728 x 90

Париж 2018: Дейвид Бекъм на световния дебют на марка от Виетнам (видео)

Дебютът на виетнамския стартъп VinFast предизвика голям интерес на започващия Автосалон Париж 2018 – част от харизматичните европейски изложения. На щанда на компанията от Виетнам по време на днешната пресконференция нямаше нито едно свободно място, а самият Дейвид Бекъм уважи премиерата на двата концептуални автомобила на новия азиатски бренд. Причината се корени в екзотичността и

Дебютът на виетнамския стартъп VinFast предизвика голям интерес на започващия Автосалон Париж 2018 – част от харизматичните европейски изложения. На щанда на компанията от Виетнам по време на днешната пресконференция нямаше нито едно свободно място, а самият Дейвид Бекъм уважи премиерата на двата концептуални автомобила на новия азиатски бренд.

Причината се корени в екзотичността и амбициозността на проекта. Досега Виетнам не е известен в Европа като автомобилен производител, а сега идва неочаквана заявка за световна експанзия, подкрепена от мащабни инвестиции.

Собственикът на марката VinFast – холдинг Vingroup, е един от най-големите частни бизнеси във Виетнам. Той е специализиран в строителството и инвестирането, но работи и в още няколко сфери. С автомобили групировката се занимава отскоро, но в строителството на завода само през 2017 г. са вложени около $3,5 милиарда.

В Париж тези дни компанията се представлява от началника си Джеймс де Лука – с 28-годишен стаж в General Motors (стига до пост вицепрезидент по глобалното производство), и неговия колега там Дейвид Лайън (шеф-дизайнер). Дизайнът на кросоувъра с името LUX SA2.0 оцени британската футболна звезда Дейвид Бекъм.

"Потресаващо", – сподели той и добави, че е удивен от демонстрираното качество. И Бекъм най-вероятно е останал удивен от на практика пълната липса на физически бутони в салона и огромния 10-инчов сензорен монитор в централната конзола.

А може би, той вече е знаел, че VinFast е привлякъл в разработката на колите си не само италиански дизайнери, но и световни лидери в пазара на автомобилните технологии като Magna Steyr, AVL и Bosch. Както кросоувърът, така и седанът LUX A2.0 засега са само концепти.

Компанията се надява, че именно серийните версии на тези модели ще са първите, които през лятото на 2019 г. ще са на конвейера на строящия се засега завод, където ще се трудят около 2 хиляди робота. Експортът е предвиден да започне през 2020 г., а след "луксовете" гамата ще бъде разширена с присъствие във всеки сегмент – в това число елмобили и дори електрически автобуси.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт