728 x 90

Mazda Iconic SP – това ли ще е новият MX-5?

    На Японското изложение за мобилност Mazda показва компактния спортен автомобил на бъдещето. Електрическият модел с ванкелов мотор за удължаване на пробега може да бъде следващият MX-5. Mazda продължава да работи върху спортен автомобил с ванкелов двигател. Но той вероятно няма да бъде точно такъв, за какъвто феновете мечтаят. Концептуалният автомобил Iconic SP, представен на Японското

    На Японското изложение за мобилност Mazda показва компактния спортен автомобил на бъдещето. Електрическият модел с ванкелов мотор за удължаване на пробега може да бъде следващият MX-5.

    Mazda продължава да работи върху спортен автомобил с ванкелов двигател. Но той вероятно няма да бъде точно такъв, за какъвто феновете мечтаят. Концептуалният автомобил Iconic SP, представен на Японското изложение за мобилност, разчита на архитектура с електрическо задвижване, като използва ванкелов двигател само като удължител на пробега.

    Щандът на Mazda на Japan Mobility Show е изцяло фокусиран върху легендарния роудстър MX-5 – с модели от всички поколения, миниатюрни варианти за каране и обновената актуална ND версия. В този контекст Iconic SP на практика се възприема като наследник на MX-5.


    Две врати и увеличени размери

    С фиксирания си покрив Mazda Iconic SP очевидно е купе. Вратите, които се отварят напред и нагоре, са ефектни. Само с няколко щриха обаче концептуалният модел може да бъде трансформирана в роудстър. Освен това Iconic SP не е напълно нов. Автомобилът с две врати вече прелетя като виртуална студия през шоупрограмата, съпътстваща представянето на бъдещата стратегия на Mazda през декември 2022 г. При актуалния шоукар, изглежда, не се е променило нищо с изключение на цвета. Но сега има някои конкретни ключови данни. С дължина 4,18 м, широчина 1,85 м и височина 1,15 м Mazda Iconic SP е с един клас над сегашния MX-5. По отношение на междуосието също отчетливо го превъзхожда с 2590 към 2310 милиметра. Същото се отнася и за теглото. Iconic SP тежи 1450 килограма; максималното тегло на сегашния MX-5 е малко под 1200 килограма. Mazda посочва разпределение на теглото в съотношение 50:50.


    С мощност 272 кВт и ванкелова подкрепа

    Под елегантно оформената каросерия с дълъг и нисък преден капак се крие концепция за електрическо задвижване, която вече познаваме от Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV. Там електромотор с мощност 125 кВт (170 к.с.) привежда в движение предните колела; в MX-5 откриваме електромотора на задния мост. Енергията се осигурява от батерия с капацитет 17,8 кВтч. За да се компенсира доста скромният енергиен запас, в действие влиза ванкеловият двигател. Еднороторният мотор, наречен 8C, е с обем на камерата 830 куб. см, мощност 75 к.с. и 117 Нм въртящ момент. Той задвижва единствено генератор, който на свой ред зарежда батерията. В MX-30 това е достатъчно за пробег до 680 км.

    От Mazda подчертават, че това задвижване може да бъде мащабирано в широк диапазон. Така че има още потенциал за един спортен автомобил. Като пример може да се посочи, че показаният на изложението екземпляр е оборудван с двуроторна версия, разположена централно пред пътниците. Електрическият двигател на Iconic SP е с мощност 272 кВт, което се равнява на солидните 370 к.с. Освен това ванкеловият мотор може да работи с различни горива – включително водород или други климатично неутрални течни горива.

    Снимки: Mazda
    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт