728 x 90

Mercedes-AMG GT – Още по-спортният брат на SL

AMG GT нараства във всички размери, сега поставя по-голям акцент върху ежедневния спортен дух и реве с V8 мотора, както само AMG може. Купето впечатлява с аеродинамични трикове, променливо задвижване на всички колела и стабилизация срещу клатене – а също и със странична динамика. Новият AMG GT има дълга история. Разбира се, съществуваха SLS с

AMG GT нараства във всички размери, сега поставя по-голям акцент върху ежедневния спортен дух и реве с V8 мотора, както само AMG може. Купето впечатлява с аеродинамични трикове, променливо задвижване на всички колела и стабилизация срещу клатене – а също и със странична динамика.

Новият AMG GT има дълга история. Разбира се, съществуваха SLS с врати тип „чайка“, а също и предшественикът на GT, кръстен вътрешно C 190. Все още си спомняме особено последния, как бушуваше като звяр в Зеления ад на Нюрбургринг. С осемцилиндров битурбодвигател под дългия капак, който сега е единственото нещо, останало неизменно в новия модел с презиме „63 4Matic+ Coupé“.


Колко SL има в GT?

Техническата основа е зададена от SL с неговата композитно-алуминиева структура. Отвън обаче само вратите са идентични. Отвътре роудстърът и купето са като идентични близнаци: от 64-цветната обстановка от фина кожа и метал до сензорния екран на MBUX, който доминира над всичко. Опционалните седалки Performance центрират пилота на GT ниско, но пò към средата на автомобила, отколкото в предшественика. Двете седалки за зад тях са опция за 1904 евро, която извисява купето до модел с 2+2 места. В действителност покритата с кожа задна част служи по-скоро като аварийна детска седалка или разширение на багажното отделение.

И като стана дума за това: куфарът с кабинен формат почти се изгубва в дълбокото багажно отделение с обем от 321 до 675 литра – така че по-добре е да бъде закрепен. Гумите Michelin Pilot Sport 5 S на предния мост с двойки носачи са нараснали до широчина 295 благодарение на по-дълбоките джанти. В резултат на това GT влиза в завои максимално целенасочено с помощта и на задния мост, който се отклонява с до 2,5 градуса и е по-широк с 31 мм. Без значение колко се стесняват или разширяват радиусите на  завоите, купето ефективно потиска клатенето с помощта на свързаните помежду си електронно управлявани амортисьори и се засмуква все по-силно към асфалта с увеличаване на скоростта.  От 80 км/ч карбоновият профил в дънната част на автомобила се снижава, създавайки ефект на Вентури и подобрявайки охлаждането на двигателя и спирачките. Освен това ламелите отпред регулират въздушния поток, а крилото отзад може да се настройва в пет позиции.

Като цяло купето изглежда още по-целеустремено. Двата тона тегло са разпределени с акцент върху предния мост (54:46), но  GT умело прикрива това по планински пътища. Онези, които вече са го карали, твърдят, че новият AMG-Benz се усеща по-лек, отколкото предполагат техническите характеристики и спомените от шофирането на  SL. Помага и фактът, че фиксираният покрив прави GT с 40 процента по-устойчив на деформации и той има още по-спортно окачване с по-твърда настройка на амортисьорите. Логично, калдъръмите не са любимият му терен. Но това може да бъде простено на един спортен автомобил.


Музиката на V8  

Звучи добре? Разбира се – и още как звучи! Осемцилиндровият двигател все още се сглобява от един човек и не е загубил нищо от вокалната си мощ въпреки шумопотискането на OPF и благодарение на усилването на музикалната уредба Burmester. Това радва феновете на AMG точно толкова, колкото и фойерверките от ауспуха в състезателен режим. Благодарим ти, Афалтербах, че остави 4,0-литровия динозавър да продължи да живее без електронно генериран рев. Картерът на M 177 има отдолу нова маслена вана.  Самият картер вече се вентилира активно, интеркулерите са преместени, всмукателните и изпускателните тръби, както и тръбите за катализатора и филтъра за бензинови частици са модифицирани. Деветстепенната автоматична трансмисия с мокър съединител за потегляне вече е присъединена директно, вместо да стои на задния мост с преобразувател на въртящия момент. При нужда електромеханично управляваният съединител разделя мощността петдесет на петдесет, но по начало предава по-голямата част от тягата назад към усиления диференциал на задния мост, който, за разлика от SL, позволява див дрифт със съответния режим.

Мощността е предостатъчна – въпреки че въртящият момент от 800 Нм е на разположение едва от 2500 об./мин. Максималната мощност е 585 к.с. Това означава, че щом GT потегли – в идеалния случай с launch control, – нищо не може да го забави. Теоретично 63 ускорява до 100 км/ч за 3,2 секунди и достига 315 км/ч. 


Снимки: Mercedes-AMG
Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт