728 x 90

Toyota Yaris Cross (2024) – Повече мощност за малкия хибриден кросоувър

През 2020 г. Toyota добави към семейството на Yaris модел на име Cross. През 2024 г. той ще бъде обновен, като промените ще включват по-мощно хибридно задвижване. Toyota Yaris Cross е базирана върху платформата GA-B, която вече се използва от Yaris и GR Yaris, но Cross е значително по-голям. С външна дължина от 4180 мм

През 2020 г. Toyota добави към семейството на Yaris модел на име Cross. През 2024 г. той ще бъде обновен, като промените ще включват по-мощно хибридно задвижване.

Toyota Yaris Cross е базирана върху платформата GA-B, която вече се използва от Yaris и GR Yaris, но Cross е значително по-голям. С външна дължина от 4180 мм той надминава стандартния Yaris с почти 24 см и вече наднича леко в компактния клас. Освен това моделът отчетливо превъзхожда Yaris по отношение на височината (1560 мм) и най-вече на широчината (1765 мм).

Yaris Cross само с хибридно задвижване

Още от самото начало Yaris Cross се задвижваше от 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател, комбиниран с електромотор с мощност 59 кВт в хибридна система. Според Toyota максималната мощност на системата е 116 к.с. и 141 Нм. Необичайно за този сегмент: Toyota предлага Yaris Cross и с опционално задвижване на всички колела, стандартно е задвижван предният мост. Също като при Toyota RAV4 Hybrid, системата за задвижване на всички колела работи с допълнителен електромотор на задния мост.

Както и при обикновения Yaris, по-мощното хибридно задвижване ще се предлага в Yaris Cross от моделната 2024 година – поне за нивото на оборудване GR и новия специален модел Premiere Edition. Както и в Yaris, комбинацията от 1,5-литров бензинов двигател плюс по-мощен електромотор вече осигурява 132 к.с. и 185 Нм въртящ момент. С новата цялостна настройка задвижването Hybrid 130 би трябвало да се усеща като по-мощно във всички ситуации. Задвижващата система Hybrid 115 остава непроменена за по-ниските нива на оборудване.

Ясно се вижда увеличеният в сравнение с Yaris пътен просвет, който би трябвало да гарантира определена степен на проходимост по лоши пътища – тук разликата е 30 мм в повече. Заедно с пластмасовите уширения на арките на колелата и 18-цоловите джанти това води до доста по-снажна осанка.

Обновяването носи на модела нови дисплеи и индикатори

В допълнение към хибридното задвижване шумоизолацията в кабината също е подобрена за моделната 2024 година. Нови са и цифровите уреди, които могат да се конфигурират по много начини и се предлагат в два размера – със 7-инчов и 12,3-инчов диагонал на дисплея. Новият мултимедиен сензорен екран също се доставя в два размера (9 или 10,5 инча). Системата зад него и асистиращите системи, обобщени под името T-Mate, вече могат да бъдат актуализирани „по въздуха“. Цифровият интелигентен ключ (Smart Key) и модернизираните асистиращи системи също са пренесени от фейслифта на модела Yaris.

Гъвкаво товарно пространство

Toyota е поставила силен акцент върху гъвкавостта на товарното пространство. Подът на багажното отделение може да се махне, за да се осигури по-голяма вместимост. Интегрирана е система за странично закрепване на нестабилни товари, а при сгънати задни седалки би трябвало да се побират и планински велосипеди. Предлага се електрическо отваряне на задния капак, което може да се активира с движение на крака.


GR Sport с чисто визуални промени

Предстои да видим какъв дял от общите продажби ще се падат в бъдеще на версията GR Sport. Отвън спортният Yaris Cross има различен дизайн на радиаторната решетка с черна мрежеста шарка, дифузор и полирани 18-цолови десетспицови алуминиеви джанти. Както всички модели GR Sport, ексклузивният екстериорен цвят е „Dynamic Grey“ с черни акценти.

Вътрешният отдел за тунинг и моторни спортове Gazoo Racing е увековечен върху екстериора и интериора със собствени лога. В интериора емблемата може да бъде открита на волана, опорите за глава и бутона за стартиране, както и на дисплея с уредите. Спортните седалки са тапицирани в сив велур с червени акцентни шевове – също като волана и лоста на трансмисията. Тъмносребристи вложки на вратите и на арматурното табло допълват визуалните промени. 

В Toyota са убедени, че Yaris Cross ще има голям успех. Моделът е разработен специално за Европа и се произвежда тук (заедно със стандартния Yaris във Валансиен, Франция). Амбициозната цел: Toyota иска да продаде в бъдеще 150 000 бройки от Yaris Cross и да постигне пазарен дял от осем процента в B-SUV сегмента.

Снимки: Toyota
Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт