728 x 90

Suzuki Swift (2024): Седмото джудже

На изложението Japan Mobility Show 2023 Suzuki показа много близък до серийното производство вариант на седмото поколение на Swift. Сега представиха официално и версията, която ще се предлага в Европа. Сегашното поколение на Suzuki Swift (RZ/AZ) се предлага от 2017 г., а през 2020 г. японската компания модернизира модела. Седмото поколение (с вътрешно название YED)

На изложението Japan Mobility Show 2023 Suzuki показа много близък до серийното производство вариант на седмото поколение на Swift. Сега представиха официално и версията, която ще се предлага в Европа.

Сегашното поколение на Suzuki Swift (RZ/AZ) се предлага от 2017 г., а през 2020 г. японската компания модернизира модела. Седмото поколение (с вътрешно название YED) беше показано в предварителен вариант на  изложението Japan Mobility Show 2023 в Токио. В окончателен вид моделът беше официално представен в Япония малко след появата на изложението.


Серийната версия потвърждава това, което вече беше показано в студията от изложението. Предната част е по-заоблена, линията на предния капак е по-извита. Същото се отнася и за самия капак, който вече не се намира между калниците, а ги покрива. Решетката от пиано лак е в рамка, но е загубила централната си планка. Освен това в Suzuki са преработили блоковете на светлините и предната престилка, чиито отвори за въздух са значително променени. Страничният изглед показва разширени калници, ясно видима гънка точно под линията на прозорците и класически дръжки на задните врати, които вече не са скрити в задната колона.

Силни рамене, стегната задна част

Линията на покрива остава същата, но стилистите на Suzuki са променили задната колона, тъй като вече не е необходимо там да има място за дръжките на вратите. Мощните рамене и симпатичната стегната задна част все още са налице. От Suzuki са префасонирали панела за регистрационния номер и престилката, в която сега са интегрирани светлоотразителите. Задните светлини с нова форма се открояват ясно. Спойлерът на ръба на покрива с третата спирачна светлина има малки перки отстрани. Задният капак е  малко по-дълъг, а прагът за товарене е снижен с единайсет милиметра. Колоните, които, също като покрива и страничните огледала, са изцяло черни в някои  от изпълненията, придават и на новия модел познатия устремен напред вид на шофьорската кабина. Новата визия се допълва от свежия дизайн на 16-цоловите алуминиеви джанти.

Новият Swift идва при нас с три варианта на задвижване, центрирани около един нов двигател. Този 1,2-литров бензинов атмосферен агрегат разчита на три цилиндъра и техника мек хибрид с интегриран стартер-генератор (ISG). Мощността е 83 к.с., а максималният въртящ момент е посочен като 115 Нм. Предлага се механична петстепенна или CVT трансмисия в комбинация със задвижване на предните колела. Задвижването на задния мост, което се задейства чрез вискосъединител и превръща Swift в автомобил двойно предаване, се предлага само в комбинация с механична скоростна кутия. Максималната скорост е между 160 (двойно предаване) и 170 км/ч (CVT). В Япония Swift се предлага и с еднолитров трицилиндров мотор без хибридизация. Предстои да видим дали познатият 1,4-литров двигател на Swift Sport, който в момента генерира 129 к.с., ще се предлага и в бъдеще.

Инженерите на Suzuki са подпомогнали ходовата част с пренастроена кормилна уредба със сервоусилвател, по-здрав преден стабилизатор и по-дълъг ход на задното окачване.

По-малко цилиндри

Нов изглед на арматурното табло

Интериорът на новия Swift е изцяло преработен. Централният сензорен екран и централните вентилационни отвори си разменят местата. Деветинчовият екран сега се намира в горната част на арматурното табло, а под него са разположени вече ъгловатите вентилационни отвори. Въртящите се бутони за управление на климатика и вентилацията отстъпват място на нова клавиатура. Има също по-голяма жабка и нови държачи за чаши. Нови са материалите на повърхностите и тъканите на тапицерията.


В Swift ще бъдат добавени още асистиращи системи, като система за следене на умората и автоматични дълги светлини. Очакваме началната цена, която в момента в Германия е 16 600 евро, да скочи над границата от 17 000 евро. Новият Swift ще бъде пуснат на пазара през пролетта на 2024 г.


Снимки: Suzuki
Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт