728 x 90

Toyota C-HR дебютира във второ поколение

Второто поколение на кросоувър купето C-HR вече може да се поръча в търговските центрове на Toyota. Тук ще разкажем за него накратко – колкото да събудим интерес за по-близко запознаване. Първо, някои по-малко известни факти. Кросоувър купето Toyota C-HR е изградено върху платформата TNGA и е разработено специално за европейския пазар – затова се продава

Второто поколение на кросоувър купето C-HR вече може да се поръча в търговските центрове на Toyota. Тук ще разкажем за него накратко – колкото да събудим интерес за по-близко запознаване.

Първо, някои по-малко известни факти. Кросоувър купето Toyota C-HR е изградено върху платформата TNGA и е разработено специално за европейския пазар – затова се продава само в Европа плюс Австралия и Нова Зеландия. Производството се осъществява в Адапазаръ, Северозападна Турция, където се монтират също Corolla и Yaris за европейския пазар. А съкращението C-HR означева Coupé High Rider – купе с повдигната позиция на седене.


Още предишното поколение (от което в Европа са продадени 840 000 броя) имаше високи седалки – в него водачът седеше на 640 мм над асфалта. Новият C-HR изглежда по подобен начин; от мястото зад волана моделът на Toyota прилича повече на пълноразмерен SUV, отколкото на компактно купе. За това в немалка степен допринася и много голямото пространство за главите на пътниците на предния ред. Предлаганият като опция панорамен покрив с покритие, намаляващо инфрачервените лъчи, плува на няколко сантиметра над темето дори за най-високите пътници.


Отзад нещата са малко по-тесни, но и тук пълнолетните пасажери са добре настанени, въпреки че мястото за коленете не е прекалено голямо – нищо чудно при външна дължина от едва 4362 мм и междуосие от 2640 мм. Арматурното табло е типично за марката – макар и не в конфигурацията, позната от Prius и bZ4X, с високо разположени уреди и малък волан. Дизайнът напомня повече за сестрата по платформа  Corolla – и това не е лошо.


В машинното отделение има малко изненади. Както и при първия C-HR, използвани са само хибридни задвижващи системи: с работен обем 1,8 и 2,0 литра (по-голямата и във версия със задвижване на всички колела), както и plug-in вариант. Общото между всички тях са четирицилиндровите двигатели с атмосферно пълнене, работещи по цикъла на Аткинсън, и гениалната и технически зряла хибридна технология, при която планетарна трансмисия позволява съвместна работа на два електромотора и четирицилиндровия двигател. В C-HR това функционира също толкова гладко и безпроблемно, както и във всички останали модели на Toyota, които вече използват хибридното задвижване от пето поколение. 

Вариантът на C-HR с 1,8-литров двигател разполага със 140 системни конски сили, двулитровият– със 197 к.с., а plug-in хибридът – с 223 к.с. Това прави шофирането на  двете пълнохибридни версии по-скоро спокойно и плавно. Допълнителната мощност на двулитровия вариант идва не само от по-силния двигател с вътрешно горене, но и от електрическите компоненти на системата, които отдават до 83 вместо 70 кВт. ). Литиево-йонната батерия с капацитет 4,08 кВтч е обща и за двете нива на мощност. 


66 км пробег на електричество

Plug-in хибридният модел е оборудван с литиево-йонна батерия с капацитет 13 кВтч, която му осигурява електрически пробег от 66 км (според WLTP). Тази версия обаче ще се доставя едва от пролетта на следващата година. 


Истинска новост в C-HR са честотно зависими амортисьори, с каквито разполага най-високото ниво на оборудване GR Sport.  Както обяснява Тошио Каней, който отговаря за моделната серия, клапаните в амортисьорите регулират действието им в зависимост от честотата на колебанията. С други думи: Ако амортисьорът се натоварва бързо и с висока честота, амортизиращото му действие намалява. При бавни и дълготрайни въздействия, от друга страна, то се увеличава. По-просто казано, честотно зависимите амортисьори са по-малко сложна и спестяваща разходи алтернатива на електронно управляваните адаптивни амортисьори. Дали те действително предлагат предимство по отношение на комфорта и управляемостта, предстои да разберем при пътни тестове.


Ако сме успели да събудим любопитство относно новия C-HR: кросоувърът вече може да се поръча в дилърските центрове на Toyota. Цените започват от 60 480 лв. за базовата версия. Двулитровият вариант се предлага от 73 490 лв. (със задвижване на четирите колела – от 79 490 лв.), а plug-in хибридът – от 83 490 лв.


Снимки: Toyota
Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт