системи и специално ходовата част. “С непрекъснато модулиране на насочването на въртящия момент към задните колела, eLSD може да повиши сцеплението на гумите за ускоряване при излизането от кривата на завоя, да подобри стабилността на високоскоростни пътища и в завои.”

Работата на eLSD е напълно интегрирана със системите StabiliTrak и Performance Traction Management. Тя се осъществява на базата на три режима, определяни чрез регулатора на Drive Mode Selector:
– Mode 1 (Режим 1) е настройка по подразбиране за нормално движение
– Mode 2 (Режим 2) се активира когато електронната система за стабилност е изключена в режим Sport или Track. Той осигурява по-чевръсто завиване и ускоряване при излизане от кривата на завоя  
– Mode 3 (Режим 3) се активира автоматично при включване на програмата Performance Traction Management. Тази настройка има същите функции като Режим 2, но работата и е по-прецизно съгласувана с работата на програмата  Performance Traction Management.

Стандартните спирачки Brembo, с четирибутални фиксирани спирачни апарати произхожда от състезателната програма на Chevrolet, осигурява изключителна спирачна мощ както при движение по шосета, така и на пистата. Основните характеристики на системата са:
– 12.6-цоловите (320 мм) предни дискове и 13.3-цоловите (338 мм) задни дискове са стандартни и имат с 35 процента по-голяма активна площ на спирачно зацепване от това на предишните. В резултат от това спирачната дистанция се намалява с 9 процента
– Лети, перфорирани 13.6-инчови (345 мм) предни  дискове и 13.3-инчови (338 мм) перфорирани задни дискове се използват при оборудването Z51 Performance Package. Те имат с 6 процента по-голяма активна площ на спирачно зацепване от тези на предишното поколение Grand Sport и са с допълнително охлаждане за подобряване на работата при пистово пилотиране. В резултат от това спирачната дистанция се намалява с 5 процента спрямо стандартните
– Всички спирачни системи са с фиксирани предни и задни спирачни апарати и по-голяма структурна здравина с цел по-равномерно износване на спирачните накладки и по-оптимална работа.

 

2014 Chevrolet Corvette Stingray – предварителни технически характеристики:

Накратко

Модел:

Chevrolet Corvette Stingray, модел 2014 година

Тип каросерия и задвижване:

Двуместно спортно купе с две врати, заден капак и подвижен панел на покрива, задно предаване

Конструктивно изпълнение:

Каросерийни панели от стъклопласти и усилени с въглеродни влакна композитни материали, носеща рама от хидроформовани алуминиеви профили, структурни компоненти и елементи на ходовата част от алуминиеви и магнезиеви сплави

Място на производство:

Боулинг Грийн, Кентъки, САЩ

Двигател

 

LT1 6.2L V-8

Работен обем (см3):

6162

Диаметър / ход на буталата (мм):

103.25 / 92

Материал на цилиндровия блок:

лят алуминий

Материал на цилиндровите глави:

лят алуминий

Газоразпределителен механизъм:

горноразположени разпределителни валове, по два клапана на цилиндър

Система за впръскване на гориво:

директно впръскване

Cтепен на сгъстяване:

11.5:1

Максимална мощност к.с. / кВт:

450 / 335 (предварителни данни)

Максимален въртящ момент (Нм):

610 (предварителни данни)

Предавателни механизми

Вид:

седемстепенна механична трансмисия с функцияActiveRevMatch

шестстепенна автоматична трансмисия с функция за ръчно превключване с планки на волана

Ходова част и окачване

Преден мост:

двойни алуминиеви напречни носачи с различна дължина (SLA), напречно разположен листов ресор от композитни материали, телескопични амортисьори

Заден мост:

двойни алуминиеви напречни носачи с различна дължина (SLA), напречно разположен листов ресор от композитни материали, телескопични амортисьори

Активни функции на окачването:

адаптивна система Magnetic Selective Ride Control (допълнително оборудване при версията Z51)

Контрол на сцеплението с пътя:

електронна система за стабилност StabiliTrak,

Спирачна система

Вид:

Дискови спирачки със сервоусилвател и четирибутални спирачки апарати на всички колела (дискове с нарези при версията Z51)

Диаметър на дисковете (мм):

отпред: 12.6 / 320 (13.6 / 345 при версията Z51)
отзад: 13.3 / 338

Колела и гуми

Размер на колелата:

отпред: 18 x 8.5 цола (при версията Stingray)

отпред: 19 x 8.5 цола (при версията Z51)

отзад: 19 x 10 цола (при версията Stingray)

отзад: 20 x 10 цола (при версията Z51)

Гуми:

Michelin Pilot Super Sport (run-flat)
отпред: P245/40R18 (при версията Stingray)

отпред: P245/35R19(при версията Z51)
отзад: P285/35R19 (при версията Stingray)

отзад: P285/30R20 (при версията Z51)

Външни размери

Междуосно разстояние (мм):

2710

Обща дължина (мм):

4495

Обща широчина (мм):

1877

Обща височина(мм):

1235

Разпределение на теглото

(преден / заден мост в %):

50 / 50

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт