728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Фейслифт за спортния VW Polo GTI

През месец април Volkswagen представи най-новия еволюционен етап в развитието на шестото поколение на Polo, а сега идва ред и на най-динамичната му версия в лицето на новото Polo GTI. Носителят на легендарното име с три букви веднага застава начело в пазарния сегмент на Polo по отношение на динамичните характеристики, технологичното ниво и спортния дух.

През месец април Volkswagen представи най-новия еволюционен етап в развитието на шестото поколение на Polo, а сега идва ред и на най-динамичната му версия в лицето на новото Polo GTI. Носителят на легендарното име с три букви веднага застава начело в пазарния сегмент на Polo по отношение на динамичните характеристики, технологичното ниво и спортния дух. Мощният TSI двигател и спортната ходова част, създадени специално, за да отговорят на характера на Polo GTI, превръщат бестселъра в компактния клас в динамичен спортен модел с четири врати, който за първи път в историята на Polo GTI дава възможност и за полуавтоматизирано шофиране. Многобройните  асистиращи системи от последно поколение на свой ред осигуряват още по-висок комфорт и безопасност за всички пътници.

В автомобилния свят вече близо пет десетилетия съществуват три букви с вълшебно звучене – GTI. От момента на появата на първия GTI модел на марката Volkswagen през 1976 година, това кратко съкращение символизира и гарантира изключителното удоволствие от шофирането в сегмента на компактните автомобили. В гамата на Polo тази прочута абревиатура  се появява през 1998 година и Polo става третият модел, удостоен с титлата GTI след Golf и Scirocco. Последното поколение продължава достойно славните GTI традиции и демонстрира нови стандарти в класа на компактните автомобили. Технологичната основа за това се осигурява от модулната платформа за модели с напречно разположени двигатели MQB на Volkswagen. Във всички моделни линии на марката MQB води до значителен технологичен напредък, висока конструктивна устойчивост на каросерията, забележително ниско тегло и отлични деформационни характеристики при удар.

Асистиращата система IQ.DRIVE Travel Assist, която се използва за първи път в Polo GTI, дава възможност за частично автоматизирано шофиране. Системата може да поеме управлението, спирането и ускорението на новия Polo GTI от 0 км/ч до фиксираната горна граница на действие на Travel Assist от 210 км/ч. За контрола на скоростта и дистанцията IQ.DRIVE Travel Assist се обръща към познати системи като адаптивния темпомат ACC, а управлението и позиционирането на автомобила в пътното платно се поддържа от включената в стандартното оборудване на спортния модел асистираща система за поддържане на лентата за движение Lane Assist. Водачът може да активира системата чрез бутона Assist Travel на обновения мулти функционален кожен спортен волан. В активен режим на работа на системата ръцете на водача трябва да останат върху волана, за да се гарантира, че водачът остава напълно отговорен за управлението на автомобила.

Прочети още:
И УАЗ преминава изцяло на ток, дори и класиката Hunter

Сърцето на всеки GTI винаги е бил неговият двигател. Подобно на всички свои предшественици, новият Polo GTI използва предно предаване, а бензиновият турбодвигател с модерна система за впръскване на горивото е съчетан с със седемстепенна DSG трансмисия с два съединителя, която е част от стандартното оборудване на спортния модел. Сред технологичните акценти на напречно разположения отпред турбодвигател на новия Polo GTI са характеристики като системата за двойно впръскване на гориво (директно в горивните камери и индиректно във всмукателния колектор, управляващ блок на двигателя с четири основни процесора и система за променливо газоразпределение с електронно управление на хода на всмукателните клапани. Независимо от високите показатели по отношение на мощността, двигателят е впечатляващо ефективен и демонстрира много умерен разход на гориво. Принос в тази насока има и ниското собствено тегло на новия Polo GTI.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *