728 x 90

Серията Extreme на Dacia е готова за приключения

    За да си спокоен, когато излизаш на открито сред природата, е важно да си добре екипиран и подходящо облечен. Dacia мисли точно в тази посока и затова е подготвила нова серия – Extreme – за четири свои модела: Sandero Stepway, Jogger, Duster и чисто електрическия Spring. Модификациите Extreme имат силно променена визия, която ясно демонстрира

    За да си спокоен, когато излизаш на открито сред природата, е важно да си добре екипиран и подходящо облечен. Dacia мисли точно в тази посока и затова е подготвила нова серия – Extreme – за четири свои модела: Sandero Stepway, Jogger, Duster и чисто електрическия Spring.

    Модификациите Extreme имат силно променена визия, която ясно демонстрира приключенски дух. Но не мислете, че нещата опират само до козметични заигравки.  Тези автомобили са с подходящото високо ниво на оборудване и обновени характеристики.


    Цветове от природата

    Официалната багра на моделите Extreme е наречена кедровозелено. Маслено, ненатрапчиво, нищо общо с дразнещите милитъри варианти на зеленото. А комбинацията с меднокафявото, в което са боядисани много елементи от екстериора и интериора, прави картината жива и приятна за окото. Само електрическият Spring е решен в синьо, отново меко и дълбоко, също разнообразено с меднокафяви детайли. Специфична за серията е и шарката с топографски линии, които дискретно се появяват на различни места отвън и вътре в купето. Те са врязани и в гумените стелки, много подходящи при екстремни занимания. Тапицерията на седалките е от специален microcloud материал, който не попива течности, чисти се лесно и същевременно е много приятен на допир.


    Подобрена проходимост

    За Duster всичко е ясно – продължава да разчита на задвижването на всички колела. Но  другите Extreme модели, за които няма 4х4, ни предлагат по-добра проходимост извън отъпканите пътища със системата Extended Grip. Тя е стандартно оборудване при серията за Stepway и Jogger. Активира се от бутон на централната конзола и променя въртящия момент на предните колела за по-добро сцепление върху хлъзгави и ронливи настилки чрез регулиране на настройките на електронния контрол на стабилността (ESC).


    Новости и подобрени характеристики

    Jogger Extreme вече се предлага и с най-разумното и модерно задвижване от Групата – Hybrid 140. Тази хибридна система без външно зареждане разчита на 4-цилиндров бензинов атмосферен двигател с индиректно впръскване, обем 1,6 литра и мощност 94 к.с. Моторът няма претенции за състезания – ускорява до 100 км/ч за 9,8 секунди, но СО2 емисиите му не надхвърлят 108 г/100 км, което е чудесен резултат от гледна точка на екологията. Скоростната кутия е многорежимна автоматична. Основният електромотор с мощност 49 к.с. винаги стартира колата в ЕV режим, задвижва колелата, сякаш караме чист електромобил, и зарежда батерията. Вторият електромотор е високоволтов и работи като стартер и генератор за двигателя, заменя синхронизатора и гарантира постоянен въртящ момент и мощност при смяна на предавките. Последният, но много важен елемент от хибридната система, е тяговата батерия, която ни дава почти пълно усещане за електрическо шофиране. Тя е с капацитет 1,2 кВтч, литиево-йонна с водно охлаждане и тежи под 45 кг. Компактна е и се вгражда под пода на багажника, като гаранцията й е 8 години или 160 хил. километра.

    Този Jogger наистина е готов за екстремни приключения и заради специалното оборудване, което предлага. Например цялата задна част на автомобила може да се превърне в стая за добър сън. Sleep Pack е семпъл, подвижен и достъпен комплект, който ни дава възможност да превърнем купето в спалня само за няколко минути. Той включва двойно легло, рафт и място за съхранение. Както и матрак с размери 190 x 130 см. Този подвижен аксесоар между другото е съвместим с всички версии на Jogger и тежи по-малко от 50 кг. За да го имаме в колата си, двете подвижни седалки на третия ред на 7-местната версия трябва да бъдат извадени. Налични са и други аксесоари от гамата InNature на Dacia. Като например затъмняващи щори за всички прозорци за контрол на светлината и повече дискретност. Или пък интелигентна палатка, която може да се свърже с колата, когато багажникът е отворен, осигурявайки допълнително място за къмпингуване.

    При Spring Extreme пък за първи път се появява новият двигател ELECTRIC 65 (65 к.с./48 кВт). Той ще е наличен само за тази версия и е комбиниран с нова скоростна кутия с по-голям въртящ момент, предаван към колелата, доста подобрена ще е и рекуперацията. Благодарение на него „екстремният“ Spring ще бъде с 28% по-бърз при ускорение от 0 до 100 км/ч спрямо по-малкия мотор, познат ни досега. Пробегът също се увеличава – 220 км комбинирано и 305 км в градски цикъл по WLTP. Съвсем логично е версията Extreme на чисто електрическата Dacia да осигурява повече километри между зарежданията, защото се очаква да се използва и извън населените места. Двигателят ELECTRIC 45 (45 к.с./33 кВт) ще продължи да се предлага за ниво на оборудване Essential, предимно за движение в градски условия.

    Серията Extreme идва като напълно естествено попълнение в гамата на Dacia. Тези нови версии, готови за приключения, изцяло затвърждават преследваните от френско-румънския производител цели – колите им да са готини, но достъпни, изключително надеждни, но в същото време икономични и екологични. Това е поредното добро стратегическо решение, което навярно ще подобри още пазарното представяне на марката. А то и до момента никак не е лошо: за първите 9 месеца на годината ръстът в продажбите на европейско ниво спрямо същия период на миналата година е +16,7 %. У нас Sandero пак е лидер в В-сегмента с +18,4%, Spring също продължава да е най-продаваният електромобил с 262 броя, а марката общо отбелязва поредна добра година с ръст в продажбите от 13,6%.

    Текст: Борислав Цаков
    Снимки: Dacia, Борислав Цаков

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт