728 x 90

VW ID. Buzz – легендарният хипи бус се завърна като електромобил с 201 к.с.

Откакто Volkswagen свали покривалото от концептуалния ID. Buzz през 2017 година, всички търпеливо чакаха дебюта на серийния модел. Това се случва почти пет години по-късно като електрическият бус е вече готов за производство във версии ID. Buzz и ID. Buzz Cargo. Volkswagen описва модела като „новото лице на устойчивата мобилност“ на марката. Отвън микробусът вероятно

Откакто Volkswagen свали покривалото от концептуалния ID. Buzz през 2017 година, всички търпеливо чакаха дебюта на серийния модел. Това се случва почти пет години по-късно като електрическият бус е вече готов за производство във версии ID. Buzz и ID. Buzz Cargo. Volkswagen описва модела като „новото лице на устойчивата мобилност“ на марката.

Отвън микробусът вероятно не изглежда чак толкова неочаквано. Цялостната форма и пропорции остават много близки до концепцията от 2017 г., която от своя страна е силно вдъхновена от друг концептуален ван на Volkswagen от преди 21 години. Както обикновено, предната част е по-малко футуристична в производствения модел в сравнение с прототипа от 2017 г. Късите надвеси на каросерията – ключов елемент от дизайна на оригиналния VW T1 – помагат на сравнително компактното електрическо превозно средство (4 712 милиметра дължина) да запази здраво стъпила на земята позиция, въпреки веселяшкия си външен вид.

Простотата на системата за електрическо задвижване означава, че няма нужда от голямо двигателно отделение, което позволява ID. Buzz да запази оригиналната еднообемна форма. Двуцветната боя, покриваща части от предната част, е още една препратка към емблематичния T1. LED светлини могат да бъдат намерени навсякъде, включително отзад, където стоповете са свързани от диодна лента.

Възползвайки се от предимствата на архитектурата MEB, интериорът на буса с нулеви емисии предлага пет места във версията със стандартна дължина. Отпред има две индивидуални седалки с регулируеми подлакътници. Всяка предна седалка може да се регулира с до 245 мм напред и назад. Зад тях има пейка за трима.

По-късно по време на жизнения цикъл на модела ще бъде добавена шестместна версия с два реда по три самостоятелни седалки. От своя страна, моделът с удължено междуосие – този, който ще се продава в САЩ от 2024 г. – ще се предлага като седемместен с подредба 2-3-2. Със сгънати задни седалки, първоначалната версия на ID. Buzz може да погълне до 1121 литра товар. Volkswagen ще предлага изкуствени материали като алтернатива на традиционната животинска кожа.

Ако някога сте карали някое от електрическите превозни средства на Volkswagen, вероятно ще се почувствате много на място зад волана на ID. Buzz. Стандартният 10-инчов цифров инструментален панел предоставя базова информация за автомобила, докато друг дисплей на централната конзола се използва за инфотейнмънт функциите. Стандартната опция тук е 10-инчов екран, а по-голям 12-инчов е опция – и двете „изглеждат като свободно плаващи таблети,“ казва VW. Под централния дисплей – както при всички други модели ID – има дигитален прибор, където са разположени бутоните за климатика и силата на звука.

Пускането на пазара на ID. Buzz е насрочено за по-късно тази година, когато на европейските клиенти ще бъде предложена батерия от 82,0 кВч (77,0 кВч нето). Официалните данни за Стария континент показват, че мощността задноразположения задвижващ електромотор е 201 к.с, а въртящият момент – 310 Нм. За съжаление, Volkswagen не е готов да обяви максималния пробег с едно зареждане на батерията. Допълнителни версии на батерии и електромотори ще се появят в следващите години.

Максималната мощност на зареждане, когато машината е включена в AC станция, е 11 кВ, докато CCS конектор на DC станция позволява скорост на зареждане до 170 кВ. Презареждането от 5 до 80 процента ще отнеме около 30 минути на станция за бързо зареждане. Клиентите в Европа също могат да се възползват от допълнителна функция за двупосочно зареждане, което означава, че те ще могат да захранват домовете си с електричеството в батерията.

Както бе споменато по-горе, ID. Buzz – както в пътническата, така и в товарната версия – ще тръгне в продажба в Европа през третото тримесечие на тази година в стандартна форма на междуосието. Следващата година моделът с дълга база ще бъде пуснат за Европа, последван от дебют в САЩ и пускане на пазара съответно през 2023 и 2024 г. Моделът ще се прави в Полша.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт