728 x 90

Polestar 5 (2025) изненада публиката в Лос Анджелис

    Филиалът на Volvo ще пусне на пазара GT с четири врати. Очакваният през 2025 г. Polestar 5 е ориентиран към конкуренти като Tesla Model S и Porsche Taycan. Изненадващо автомобилът беше представен на Деня на Polestar 2023 в Лос Анджелис. В началото на 2020 г. дъщерното дружество на Volvo представи студията Polestar Precept, чиито пропорции

    Филиалът на Volvo ще пусне на пазара GT с четири врати. Очакваният през 2025 г. Polestar 5 е ориентиран към конкуренти като Tesla Model S и Porsche Taycan. Изненадващо автомобилът беше представен на Деня на Polestar 2023 в Лос Анджелис.

    В началото на 2020 г. дъщерното дружество на Volvo представи студията Polestar Precept, чиито пропорции и размери напомняха за Taycan. Главният дизайнер Максимилиан Мисони потвърди тогава пред списание Edison, че новият SUV модел Polestar 3, както и Polestar 5, ще включат някои от стилистичните елементи на концептуалния модел в серийните варианти. Сега е ясно, че като сериен автомобил Polestar 5 ще бъде много подобен на концепта. Досега всички студии на Polestar са били близки до серийните варианти само с незначителни отстъпки заради производствения процес. Съответно можехме да очакваме GT със задвижване на всички колела, дължина около пет метра и междуосие около 3,10 метра. 

    Изображения от заявката за патент за дизайн в Европейското патентно ведомство се появиха преди няколко месеца.

    Дуел на електрическите шампиони

    По-ранни снимки от развойния център във Великобритания вече определиха Polestar 5 като голям модел с четири врати, плосък нос и леко стесняваща се, типична за GT задна част. По-късно дъщерното дружество на Volvo предостави поглед към „близкия до серийното производство модел“. След това окончателният сериен вид беше разкрит в изображения, внесени в Европейското патентно ведомство за защита на дизайна на електромобила. На тях вече се виждаше, че някои детайли от Precept, като проточния преден капак, отварящите се в противоположни посоки врати без средна колона и страничните камери вместо огледала на вратите, ще отпаднат при серийния модел. Изглеждаше също, че той ще има малко по-висока линия на покрива.

    И най-сетне, Polestar 5 беше показан съвсем изненадващо и съвсем без маскировка на Polestar Day 2023 в Лос Анджелис. Досега шведите бяха показвали GT само като камуфлиран прототип при демонстрационни обиколки на Фестивала на скоростта в Гудууд.


    Лепено алуминиево шаси като основа

    Polestar 5 е базиран на залепена самоносеща алуминиева рама тип spaceframe, проектирана да бъде значително по-устойчива на усукване и по-лека от конвенционалните носещи конструкции. Филиалът на Volvo твърди, че първата собствена платформа на Polestar е проектирана с устойчивост на усукване, която превъзхожда тази на конвенционален двуместен суперспортен автомобил. На това отговаря и фактът, че след Polestar 3, Polestar 5 също се отказва от същинско задно стъкло. Големият заден капак е непосредствено зад дългия стъклен покрив. Непрекъсната LED светлинна лента, която преминава по широчината на цялата задна част на Polestar 5, спуска се надолу в ъглите и е свързана с бронята, осигурява поразителен изглед отзад. Долната част на престилката е оформена като дифузор. В предната част характерните фарове „Чукът на Тор“ са разделени на два елемента. Останалите черти съответстват на тези на концептуалния модел Precept.

    И при експоната в Лос Анджелис интериорът не беше показан. Тук Polestar 5 вероятно ще подражава на моделите 3 и 4. Съответно може да се очакват голям централен сензорен екран и широко използване на устойчиви материали. Освен това концепцията за управление със сензор за следене на очите може да влезе в серийно производство в Polestar 5. Тя улавя погледа на водача и съответно управлява съдържанието на различните екрани. В добавка многобройни сензори снабдяват инфо-развлекателната система с данни за пътя, метеорологичните условия и трафика.

    800-волтова платформа с техника за бързо зареждане

    За разработването на батерията Polestar си сътрудничи с израелския стартъп StoreDot. Неговата нова технология за батерии XFC обещава драстично намаляване на времето за зареждане. Би трябвало да е възможно батерията да се зарежда за около 160 км в рамките на пет минути. Не е известно дали технологията XFC действително ще се предлага от момента на пускането на Polestar 5 на пазара. По-рано Polestar потвърди пред Green Car Reports, че батерията с капацитет 103 кВтч, която е разположена в пода на Polestar 5 въпреки ниския му силует, може да бъде заредена до 80% за 20 минути. Съответно новата батерия, подобно на тази на Porsche Taycan, работи с напрежение 800 волта; тя обаче би трябва да може да се справи и с бързо зареждане с 400 волта. Съществува и възможност за двупосочно зареждане, при което се отдава ток с мощност до 20 кВт.

    Електрическият модел с камуфлаж на Фестивала на скоростта в Гудууд през 2023 г.

    Мощността може да достигне 884 к.с.

    Също както в Taycan, двигателите с кодово име P10 предават мощността си на двустепенна трансмисия, но могат да бъдат отсъединени, за да се повиши икономичността. Те са собствена разработка на Polestar от Швеция и се твърди, че са 1,5 пъти по-мощни от моторите в Porsche Taycan. Целта е мощност от 475 кВт (над 600 к.с.). Задвижващият агрегат ще е с размери само 36 x 50 x 64 см и ще е свързан със задния мост. С допълнителен двигател на предния мост топмоделът на Polestar 5 би имал системна мощност от поне 650 кВт – или 884 к.с. Системният въртящ момент трябва да е 900 Нм.

    Снимки: Polestar
    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт