728 x 90

През 1989 г. Irmscher тунингова Wartburg 353 на изпроводяк

От специалния проект на Irmscher са създадени само две бройки.

Wartburg 353 е доста добре познат автомобил у нас. Това е един от моделите, които се произвеждат най-дълго без почти никаква промяна – между 1966 и 1991 година. В последните години на поточните линии обаче се появяват някои забележителни новости.

Още през 1984 година IFA, част от която е Wartburg, сключва споразумение с Volkswagen за производство на 1.3-литров бензинов мотор, който се ползва в бусчето Barkas.

На инженерите на Wartburg отнема четири години, за да адаптират 4-цилиндровия агрегат към моторния кош на 353. След първите неуспешни прототипи от 1986 г., две години по-късно обновеният 353 New Line най-накрая е готов.

Поставянето на 1.3-литровия двигател изисква доста промени. Ревизирано е предното окачване, както и точките за захващане на мотора към купето. Скоростната кутия също е сменена.

През 1989 година известната немска тунинг фирма Irmscher създава по-спортна версия на Wartburg 353, която трябва да даде финален тласък в продажбите на модела.

Двигателят не е пипан, но има доста промени по окачването и спирачките. Визуално, както можете да видите от снимките, седанът получава нови брони, допълнителни престилки, ярко червен цвят и 14-цолови лети джанти.

В интериора промените са по-малко, но немците все пак дават на малкия Wartburg нови седалки от Opel Kadett. За жалост, нито една от тези доработки не успява да промени съдбата на модела, който съвсем скоро след това бива спрян от производство.

От специалния проект на Irmscher са създадени само две бройки. Горе-долу по същото време каросерийното студио Karmann прави луксозна версия на комбито Wartburg 353, която също си остава само на етап идеен проект.

Само година по-късно инженерите на производителя решават да направят един последен експеримент с модела. Залагат 1.4-литров мотор от Renault с целта да се намали цената на возилото с около 30 процента, но и това не се оказва спасение.

През 1989 г. Volkswagen Jetta с 1.3 мотор струва 20 455 DM в Германия, докато Wartburg 353 се котира срещу 14 455. Разликата в технологиите е огромна и в началото на 90-те години моделът от Айзенах е свален от поточните линии.

1 коментар

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

1 Коментар

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт