728 x 90

VW Caddy – поредна „баничарка“ или комфортен мултифункционален автомобил?

Автомобилът е конструиран върху същата MQB платформа, както е и при Golf 8.

SUV-манията, която е завладяла всички континенти и най-вече Европа, заплашва да измете от пазара поне няколко класа коли. Големите 7-местни ванове почти изчезнаха, дългите комбита оредяват, дори и по германските аутобани. Все по-трудно става и за универсалните модели, които у нас практично, но и с нежност, наричаме „баничарки“. Тези многофункционални варианти бяха много приемливи, не само за държавите в преход, защото бяха гъвкави. Купуваш един автомобил, който през седмицата е безценен помощник в малкия ти бизнес, а през уикенда можеш да натовариш цялото семейство с много багаж и да избягаш за почивка и порция забавления. Добре де – малко е тромавичко, подрусква от по-твърдото окачване, може и да няма много екстри в оборудването, но пък има обем и дава възможност за промени на конфигурацията в купето.

Хубаво, но това вече не е достатъчно. Животът се променя, а с него и нашите нагласи и изисквания. Сега, ако ще избираме многофункционален автомобил, искаме той да е динамичен, но икономичен, комфортен, почти колкото лимузина, екипиран с всички последни системи за сигурност и удобство, че даже и да е елегантен. Във Volkswagen категорично знаят как да го направят. Петото поколение на Caddy е вече налично – тотално ново и модерно, но все още с умения да изпълнява много и различни задачи.

Промените започват още от основата. Автомобилът е конструиран върху същата MQB платформа, както е и при Golf 8. Междуосието е увеличено, също и външните размери – той е с 9 см по-дълъг и с 6 см по-широк от предшественика си. Към това добавяме и новото окачване, което отзад вече не разчита на листови ресори, а на цяла греда с амортисьори и стабилизираща щанга. Всичко това осигурява по-стабилно пътно поведение и по-комфортно возене при същата товароносимост. И дава повече място вътре, както за товари, така и за пътници. Вече дори и късата пътническа версия може да има 3-ти ред седалки, а при нормално положение на задните в конфигурация за 5 пасажери, обемът за багаж си остава внушителен -1213 литра. Значително подобрение има и при Cargo модификацията – тя вече може да „глътне“ две евро палета. Важно е, че и достъпът към задната част е допълнително облекчен – плъзгащата странична врата на дългата версия е по-широка с цели 14 см от тази на предишния модел.

Освен хармонията между повече функционалност и повишен комфорт, водачът и пасажерите вече разполагат и с голям брой високотехнологични новости в оборудването за повече сигурност и удоволствие по време на път. Седалката ЕrgoComfort щади гръбнака, благодарение на множеството възможности за нагласяне – по дължина, височина, дълбочина на седене и наклон на облегалката и подглавника, както и 4-посочна електрическа лумбална настройка. Новият Caddy предлага също така електрическа помощ при затваряне на плъзгащите се врати, както и на задния капак, и 230 V контакт за всякакви нужди от енергия.

Ако това ще е семейният ни автомобил, можем вече да си поръчаме и панорамен стъклен покрив с размер 1.4 кв.м за повече светлина. LED интериорното осветление е допълнителен акцент по отношение на настроението в купето. За първи път Caddy се предлага с безконтактно централно заключване, безключово стартиране на двигателя Keyless Advanced, както и с външни огледала с електрическа настройка, отопление и прибиране. За удобството на пътуващите отзад са измислени сгъваеми масички с поставка за чаша, прикрепени към облегалките на предните седалки.

Висококачественият дигитален кокпит и модерната инфотейнмънт система с включени мобилни онлайн услуги е същата, която познаваме от Golf 8. През 10-инчовия дисплей можем да управляваме навигацията, мултимедията, климатизацията или мобилните онлайн услуги. При желание можем да си поръчаме и дигиталния Innovision Cockpit, където ни очакват още много полезни и интересни функции.

Ако има нещо, което ми идва малко в повече за такъв тип автомобил, това е изчезването на всички бутони и въвеждането на изцяло сензорни уреди. Дори за усилването на звука от аудиото например или за промяна на температурата, за което трябва да минем през тъчскрийна. Добре, че почти всичко е дублирано с управление от волана, както и с доста добре работеща система за гласови команди. Гласовото управление позволява да приемаме обаждания по телефона, да избираме радиостанция или да зададем нова цел на навигацията. Можем да разполагаме и с We Connect услугите за автоматично известяване при евентуален инцидент или обаждане до пътна помощ от колата. Или пък дистанционно чрез смартфона да си припомним къде сме паркирали, какво е състоянието на автомобила, да планираме посещение в сервиз и др.

Германците продължават да разчитат на високоефективни ДВГ – бензинов 1.5 TSI със 114 конски сили, както и няколко варианта на двулитровия турбодизел, с мощности от 75 до 122 коня. Два от моторите могат да са със 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител (DSG), която се управлява от миниатюрно лостче. Особено внимание е обърнато на икономичността на всички двигатели, както и на чистата им работа. Праховите частици се улавят не от един, а от два катализатора, а чрез иновативната Twindosing технология за двойно впръскване значително се намаляват емисиите и на азотни оксиди при TDI агрегатите. Във времето напред ще се появят и други типове задвижване – фабрична метанова уредба през лятото и изключително интересен plug-in хибрид в началото на следващата година.

А дизайнът? Повечето хора навярно мислят, че за автомобилите от този тип не е важно да са елегантни. Хайде да огледаме новия VW Caddy отвън и да видим кой ще каже, че баничарките задължително са щръклести и грозновати. Модерна предна решетка тип пчелна пита, LED предни и задни светлини, абсолютно нова чаровна задница. И фигура, подсказваща повече динамика. Челното стъкло е много по-скосено и коефициентът на въздушно съпротивление е свален от 0.33 на 0.30, което е съизмеримо с доста модели от леките автомобили.

Казано накратко: новото Caddy е „по-“ във всяко отношение – по-голямо, по-функционално, по-ефективно, по-екологично чисто, по-удобно, вози значително по-комфортно, по-модерно оборудвано и по-симпатично като дизайн. Е, и цените му са с една идея по-високи, но за всичко по-хубаво се плаща, нали?

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт