728 x 90

В очакване на Toyota Supra с мотор от M3 и механични скорости

Моделът Supra на Toyota ще получи в близко бъдеще нова върхова спортна версия. Тестови прототипи с двигател от BMW M3, механична скоростна кутия и мюнхенски регистрационни номера вече са забелязани на Нюрбургринг. От 2019 г. насам Supra се произвежда заедно с близкия до нея модел BMW Z4 в завода на Magna Steyr в Грац. И

Моделът Supra на Toyota ще получи в близко бъдеще нова върхова спортна версия. Тестови прототипи с двигател от BMW M3, механична скоростна кутия и мюнхенски регистрационни номера вече са забелязани на Нюрбургринг.

От 2019 г. насам Supra се произвежда заедно с близкия до нея модел BMW Z4 в завода на Magna Steyr в Грац. И оттогава насам японците упорито и внимателно работят върху петото издание на спортната автомобилна легенда – съвсем наскоро, през 2022 г., го дариха с чудесна механична скоростна кутия. През втората половина от живота на „Mk5“ Toyota би могла наистина да се развихри и да присади под ниския преден капак двигателя от актуалното BMW M3.

Най-близък до бъдещата върхова Supra е специалният юбилеен модел (тук показан заедно със състезателния GR Supra GT4 EVO), който в Европа ще се нарича Toyota GR Supra GT4 100th Edition Tribute. За този пазар ще бъдат произведени само 100 бройки.

Слуховете за трансплантацията на мощния шестцилиндров битурбо двигател с означение „S58“ се носят от дълго време. Но сега автомобилните наблюдатели са забелязали на Северната отсечка на Нюрбургринг много бърза Supra с дискретен заден спойлер и камуфлажно фолио отпред и отзад – с мюнхенски регистрационни номера.

Европейският модел, който по желание може да бъде оборудван със заден спойлер, е базиран върху GR Supra Lightweight с 340 к.с. и механична скоростна кутия.


500 к.с., механична скоростна кутия и задвижване на задните колела

GR Supra 3.0, която разчита на шестцилиндровия двигател на BMW (B58) с един турбокомпресор и 340 к.с., си е доста бърза. Това означава, че на 1,5-тонната хищна риба са й необходими само 4,3 секунди, за да спринтира от място до 100 км/ч. Моторът S58 обаче е способен на много повече – в BMW M2 той развива 460 к.с., а в M3 и M4 – между 480 и 550 к.с. в зависимост от версията на модела.

В САЩ, където вносителят празнува 45-ия рожден ден на Supra, моделът се лансира като GR Supra 45th Anniversary Edition. Тиражът е 900 бр.

Това подсказва, че евентуален върхов модел на Supra с двигател S58 би имал значително по-висока мощност от сегашния. А динамичните характеристики вероятно ще се изкачат на съвсем ново ниво с подходящи модификации на ходовата част, аеродинамиката и спирачките. Особено привлекателна за любителите на спортни автомобили би била комбинацията с механична трансмисия и задвижване на задните колела. Благодарение на тези съставки поръчките за актуалното BMW M2 вече са пробили тавана.

Прочети още:
Ford Puma с нов интериор, подобрен инфотейнмънт и мотори с мек хибрид
По отношение на мощността Япония и САЩ са начело. Тук се използва спецификацията RZ, която извлича 387 к.с. и 500 Нм въртящ момент от трилитровия редови шестцилиндров бензинов двигател с един турбокомпресор от гамата на BMW.


Ще се появи ли и BMW Z4 M-Roadster с двигател S58?

Като стана дума за BMW – изглежда вероятно близкородственият Z4 също да получи мощното задвижване на M2/M3. От BMW предпочитат да отклоняват този въпрос. Все още обаче има достатъчно време – все пак баварците ще запазят роудстър серията в гамата си си до 2026 г. Напомняме: и по отношение на механичната трансмисия първоначално BMW не искаше да последва примера на Toyota, като предпочете да заложи на осемстепенния автоматик за Z4.

Всички специални модели разчитат на по-късо главно предаване, което има за цел да подобри възможностите за спринт.

Сега обаче, когато Supra е на вълната на успеха благодарение на въвеждането на механична трансмисия за шестцилиндровия двигател, баварците бързо последваха японския пример. BMW Z4 с ръчна скоростна кутия ще бъде добавено към гамата през 2024 г. Следователно не е изключено в края на серията Z4 (G29) все пак да има роудстър Z4 M с S58. В противен случай Supra може да изпревари на финала мюнхенския модел.

Окачването е подсилено с нови амортисьори и стабилизатори и е с по-стегнати настройки.

Накратко: Toyota очевидно разработва за серията Supra нова върхова версия с двигателя S58 от BMW M3. Първите тестови автомобили с механична трансмисия и задвижване на задните колела вече са забелязани на Нюрбургринг. Независимо от това баварците все още отричат, че BMW също работи върху М роудстър на базата на Z4.


На снимките в текста и в галерията показваме специално юбилейно издание на Supra за Европа и САЩ.

Снимки: Toyota
Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт