728 x 90

Citroën обновява Berlingo с комфортни седалки и различни батерии

Citroën предприема цялостна модернизация на своето високо комби. ë-Berlingo става по-дигитален, по-комфортен – и получава батерия от нов тип. От началото на 2022 г. Citroën Berlingo е само електрически на основните европейски пазари. Това  остава така и след обновяването, което дава на електрическото високо комби нова технология на батерията. От сега нататък то ще бъде

Citroën предприема цялостна модернизация на своето високо комби. ë-Berlingo става по-дигитален, по-комфортен – и получава батерия от нов тип.


От началото на 2022 г. Citroën Berlingo е само електрически на основните европейски пазари. Това  остава така и след обновяването, което дава на електрическото високо комби нова технология на батерията. От сега нататък то ще бъде оборудвано с литиево-желязнофосфатна батерия (LFP), която ще продължи да има капацитет от (използваеми) 50 киловатчаса, но с нея екипажът на Berlingo ще може да стигне по-далеч от преди. Citroën посочва пробег от 320 километра по WLTP, което означава увеличаване с около 20 процента.

Задвижването на ë-Berlingo

Електрическият двигател на предния мост продължава да осигурява мощност от 100 кВт (136 к.с.). Citroën е преработил системата за рекуперативно спиране: интензивността на рекуперацията може да се регулира на три степени с помощта на лостчета на волана. Опционалната термопомпа има за цел да подобри допълнително енергийната ефективност. Имената на трите режима на шофиране не се нуждаят от обяснения: Eco, Normal и Power.

Максималната мощност на зареждане с постоянен ток на енергийния резервоар е 100 кВт, тъй че тя може да се зареди от нула до 80 процента за 30 минути. Онези, които зареждат с променлив ток – например от стенна кутия вкъщи – ще трябва да се задоволят с бордово зарядно устройство с мощност 7,4 кВт. Новото ë-Berlingo може да се зарежда и с 11 кВт, но срещу доплащане.

Външен дизайн

След модернизацията Citroën Berlingo продължава да се предлага с две дължини (4,40 или 4,75 м). Външният му вид е значително променен. Радиаторната решетка и бронята, в която са разположени всички отвори за въздух, сега образуват блок с новото овално лого на марката в центъра. Към него отдясно и отляво се присъединяват стилистични елементи, които възприемат графиката на двойния шеврон. Фаровете също са нови, като всеки от тях има по две вертикални и една хоризонтална лента. Гамата от 16- и 17-цолови джанти е преработена, а в портфолиото са добавени два нови цвята: „Kiama Blue“ и „Sirkka Green“ допълват „Kaolin White“, „Perla Nera Black“ и „Steel Grey“.

Арматурно табло и инфо-развлекателна система

Вътре има ново арматурно табло с конфигуриращ се, цифров, черно-бял комбиниран контролен уред и централен 10-инчов сензорен екран, който заедно с вентилационните отвори в средата е леко наклонен към мястото на водача. Тъй като въздушната възглавница е разположена в тавана, в горната част на арматурното табло има допълнителна жабка. В долната си част таблото е изтеглено напред – особено в централната част, където са разположени скоростният лост,  електрическата ръчна спирачка, бутонът за стартиране, два USB порта и индуктивна поставка за зареждане на смартфони. Многофункционалният волан може по желание да се доставя с отопление.

На централния екран се появява интерфейсът на инфо-развлекателната система „My Citroën Play“, там се показва и изображението от камерата за заден ход и се възпроизвеждат екраните на смартфони чрез Apple Carplay или Android Auto. Като ъпгрейд се предлага системата „My Citroën Drive Plus“, която работи с уиджети, подобни на тези на смартфоните, разполага с 3D навигация и  разбира команди на естествен език. Ако изберете тази опция, разположеният отвъд волана комбиниран уред се предлага в цвят.

Вътрешно пространство

Отзад новият Citroën  Berlingo винаги предлага три единични, плъзгащи се и сгъваеми седалки, към които могат да бъдат добавени две допълнителни места на третия ред в дългата версия. Достъпът до интериора и сега се осъществява чрез плъзгащи се врати с електрозадвижвани прозорци. В своето високо комби хората от френската марка за първи път използват специално разработени предни седалки „Advanced Comfort“, които имат трицветни текстилни покрития и ефект на релефна тапицерия в средата. Мястото до водача също може да се сгъва, като при необходимост се създава равна товарна площ, дълга 2,70 или 3,05 м в зависимост от дължината на автомобила.

Обемът на багажника варира от 775 литра (нормална версия с изправени задни седалки, до под рафта над багажа) до 4000 литра (дълга версия, натоварена до тавана). Като стана дума за тавана –   многофункционалният покрив „Modutop“ включва полупрозрачна арка, амбиентно осветление, затъмняващ се панорамен стъклен покрив с електрически щори и заден контейнер на тавана. Обновеният Berlingo предлага на различни места в кабината 27 отделения за съхранение на вещи с общ обем до 186 литра. 

Системи за подпомагане

Гамата от асистиращи системи включва до 18 функции. Сред тях са цветен head-up дисплей, адаптивен круиз контрол с функция stop and go, камера за заден ход с поглед отгоре, контрол на спускането по наклон и контрол на стабилността на ремаркето.

Версии и предлагане

В повечето страни в Европа обновеният Berlingo ще се предлага само в електрическа версия. На някои европейски пазари, сред които и България обаче, както и извън Европа, моделът ще се доставя и с двигатели с вътрешно горене.

Гамата на Berlingo в България ще бъде съобразена с разнообразието на потребителските групи и освен със 100% електрическо задвижване ще се предлага и във версия категория N1, включваща пълната гама двигатели с вътрешно горене: два дизелови – BlueHDi 100 и BlueHDi 130 (който може да бъде поръчан и с 8-степенна автоматична трансмисия), както и бензинов PureTech 110.

Моделът ще бъде на разположение при търговците на Citroën през пролетта на 2024 година.


Снимки: Citroën
Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт