Както е очевидно, този концепт се използва за база на бъдещия сериен модел M-Class.
Днес приемаме за абсолютна даденост факта, че Mercedes-Benz разполага с една от най-богатите SUV гами в автомобилната индустрия. В средата на 90-те години на миналия век обаче, нещата съвсем не стоят по този начин.
В редиците си тогава немците разполагат само с един високопроходим автомобил. Той носи името G-Class и е истинска легенда и до днес. Пазарът обаче се променя и в Щутгарт решават, че ще проучат нови територии.
Така, през 1996 година, по време на изложението в Детройт, на бял свят се появява концепта AAVision, като името му идва от All Activity Vehicle. С други думи – превозно средство за многофункционална употреба.
Както е очевидно, този концепт се използва за база на бъдещия сериен модел M-Class. Той от своя страна в последствие променя името си на GLE, а под и над него марката лансира куп високопроходими автомобили.
Визуално не е трудно да се открият характеристиките на серийния модел още в концептуалния вариант. Предната част е почти идентична в двете версии, а голямо сходство има и отзад. Отстрани обаче са поставени доста по-широки арки на калниците, които помещават големи офроуд гуми.
Интериорът е доста различен от всичко, което марката прави по това време. Интересното е, че още тогава Mercedes поставя по един екран за всеки ред седалки, което е често срещано при луксозните автомобили в наши дни.
Концептът разполага с независимо окачване на четирите колела. Още по-впечатляващо е, че инженерите на марката поставят първата за Mercedes 4х4 система със следене на всяко едно колело.
В последствие леко изменена версия на тази технология намира място в M-Class. Системата използва датчици, за да следи превъртането на всяко едно колело по отдено и да насочва въртящ момент към колело с по-голяма тракция. На подобен принцип работят всички съвременни системи за двойно предаване.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *