728 x 90

H2X Darling – Универсален ван с горивна клетка

    Австралийска фирма е разработила ван, задвижван от система с горивна клетка. Австрийската компания КТМ предоставя олекотеното шаси. Компанията H2X от Австралия обещава да транспортира до 3,5 тона полезен товар или до 10 души на разстояние 400 километра без абсолютно никакви емисии. Новият концептуален модел H2X Darling е задвижван с горивна клетка ван, създаден, за да

    Австралийска фирма е разработила ван, задвижван от система с горивна клетка. Австрийската компания КТМ предоставя олекотеното шаси.


    Компанията H2X от Австралия обещава да транспортира до 3,5 тона полезен товар или до 10 души на разстояние 400 километра без абсолютно никакви емисии. Новият концептуален модел H2X Darling е задвижван с горивна клетка ван, създаден, за да изпълни това обещание.

    Различни варианти на каросерията


    H2X Darling се предлага с три дължини: 4,67 м, 4,903 м и 5,324 м. Няма възможност за избор на височина; в техническите данни се посочва неизменно удобната за паркиране в гараж височина от 1,95 метра. Darling, който може да бъде конфигуриран като остъклен пътнически бус, затворен фургон или модел с товарна платформа, предлага транспортен капацитет от 4,6 до 5,8 кубични метра. В зависимост от конфигурацията на седалките той може да превозва до десет пътници. Максималният полезен товар е 3,5 тона, а към теглича за ремарке могат да бъдат прикачени до 2,55 тона.


    Пълна липса на информация за задвижването


    H2X обаче все още пази пълно мълчание относно обявеното задвижване на Darling с горивна клетка. Единственото, което се съобщава, е пробегът от над 400 км с един резервоар гориво. Това, което се знае обаче е, че KTM Technologies, дъщерно дружество на австрийския производител на мотоциклети, е разработило олекотено алуминиево шаси за фургона, влизайки в ролята на доставчик на развойни услуги.

    По отношение на дизайна Darling е ориентиран към класическите лидери в сегмента, като VW T6 или Ford Transit Custom. Достъпът до товарното отделение се осигурява от две плъзгащи се странични врати и вертикално разделена задна врата. Огладената предна част се отличава с LED фарове и сравнително полегато за ван челно стъкло.

    Засега H2X Global не дава отговор и на въпросите относно началото на серийното производството, зоната на дистрибуция, както и за цената.


    Пикапът Warrego

    За параметрите на задвижването на Darling можем да съдим косвено от друг проект на H2X – пикапа Warrego 90XR. Двигателите на модела с два задвижвани моста имат обща мощност от 260 кВт, върховата мощност на горивната клетка е 60 кВт. Разликата се поема от батерия с капацитет 30 кВтч и суперкондензатор. Резервоарът побира 6 кг водород, достатъчни за пробег от 450 км. Полезният товар на пикапа е 1000 кг, максималният прикачен товар е 2500 кг. Автомобилът ускорява до 100 км/ч за 8,1 сек, максималната скорост е 130 км/ч


    Снимки: H2X Global
    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт