728 x 90

VW удвои доставките си на електрически автомобили през 2021 година

„Volkswagen продължава да напредва с прехода към електрическа мобилност въпреки ограниченото предлагане на полупроводници“, каза Ралф Брандщатер, изпълнителен директор на марката Volkswagen. Миналата година компанията достави повече електрически автомобили по целия свят от всякога, като предаде повече от 369 000 електрически автомобили (+73% спрямо 2020 г.), което включва около 106 000 PHEV (+33%) и 263

„Volkswagen продължава да напредва с прехода към електрическа мобилност въпреки ограниченото предлагане на полупроводници“, каза Ралф Брандщатер, изпълнителен директор на марката Volkswagen. Миналата година компанията достави повече електрически автомобили по целия свят от всякога, като предаде повече от 369 000 електрически автомобили (+73% спрямо 2020 г.), което включва около 106 000 PHEV (+33%) и 263 000 изцяло електрически превозни средства (+97%) на клиенти.

По този начин Volkswagen удвои доставките си на BEV-модели на годишна база. „За много кратко време постигнахме челна позиция за изцяло електрически автомобили в Европа. С нашата стратегия ACCELERATE и разширяването на портфолиото от модели, ние ще продължим да увеличаваме темпото на офанзивата ни на електрическа мобилност. Преди края на тази година ID. BUZZ ще бъде още един много емоционален модел в нашето ID. семейство“, каза Брандщатер.

Volkswagen достави общо около 4,897 милиона автомобили с всякакъв вид двигатели на клиенти по целия свят. Това е спад с около 8% в сравнение с предходната година. Изоставането на предлагането на полупроводници доведе до ограничения в производството през 2021, което в крайна сметка оказа голямо влияние върху продажбите. „Volkswagen постигна задоволителни продажби при изключително предизвикателни условия. Огромните ефекти върху производството, предизвикани от ситуацията с полупроводниците, обаче не могат да бъдат напълно компенсирани през годината. Независимо от това, нашето рекордно изоставане на поръчки от 543 000 автомобили само в Европа – от които 95 000 ID модели – показва ясно, че търсенето на автомобили Volkswagen продължава да е много голямо“, каза Клаус Целмер, Член на Борда, отговорен за продажбите и маркетинга във Volkswagen.

Световният автомобил на годината ID.4 е бестселър

Най-популярният BEV модел на Volkswagen в световен мащаб е ID.4, който бе избран за световен автомобил през първата си година в продажба. С 119 650 продадени бройки, ID.4 беше най-продаваният от 263 000 BEV модели, следван от ID.3 (около 76 000 единици), e-up! (приблизително 41 500), и малко под 18 000 бройки от модела ID.6**, който Volkswagen предлага само на китайския пазар. В Европа ID.4 оглавява класациите за BEV продажби в Швеция, Дания, Финландия и Ирландия. Изцяло електрическият SUV ID.4 също беше успешно лансиран в Съединените щати, като там близо 17 000 бройки бяха предадени на клиенти. В Китай автомобилът вече се нарежда на второ място сред изцяло електрическите SUV модели.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт