Lotus разсекрети първия в своята история електрически хиперкар и първия изцяло нов модел, произвиден след преминаването под контрола на китайската компания Geely. Карбоновата двувратка носи името Evija и вече може да се смята за най-мощната серийна кола в света, тъй като има производителност от две хиляди конски сили, равно: 1700 Нм въртящ момент, по-малко от
Lotus разсекрети първия в своята история електрически хиперкар и първия изцяло нов модел, произвиден след преминаването под контрола на китайската компания Geely. Карбоновата двувратка носи името Evija и вече може да се смята за най-мощната серийна кола в света, тъй като има производителност от две хиляди конски сили, равно: 1700 Нм въртящ момент, по-малко от 3 секунди за 0-100 км/ч, девет секунди от 0 до 300 км/ч при максимална скорост 340 км/ч.
Четвъртият модел в гамата на британците става не само първия електрически "Лотус" и първият напълно нов модел за последните 11 години, но и най-лекият акумулаторен хиперкар стигнал до серийно производство. Масата на Evija съставлява само 1680 кг, докато Rimac C_Two тежи 1950 кг, а Pininfarina Battista – два тона.
Това е постигнато за сметка на използване на сврълек карбонов монокок (129 кг.). Той е изготвен от фирмата СРС от Модена по технология, аналогична от тази при болидите от Формула 1. Шасито е оборудване с адаптивно окачване Multimatic убиращо по-добре вибрациите и колебанията.
Етимологията на думата Evija (Евая) е неясна. От компанията твърдят, че тя се превежда като "жив" или "първороден", но не уточняват от какъв език е взаимствана. При това наименованието EVIJA във видеото лесно се превръща в огледалното ALIVE?!
Поръчки за Lotus Evija вече се приемат, независимо че ръчното производство на лимитираната серия от 130 екземпляра ще започне през следващата година. Цената на най-бързия сериен електрически хиперкар е 1,7 милиона паунда.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *