728 x 90

Водород или батерия? Honda залага и на двете

Водород или батерия? Honda залага и на двете

В рамките на Европейската седмица на водорода в Брюксел Honda представи нова система с горивна клетка. Японската компания продължава да вижда в тази технология голям потенциал – дали това важи и за приложение в автомобилите? Освен с електричеството в автомобилите с батерии Honda винаги е била също толкова ясно ангажирана с водорода. Под проектното име

В рамките на Европейската седмица на водорода в Брюксел Honda представи нова система с горивна клетка. Японската компания продължава да вижда в тази технология голям потенциал – дали това важи и за приложение в автомобилите?

Освен с електричеството в автомобилите с батерии Honda винаги е била също толкова ясно ангажирана с водорода. Под проектното име FCX японската компания разработва, произвежда и дори продава автомобили с Fuel Cell – т.е. с водородна горивна клетка – от 90-те години на миналия век. Най-известният такъв модел беше Honda Clarity, която се произвеждаше от 2016 до 2021 г. В края на ноември 2023 г. Honda за пореден път представи ново поколение на водородната горивна клетка.

Това е прототипен модул, който Honda е разработила съвместно с GM. Компактната и мощна система е проектирана за изключително дълъг експлоатационен живот и универсална употреба. Най-новото поколение горивни клетки скоро би трябвало да намери широк спектър от приложения.


Широко позициониране на горивните клетки на Honda

Обмисля се прилагането на горивни клетки в леки автомобили, лекотоварни модели и камиони, строителни машини и стационарни електроцентрали. Honda би искала да работи в по-тясно сътрудничество с партньори от бизнеса и технологични компании, за да разшири приложенията на системата с горивни клетки и да изследва нови хоризонти пред тях.

Според изявления на японците търговските продажби на интегрирани системи с горивни клетки могат да започнат още в средата на 2020-те години. „След повече от 30 години развитие на водородната технология вярваме, че търсенето на такива системи скоро ще достигне критичната маса, необходима за пълния търговски успех“, казва Инго Нихуес, заместник-генерален мениджър „Бизнес планиране и развитие в Европа“ в Honda Motor Europe.


Техническите данни все още не са известни

Honda все още не е публикувала никакви конкретни данни за новото поколение. Все пак освен компактните размери и високата изходна мощност се споменава краткото време за стартиране на горивната клетка, което ще бъде гарантирано „дори в среда с ниски температури“.

Като един от най-големите производители на двигатели в света, Honda разполага с широка база. В допълнение към автомобилите и мотоциклетите компанията, чието седалище е в Токио, играе съществена роля и на пазара за морски извънбордови двигатели, градинско и ландшафтно оборудване и системи за комбинирано производство на топлинна и електрическа енергия. Във всички тези области са възможни водородни алтернативи на двигателя с вътрешно горене.


Снимки: Honda
Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт