728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Volvo иска да спести 2.5 млн. тона CO2 емисии от 2025 г.

В подкрепа на дългосрочната цел на компанията да се превърне в кръгов бизнес до 2040 г., Volvo ще създаде затворени процеси за материали с тежки вредни емисии като стомана и алуминий, както и за преработка, ремонт, повторна употреба и обновяване на части. „Volvo има един от най-амбициозните климатични планове в автомобилната индустрия и за да

В подкрепа на дългосрочната цел на компанията да се превърне в кръгов бизнес до 2040 г., Volvo ще създаде затворени процеси за материали с тежки вредни емисии като стомана и алуминий, както и за преработка, ремонт, повторна употреба и обновяване на части.

„Volvo има един от най-амбициозните климатични планове в автомобилната индустрия и за да постигнем целите си, трябва да възприемем кръговата икономика“, споделя Андерс Керберг, ръководител на отдел Устойчиво Развитие във Volvo. „Това изисква да преосмислим всичко, което правим и как го правим. Поставяме силен акцент върху интегрирането на устойчивостта в начина, по който мислим и работим като компания, и я превръщаме точно толкова важна, колкото и безопасността винаги е била за нас“.

За да се превърне в кръгов бизнес до 2040 г., във Volvo са убедени, че всяка част от автомобилите им трябва да бъде проектирана, разработена и произведена, за да бъде използвана повторно, както от компанията, така и от нейните доставчици.

Volvo вече реконструира части като редуктори и двигатели, за да използва по-добре материала и да намали емисиите. През 2020 г. бяха преработени около 40 000 части, спестявайки близо 3000 тона емисии на CO2. До 2025 г. Volvo се стреми да увеличи тези резултати повече от два пъти. За да гарантира, че ценните материали могат да се държат в обращение, компанията рециклира 95% от производствените си отпадъци през миналата година. Това включва 176 000 тона стомана, като се избегне генерирането на близо 640 000 тона CO2.

Новите бизнес модели, като например даване на втори живот на акумулаторите на електрически автомобили, са важни от кръгова бизнес перспектива. Чрез използването на батерии в приложения за съхранение на енергия извън автомобилите могат да се реализират нови потоци от приходи и спестяване на разходи, като същевременно се удължава жизненият цикъл на батериите.

Прочети още:
България на дъното в Европа по цена на бензин спрямо средна работна заплата

Заедно с доставчици и партньори, Volvo проучва потенциала на приложенията за втори живот за своите батерии с високо напрежение. Настоящ пример е сътрудничеството с BatteryLoop, компания в рамките на шведската група за рециклиране Stena, която използва повторно батерии от автомобилната индустрия.

В подобен проект Volvo Cars, Comsys AB, шведска компания за чисти технологии, и Fortum, европейска енергийна компания, участват в търговски пилотен проект. Целта на проекта е да увеличи гъвкавостта на доставките в едно от хидроенергийните съоръжения на Fortum в Швеция, като същевременно допринася за втори живот на акумулаторите на електрическите автомобили. Акумулаторните пакети от хибридните автомобили на Volvo ще служат като стационарен блок за съхранение на енергия, помагайки да се доставят така наречените услуги за „бързо балансиране“ на енергийната система.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *