През 2020 г. Toyota добави към семейството на Yaris модел на име Cross. През 2024 г. той ще бъде обновен, като промените ще включват по-мощно хибридно задвижване. Toyota Yaris Cross е базирана върху платформата GA-B, която вече се използва от Yaris и GR Yaris, но Cross е значително по-голям. С външна дължина от 4180 мм
През 2020 г. Toyota добави към семейството на Yaris модел на име Cross. През 2024 г. той ще бъде обновен, като промените ще включват по-мощно хибридно задвижване.
Toyota Yaris Cross е базирана върху платформата GA-B, която вече се използва от Yaris и GR Yaris, но Cross е значително по-голям. С външна дължина от 4180 мм той надминава стандартния Yaris с почти 24 см и вече наднича леко в компактния клас. Освен това моделът отчетливо превъзхожда Yaris по отношение на височината (1560 мм) и най-вече на широчината (1765 мм).
Yaris Cross само с хибридно задвижване
Още от самото начало Yaris Cross се задвижваше от 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател, комбиниран с електромотор с мощност 59 кВт в хибридна система. Според Toyota максималната мощност на системата е 116 к.с. и 141 Нм. Необичайно за този сегмент: Toyota предлага Yaris Cross и с опционално задвижване на всички колела, стандартно е задвижван предният мост. Също като при Toyota RAV4 Hybrid, системата за задвижване на всички колела работи с допълнителен електромотор на задния мост.
Както и при обикновения Yaris, по-мощното хибридно задвижване ще се предлага в Yaris Cross от моделната 2024 година – поне за нивото на оборудване GR и новия специален модел Premiere Edition. Както и в Yaris, комбинацията от 1,5-литров бензинов двигател плюс по-мощен електромотор вече осигурява 132 к.с. и 185 Нм въртящ момент. С новата цялостна настройка задвижването Hybrid 130 би трябвало да се усеща като по-мощно във всички ситуации. Задвижващата система Hybrid 115 остава непроменена за по-ниските нива на оборудване.
Ясно се вижда увеличеният в сравнение с Yaris пътен просвет, който би трябвало да гарантира определена степен на проходимост по лоши пътища – тук разликата е 30 мм в повече. Заедно с пластмасовите уширения на арките на колелата и 18-цоловите джанти това води до доста по-снажна осанка.
Обновяването носи на модела нови дисплеи и индикатори
В допълнение към хибридното задвижване шумоизолацията в кабината също е подобрена за моделната 2024 година. Нови са и цифровите уреди, които могат да се конфигурират по много начини и се предлагат в два размера – със 7-инчов и 12,3-инчов диагонал на дисплея. Новият мултимедиен сензорен екран също се доставя в два размера (9 или 10,5 инча). Системата зад него и асистиращите системи, обобщени под името T-Mate, вече могат да бъдат актуализирани „по въздуха“. Цифровият интелигентен ключ (Smart Key) и модернизираните асистиращи системи също са пренесени от фейслифта на модела Yaris.
Гъвкаво товарно пространство
Toyota е поставила силен акцент върху гъвкавостта на товарното пространство. Подът на багажното отделение може да се махне, за да се осигури по-голяма вместимост. Интегрирана е система за странично закрепване на нестабилни товари, а при сгънати задни седалки би трябвало да се побират и планински велосипеди. Предлага се електрическо отваряне на задния капак, което може да се активира с движение на крака.
GR Sport с чисто визуални промени
Предстои да видим какъв дял от общите продажби ще се падат в бъдеще на версията GR Sport. Отвън спортният Yaris Cross има различен дизайн на радиаторната решетка с черна мрежеста шарка, дифузор и полирани 18-цолови десетспицови алуминиеви джанти. Както всички модели GR Sport, ексклузивният екстериорен цвят е „Dynamic Grey“ с черни акценти.
Вътрешният отдел за тунинг и моторни спортове Gazoo Racing е увековечен върху екстериора и интериора със собствени лога. В интериора емблемата може да бъде открита на волана, опорите за глава и бутона за стартиране, както и на дисплея с уредите. Спортните седалки са тапицирани в сив велур с червени акцентни шевове – също като волана и лоста на трансмисията. Тъмносребристи вложки на вратите и на арматурното табло допълват визуалните промени.
В Toyota са убедени, че Yaris Cross ще има голям успех. Моделът е разработен специално за Европа и се произвежда тук (заедно със стандартния Yaris във Валансиен, Франция). Амбициозната цел: Toyota иска да продаде в бъдеще 150 000 бройки от Yaris Cross и да постигне пазарен дял от осем процента в B-SUV сегмента.
Снимки: Toyota
Източник: ams.bg
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *