728 x 90

Ferrari 296 Challenge – Без хибрид, само вътрешно горене

    Ferrari освобождава 296 GTB от електрическата хибридна част и го изпраща на пистите като 296 Challenge. Огромна мощност на двигател само с вътрешно горене и също толкова огромна притискаща сила: това е същността на новото Ferrari 296 Challenge. Спортният автомобил за клиенти, който не е сертифициран за движение по пътищата, се очаква през 2024 г.

    Ferrari освобождава 296 GTB от електрическата хибридна част и го изпраща на пистите като 296 Challenge.

    Огромна мощност на двигател само с вътрешно горене и също толкова огромна притискаща сила: това е същността на новото Ferrari 296 Challenge. Спортният автомобил за клиенти, който не е сертифициран за движение по пътищата, се очаква през 2024 г. като наследник на 488 Challenge Evo и може някои неща много по-добре от сегашния 296 GT3.

    Инженерите по аеродинамика са преработили цялостно 296 GTB по отношение на притискателната сила, за да се извиси до ниво 296 Challenge. Зад трите отвора за въздух на предния капак например има допълнителен прорез, през който излиза въздухът, постъпващ в автомобила отдолу в предната част. След това този въздух се насочва безпрепятствено към голямото задно крило. Освен това в долната част на каросерията има нови въздушни отвори, които допълнително подобряват аеродинамиката. Когато предното крило е настроено на максимум, при скорост 250 км/ч 296 Challenge генерира 870 кг притискаща сила – при тегло на автомобила от 1330 кг. Това е с 18% по-силно притискане в сравнение с 488 Challenge Evo.


    Състезателна ABS и нови спирачни дискове

    Конструкторите на окачването също е трябвало да поработят по 296: Вариантът Challenge получава ABS за състезателни писти (Evo Track) и карбоново-керамични спирачни дискове със специално покритие от Brembo (дискове CCM-R-Plus/408 мм в диаметър отпред и 390 мм отзад). И докато шосейният вариант GTB се движи с гуми Michelin, пистовата машина е със специално разработени гуми Pirelli, от които има и вариант за дъжд.


    Мощност само с вътрешно горене

    Докато 296 GTB черпи енергия от хибриден силов агрегат, при 296 Challenge задвижването се осигурява от двигател само с вътрешно горене. Разположеният в средата на автомобила 2,9-литров V6 мотор със 120-градусов ъгъл между цилиндровите редове генерира 700 к.с. (при 7500 об./мин) и максимален въртящ момент от 740 нютонметра. Това прави изключителна литрова мощност от 234 к.с./л – представителите на Ferrari говорят за рекордна стойност в сегмента. Оптимизацията на ефективността включва и преработка на изпускателната система, благодарение на която е намалено обратното налягане на отработилите газове с около 30%. А турбокомпресорите вече се въртят с десет процента по-бързо – със 180 000 об./мин. Освен това в хода на промените двигателят е загубил малко от теглото си.

    В Германия Ferrari продава 296 Challenge за 378 420 евро с ДДС; по традиция  фирмата не дава информация за броя на произведените автомобили. Клиентите състезатели ще завъртят първите си обиколки пред публика в началото на 2024 г. на пистата на Ferrari в Муджело, която се намира северно от Флоренция.


    Снимки: Ferrari
    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт