728 x 90

Smart #1: Това ли е компактната Tesla, която ни липсва?

Цени от над 80 хил. лв, а тепърва предстои да бъде представена версия 4х4 Smart стартира отново като дъщерно дружество на Mercedes и Geely с електрическия компактен SUV модел #1. Вече са известни оборудването, цените и началото на поръчките. Освен това  за 2023 г. са обявени втора опция за батерия и вариант със задвижване на

Цени от над 80 хил. лв, а тепърва предстои да бъде представена версия 4х4

Smart стартира отново като дъщерно дружество на Mercedes и Geely с електрическия компактен SUV модел #1. Вече са известни оборудването, цените и началото на поръчките. Освен това  за 2023 г. са обявени втора опция за батерия и вариант със задвижване на всички колела. Със своите 4,27 метра серийната версия на Smart #1 е дълга приблизително колкото VW Golf VIII, но междуосието от 2,75 метра е с 13 сантиметра по-дълго – електрическият мотор заема по-малко място от бензиновия или дизеловия двигател, което отваря повече пространство за пътниците. На дължина и широчина (1,82 м) новият Smart е почти с размерите на VW ID.3, но е с почти седем сантиметра по-висок (1,64 м). Собственото тегло е 1820 килограма.

Предлагат се задно предаване и задвижване на всички колела

#1 има още нещо общо с електрическия компактен модел от Волфсбург: задвижване на задните колела, поне в повечето версии. Задният двигател – тук Smart остава верен на себе си – има мощност от 200 кВт (272 к.с.) и осигурява максимален въртящ момент от 315 Нм. Smart го предлага в две версии: стандартната се използва в базовите модели, докато електрическото задвижване в по-скъпите варианти на #1 използва технология със силициев карбид. Това би трябвало да предлага предимства по отношение на икономичността и по този начин да увеличава пробега. В средата на 2023 г. версията Pulse на Smart #1 ще се предлага и в изпълнение с два двигателя и задвижване на всички колела. То ще възприеме конфигурацията на задвижването с 315 кВт (428 к.с.) от Smart #1 Brabus, но ще се различава от него по отношение на оборудването и ускорението. Пробегът  обаче съвпада с този на Brabus.

Пробег и размери

Между мостовете в долната част на Sustainable Electric Architecture (SEA; по-точно SEA Entry) от партньора на Mercedes Geely е разположен акумулатор с капацитет 66 кВтч. Литиево-йонната батерия предлага WLTP пробег от 400 (Brabus) до 440 км. С 22-киловатов променлив ток (AC) батерията се зарежда от десет до 80 процента за три часа. С бързозарядно устройство това може да стане „за по-малко от 30 минути“ със 150 кВт. Кабелите за зареждане (CCS и Type 2) са разположени под предния капак във „frunk“ с обем 15 литра. Багажникът отзад побира максимум 333 литра. По-късно Smart ще предложи и друга, по-малка батерия. Тя има капацитет от 49 кВтч и намалява базовата цена, но и пробега. Новата опция за батерия е планирана да бъде представена през 2023 г., като доставките ще започнат в началото на 2024 г. Вероятно ще бъде възможно да се комбинира само с линиите оборудване Pure и Pro.

Атмосфера и цени

Арматурното табло изглежда максимално опростено. Превключвателите и бутоните са почти изключително на волана с три спици. 9,2-инчов дисплей на скоростомера допълва централния 12,8-инчов сензорен екран на високата централна конзола. При по-високите конфигурации се монтира и 10-инчов head-up дисплей. При пазарния старт базовите цени на Smart #1 в Германия ще започват от 41 490 евро за Smart #1 Pro+ и ще достигат 48 990 евро за Smart#1 Brabus със задвижване на четирите колела,  315 кВт (428 к.с.), максимален въртящ  момент от 543 Нм и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт