100 км/ч се вдигат за доста над 10 секунди, а абсолютният максимум на скорстта на този Golf е около 170 км/ч.
Volkswagen Golf – независимо за кое поколение говорим, определено е един от най-любимите автомобили на българския потребител. Но дори и най-заклетите фенове признават, че третата генерация далеч не е най-сполучливата.
Причините за това са много – от относително малкия технологичен прогрес спрямо Golf II, през множеството технически проблеми през годините, та чак до ниското качество на матерители.
Но, както винаги, всяка една монета си има и две страни. Или казано по друг начин, дори и най-калпавият Golf си остава Golf в най-добрия смисъл на думата. Доказва го видеото по-долу, споделено от Motor1.com.
В него виждаме как VW Golf от трето поколение, произведен през 1995 година, се представя на неограничена секция на немския Аутобан. Много важно уточнение обаче – машината има навъртяни над един милион километра!
Стартирането на двигателя изисква подаване на газ, но става лесно. Моторът е атмосферен 1.9 дизел – без турбо, без комън рейл, без интеркулер. Възможно най-простият чист дизел с роторна помпа и едва 67 к.с.
Може би на това дължим посредствената динамика. 100 км/ч се вдигат за доста над 10 секунди, а абсолютният максимум на скорстта е около 170 км/ч, поне по километраж.
Точно простото устройство на двигателя обаче е изиграло решаваща роля за неговия дълъг живот. Колко ли коли на над милион километра се движат изобщо, камо ли да вдигнат 170 км/ч?
2 коментари
2 Коментари
Пламен
април 23, 2021, 08:02Ако човек отвори оригиналната английска статия, ще види, че първо се говори за 1.9SDI, а не за 1.9D, но при положение, че и двата двигателя са с еднаква мощност (не е 67к.с.) явно няма разлика…….
ОтговорРадо
април 22, 2021, 23:51Тоя мотор е с роторна помпа, нищо общо с помпа-дюза.
Отговор