728 x 90

Автосалон Женева 2017: Audi Q8 Sport предсказва бъдещия RS флагман

Автосалон Женева 2017: Audi Q8 Sport предсказва бъдещия RS флагман

Audi Q8 Sport Concept, който дебютира днес в Женева, предсказва изключително вълнуващо близко бъдеще за почитателите на по-бързите и мощни SUV модели, както и какво ще представлява RS флагманът на Q-гамата на Audi. Новият концептуален модел е базиран на концепта Q8, който по-рано тази година Audi показа в Детройт, но идеята тук е различна –

Audi Q8 Sport Concept, който дебютира днес в Женева, предсказва изключително вълнуващо близко бъдеще за почитателите на по-бързите и мощни SUV модели, както и какво ще представлява RS флагманът на Q-гамата на Audi.

Новият концептуален модел е базиран на концепта Q8, който по-рано тази година Audi показа в Детройт, но идеята тук е различна – почти същите форми, но повече спорт – в излъчването и поведението на пътя.

Промените в дизайна в сравнение с Q8 са скромни и всички са подчинени на една цел – автомобилът да излъчва повече агресия. Интересното е, че Q8 Sport Concept дели някои дизайнерски решения с друг нов модел – RS5, който също дебютира в Женева – става въпрос за по-големите въздушни отвори в предната броня, които се очертават като запазена марка на RS моделите на Audi.

Що се отнася до задвижването, тук също има скромни промени с сравнение с Q8 – 3-литров V6 мотор, който има два конвенционални турбокомпресора, както и електрически компресор. Q8 Sport Concept е и „мек хибрид” – електрическият мотор е разположен между двигателя и трансмисията и ролята му е да добавя мощност, да регенерира енергия, както и да стартира и спира бензиновия агрегат.

Всъщност, тази концепция не е толкова революционна, както беше обявено на представянето на Q8 Sport Concept днес. Електрически компресор вече се появи в серийния Audi SQ7, а Honda предлагаше интегрирани стартер генератори в няколко свои модела в края на 90-те години. Но е факт, че комбинацията на тези елементи ще се отрази отлично на динамиката на внушителния SUV модел.

Мощността на концепта е 476 конски сили, максималният въртящ момент е 700 Nm, а това означава максимална скорост от 275 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди.

„Меката” хибридна система работи с литиево-йонна батерия с капацитет 0,9 kWh, която е разположена под пода на багажника. С рекуперирането на енергия се очаква разходът на автомобила да е с 1 литър по-малък на 100 километра. От Audi твърдят, че с един резервоар Q8 Sport Concept може да измине 1200 километра.

С оглед на това, че серийният Q8 ще се появи на пазара през 2018 година, то би трябвало да очакваме спортната му версия да е на пазара през 2019 година.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт