728 x 90

Bridgestone купи част от TomTom за 910 милиона евро

Bridgestone купи част от TomTom за 910 милиона евро

Японската компания Bridgestone купи част от TomTom за 910 милиона евро, като сделката ще позволи на холандската фирма, известна с навигационните си услуги, да продължи борбата с Google на полето на дигиталните карти. Bridgestone купува звеното на TomTom за телематични услуги – TomTom Telematics, с чиято помощ компаниите имат възможност да управляват по-добре автомобилните си

Японската компания Bridgestone купи част от TomTom за 910 милиона евро, като сделката ще позволи на холандската фирма, известна с навигационните си услуги, да продължи борбата с Google на полето на дигиталните карти.

Bridgestone купува звеното на TomTom за телематични услуги – TomTom Telematics, с чиято помощ компаниите имат възможност да управляват по-добре автомобилните си флоти, като получават възможност не само да знаят във всеки един момент къде се намира определена кола в реално време, но и да събират информация за работните навици на шофьорите при изпълнение на задачите им.

Още преди няколко месеца се появи информация, че в TomTom се обсъжда продажбата на бизнеса с телематични услуги, като се предполагаше, че цената му ще е около 700 милиона евро. От TomTom редовно отричат, че продажбата на тази дивизия има пряка връзка с все по-сериозната конкуренция с Google в областта на електронните карти и навигационните услуги.

С тази сделка Bridgestone, който е най-големият производител на гуми в света придобива водещия доставчик на дигитални решения за автопаркове в Европа.

От TomTom заявиха, че 750 милиона евро от сумата, платена за подразделението Telematics ще отиде за акционерите, а останалите 160 милиона ще бъдат използвани за развитието на бизнеса на компанията с дигитални карти и навигация.

Преди сделката пазарната капитализация на TomTom беше 1,89 милиарда евро, като почти половината от нея се падаше на TomTom Telematics.

TomTom Telematics водач в индустрия с двуцифрен растеж, се вписва на стратегическо ниво в Bridgestone, тъй като разполага с голяма и нарастваща потребителска база с 860 000 превозни средства, от които повече от две трети са тежкотоварни. Компанията има специално разработена система за преминаване към пазара и първокласни дигитални услуги, включително WebFleet и NextFleet. Силните основни технологии, базирани на анализ на данни, разчитат на отворена, мащабируема, сигурна cloud платформа. TomTom обработва средно над 800 милиона GPS позиции, 3,3 милиона пътувания и 200 милиона входящи съобщения на ден.

От Bridgestone обявиха, че японският гигант разполага с перфектния набор от услуги, за да ускори бизнеса на TomTom Telematics. Компанията може да се възползва от силната пазарна стойност на марката, голямата клиентска база, предпочитаният статут на доставчик в много от водещите световни производители на автомобили и автопаркове, и 2,600 точки за продажба в EMEA. Освен това, Bridgestone разполага с водещи за индустрията инвестиции в научноизследователската и развойна дейност и с дигитален гараж, базиран в Рим, посветен на развиването на решения за дигитална мобилност.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт