728 x 90

Volkswagen разширява способностите на MEB платформата с MEB+

Подобрен пробег, по-бързо зареждане и повече модели. Така концернът реагира на забавянето на новата електрическа платформа SSP (Scalable Systems Platform), първоначално планирана за 2026 г.ю Автомобилният концерн от Волфсбург вече обяви първите подробности за MEB+. Модулната платформа трябва да позволява пробег до 700 километра. В момента MEB предлага около 550 километра. Мощността на зареждане трябва

Подобрен пробег, по-бързо зареждане и повече модели. Така концернът реагира на забавянето на новата електрическа платформа SSP (Scalable Systems Platform), първоначално планирана за 2026 г.ю

Автомобилният концерн от Волфсбург вече обяви първите подробности за MEB+. Модулната платформа трябва да позволява пробег до 700 километра. В момента MEB предлага около 550 километра. Мощността на зареждане трябва да е от 175 до 200 кВт. Сега тя е най-много 170 кВт. За разлика от SSP, MEB+ остава с 400-волтова вместо 800-волтова архитектура.

Импулсният инвертор ще се появи първо в ID.7

За да подобри още повече икономичността на бъдещите ID модели, концернът Volkswagen възнамерява да разработва изцяло сам все повече отделни компоненти. Първият от тях е импулсният инвертор. Той е мозъкът на всяко електрическо задвижване, преобразува постоянния ток от батерията в променлив ток за електрическия мотор и регулира електрическата мощност за задвижващата машина. Корпусът с размерите на кутия за обувки съдържа радиатори и печатни платки, както и изключително мощни полупроводникови чипове от силициев карбид. Благодарение на модулния принцип в бъдеще ще може да бъде реализирана цялата гама от базовия двигател до спортния автомобил с 500 кВт (680 к.с.) и повече. Такива високи класове на мощност обаче вероятно ще бъдат постигнати едва със следващата платформа SSP (Scalable Systems Platform).  Volkswagen възнамерява значително да повиши ефективността на електрическите автомобили чрез системното разбиране за взаимодействието между отделните компоненти, като батерийни клетки, система за управление на батерията, силова електроника, електромотори и температурен контрол. Според VW само разработеният самостоятелно импулсен инвертор, който вероятно ще   отпразнува своята премиера в обявения ID.7, ще спести от три до пет ватчаса на километър – т.е. половин киловатчас на 100 километра.

Нов температурен контрол

Volkswagen усъвършенства също така температурния контрол за електрически автомобили. В актуалните ID модели високоволтовата батерия, силовата електроника и интериорът се охлаждат или отопляват от голям брой отделни модули, помпи и връзки с маркучи. В бъдеще един компактен интегриран температурен модул ще поеме цялата климатизация на споменатите компоненти. Това ще спести не само много маркучи, уплътнения и помпи, но и монтажно пространство и тегло. Освен това времето за монтаж при производството на автомобила би трябвало да е значително по-кратко. Модулът, който е вътрешнофирмена разработка и може да се мащабира за много класове на мощност, обещава да окаже голямо влияние върху пробега на автомобила и възможностите за бързо зареждане. Системата обаче все още не е готова за серийно производство. 

MEB+ с унифицирана клетка

Освен това VW внедрява ново поколение батерии, наречено „унифицирана клетка“. Тази клетка трябва да бъде въведена в целия концерн от 2023 г. и ще донесе значителни предимства по отношение на себестайността. До 2030 г. тя трябва да намери приложение в до 80 процента от всички електрически автомобили на концерна. Volkswagen възнамерява да намали разходите за акумулаторната система до значително под 100 евро на киловатчас. Тази батерия първоначално беше планирана за платформата SSP. В допълнение към технологията за зареждане и съхранение платформата MEB+ трябва да позволи и функции за автоматизирано управление и да подобри цифровата инфраструктура. До 2026 г. на пазара трябва да излязат десет нови електрически автомобила върху тази платформа. Те включват стартовите модели ID.1, респ. ID. Polo, и ID.2, както и предстоящия ID. Golf и електрическия Tiguan. За разлика от тях автомобилите от  висок клас с мощност над 500 кВт вероятно ще бъдат базирани на следващите платформи.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт