728 x 90

През 1988 г. VW прави това Polo дизел с 2 цилиндъра и 12 к.с.

Оko-Polo се появява на бял свят с малък 2-цилиндров 0.9-литров дизелов двигател с директно впръскване.

В края на 80-те години на миналия век, Volkswagen работи усилено по различни концепции в посока намаляване на разхода на гориво. Едно от предложенията, които достигат до прототип, е т.нар. Oko-Polo.

В общи линии немците искат да създадат градски автомобил, който изглежда като сериен модел, но изразходва максимум три литра на 100 километра пробег. При успешен експеримент, се предвижда и серийно производство.

Оko-Polo се появява на бял свят с малък 2-цилиндров 0.9-литров дизелов двигател с директно впръскване. В първия си вариант, той предлага едва 12 к.с., но след това е създаден и вариант с компресор, който генерира по-сериозните 40 к.с.

За да се постигне минимален разход на гориво, Volkswagen прибягва до някои доста интересни технологии за времето. Oko-Polo разполага с примитивна старт-стоп система, която позволява движението по инерция да става без моторът да е ангажиран.

Освен това, скоростната кутия е 5-степенен полуавтоматик, като педал на съединителя липсва. Функцията му се изпълнява от електромагнити, а изключването от скорост става посредством повдигане на скоростния лост.

Моторният отсек на машината е запълнен с вибропоглъщаща пяна, която трябва да намали неприятния шум от 2-цилиндровия дизел към купето. В отработилите газове пък се впръсква специална добавка, която позволява обработката им през модифициран катализатор от бензинов автомобил.

Скоро след разработката се оказва, че замисълът хич не е лош. Пробно шофиране от Щутгарт от Марсилия дава среден разход на гориво от 1.7 литра на 100 км, съобщава фенският сайт на модела PoloDriver.

Първоначално Volkswagen сглобява около 50 екземпляра от Oko-Polo като някои от тях се озовават в различни университети за изследвания. До серийна сглобка така и не се стига обаче, тъй като производството се оказва доста скъпо.

Години по-късно Volkswagen създава Lupo 3L като идеята тук е същата – разход на гориво от само 3/100. По-късно се появява и концептът XL1, който гони дори и по-нисък разход на гориво.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт